Los ecosistemas Lección 1: Ecosystems Lección 2: Animals

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El Calendario 4 to Grado Lección 1: Los Días y Meses del Año Lección 2: Los Números Lección 3: El Tiempo.
Advertisements

FESTEJEMOS Eventos Importantes en la Vida Repaso y Prueba.
La Comunidad 5to Grado Lección 1: Places in the Community
Mini-proyecto “La Granja” Español 2H. Mini-Proyecto “La Granja”  For this project you will create a “granja”  Put 2 pages of printer paper together.
La escuela Lección 1: School Places and Personnel
Hacer Ahora Viernes, el 4 de febrero !ESTUDIE! Study your conjugation charts and map for the prueba (you will have 5 minutes).
Lección 2: Los pasatiempos
Hoy es lunes, el 8 de diciembre. Esponja: ¿De quienes son las cosas? 1. perro, Adalicia 2. camisetas, los estudiantes 3. zapatos, la señora Márquez 4.
Las respuestas Match the Spanish to the English Hace buen tiempo It’s cloudy Hace mal tiempo The weather is good Está nublado It’s foggy Hay niebla The.
Digital Photography: Selfie Slides
Digital Photography: Selfie Slides By: Essence L. Thomas.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
La escuela Lección 1: School Places and Personnel
Esp 35/9/13 Hoy es el cinco de septiembre. Objective Students will be able to create a presentation in Spanish about a cultural aspect of one Spanish.
La Comunidad 5to Grado Lección 1: Places in the Community
Learning Target: I will be able to determine the Difference between different ecosystems around the world.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Las Palabras Interrogativas
Lección 2: Los pasatiempos
Spanish 6 – What does the following mean in English?
Which season do you think is represented by each picture?
Description Sentences
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
Examen 4A El mapa gráfico.
sección escuchada del examen final del primer semestre
Las Palabras Interrogativas
Hoy es martes , el 17 de mayo de 2016 Today is Tuesday, May 17 , 2016
Span1 Hoy es miércoles, 31 de agosto
La Comunidad 5to Grado Lección 1: Places in the Community
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Español 1 9 de diciembre de 2016.
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Getting to know you more!
Español 2 3 de marzo de 2017.
Thematic Unit “Wildlife”
First Grade Dual High Frequency Words
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Hoy es lunes 23 octubre 2017.
Las Palabras Interrogativas
El tiempo Weather #onfleek.
Thematic Unit: La familia y su ritmo de vida. Targeted Language Level: Spanish Novice-High Essential Question: How does having different kinds of families.
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Hoy es _________,el _______ de _____ de _____________.
Cuerpo sano, vida sana Las preguntas.
Los ecosistemas Lección 1: Ecosystems Lección 2: Animals
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Metas: Puedo hacer comparaciones usando la forma correcta de "tan"
DUE NOW: Take out your flags and practice colors with classmates
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Tengo una pregunta… Carlos está en la biblioteca. s v
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Día número 166—español 1 El 21 de mayo
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Development of the concert programme
Las Palabras Interrogativas
Vámonos Find five errors in the following paragraph and correct them.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Tapas Contesten las preguntas: 1. ¿Cómo eres? 2. ¿Cómo estás?
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Los ecosistemas Lección 1: Ecosystems Lección 2: Animals Lección 3: Climate

Dear Parents: For this quarter in FLES class, we will cover the theme of Ecosystems (los ecosistemas). Your child will learn about: (1) the six principal ecosystems, (2) animals who live in the respective ecosystems, (3) and the climate of the various ecosystems. As a culmination to this theme, your child will be asked to create a presentation of one ecosystem using the vocabulary learned in FLES class. This presentation will be started and worked on during class. Please have students finish anything not completed in class, and practice at home. Students will create either: a) a poster collage (b) a PowerPoint presentation, or (c) a video…as a visual tool to present. The question structures below, which will be covered in class, must be covered in your child’s presentation. Your child may include more, but these are the minimum requirements. The questions below are provided for your information. Students will bring home their own copy which will be filled out in class. Your child will be allowed to use his/her draft when presenting his/her visual, if desired. The following are the questions covered in class and needed for the presentation: QUESTIONS: Los ecosistemas ¿Cuál es tu ecosistema? (Which is your ecosystem?) Mi ecosistema es _______________________. (My ecosystem is ___________________________.) 3.  El clima: (climate) ¿Qué clima hace en _______? (el ecosistema) What is the climate in _________? (ecosystem) En _______________, hace/está ______________. (hace frío, hace calor, está lloviendo, está nevando…)  In ____________(ecosystem), it’s _______________.( it’s hot, it’s cold, it’s raining, it’s snowing). 2. Los animales: (Animals in this ecosystem) ¿Qué animales hay en __________(ecosistema)?  What animals are in ____________(ecosystem)? En ____________ hay _____________, _____________, y __________. In _________ there are _____________, _________, and ___________.

Lesson 1 Please label the pictures using the following vocabulary: El desierto, la sabana, el océano, el bosque, la tundra, el bosque tropical. Mi ecosistema favorito es ___________________.

Circle the ocean animals. Lesson 2 Circle the ocean animals. ¿Qué animales hay en el océano? En el océano hay _________. El tiburón El pájaro El oso El conejo El pez El delfín La serpiente La ballena

Write the sentences inside the box. Lesson 3 ¿Qué clima hace hoy en el bosque tropical? Write the sentences inside the box. Hace frío Hace calor Está nevando Está nublado Está lloviendo Hace viento Hay un huracán Hay un tornado Hay inundación

PROYECTO –Los Ecosistemas DRAFT Nombre_________________________  Clase___________________________     PROYECTO –Los Ecosistemas DRAFT 1. Los ecosistemas ¿Cuál es tu ecosistema? Mi ecosistema es _________________________________.   2. Los animales ¿Qué animales hay en ________________(ecosistema)?  En __________________ hay ___________________, _____________________, y _____________________. 3. El clima ¿Qué clima hace en ______________________hoy? (hace frío, hace calor, está lloviendo, está nevando…)  En __________________________________, hace/ está _____________________________________. EXTRA: ¿Cómo es el animal? _____________ es _______________y _____________. (Grande, pequeño, rápido, lento, alto, bajo, verde, café, gris, etc.)

ECOSYSTEMS (ECOSISTEMAS) PROYECTO ECOSYSTEMS (ECOSISTEMAS) Student Instructions Purpose: You will use “ECOSYSTEMS” Spanish vocabulary and grammar to tell about your favorite ecosystem. You will answer questions about animals and the climate of your chosen ecosystem.   Objectives: You will create and give a presentation using Spanish grammar and vocabulary learned during the ecosystems unit.   Task: You will work on your own to create a presentation of your ecosystem. A poster, Power Point presentation, or video will be used as a visual tool when you present your project to the class. The following 3 categories and the questions below them must be covered in your presentation. You may include more, but the minimum requirements are as follows:   QUESTIONS: 1. Los Ecosistemas ¿Cuál es tu ecosistema? Mi ecosistema es _________________________________. 2. Los animales ¿Qué animales hay en ______________(ecosistema)?  En ________________ hay _________, __________, y _____________. 3. El clima ¿Qué clima hace en ______________________hoy? (hace frío, hace calor, está lloviendo, está nevando…)  En __________________________, hace/ está _______________________. EXTRA:   ¿Cómo es el animal? _______ es ___________y __________. (grande, pequeño, rápido, lento, alto, bajo, verde, café, gris, etc) Student Learning Assessment: Students will be assessed on the speaking and presentational skills.  

PROYECTO Los ecosistemas Student Name:     ________________________________________ Rubrica CATEGORY 4 3 2 1 Requirements All requirements are met and exceeded. All requirements are met. One requirement was not completely met. More than one requirement was not completely met. Organization Content is well organized using headings or bulleted lists to group related material. Uses headings or bulleted lists to organize, but the overall organization of topics appears flawed. Content is logically organized for the most part. There was no clear or logical organizational structure, just lots of facts. Attractiveness Makes excellent use of font, color, graphics, effects, etc. to enhance the presentation. Makes good use of font, color, graphics, effects, etc. to enhance to presentation. Makes use of font, color, graphics, effects, etc. but occasionally these detract from the presentation content. Does not use font, color, graphics, effects etc, or the ones used are extremely distracting to the presentation. Mechanics No misspellings or grammatical errors. Three or fewer misspellings and/or mechanical errors. 4-10 misspellings and/or grammatical errors. More than 10 errors in spelling or grammar. Oral Presentation Interesting, well-rehearsed with smooth delivery that holds audience attention. Relatively interesting, rehearsed with a fairly smooth delivery that usually holds audience attention. Delivery not smooth, but able to hold audience attention most of the time. Uses English. Delivery not smooth and audience attention lost. Uses English on more than one occasion.