Show me and I may remember. Involve me and I'll understand."

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
Advertisements

CPL? End of year target? How to reach it? Where you are: CPL Where you want to be: End-of-year target What is going to help you get there: Advice (only.
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
3-4 de septiembre.  Exchange both your notebook and your participation card with your partner.  Listen to Profa as she helps you in each section know.
Photo Vocabulary Scavenger Hunt Rich Bradshaw. What is this? - A group activity for middle or high school students. - Highly interactive and very fun.
Para empezar … Writing one word per post-it note, write as much vocabulary as you can about sports and free-time as possible. This can be anything!
Fecha: ¿Cómo es tu ciudad? K. Q-Can I understand descriptions of different locations? Key Vocab Es- it is Hay- there is/ there are Tiene- it has.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Haz ahora el 27 de octubre de 2015 Complete each sentence with the correct form of ser and estar: 1.Mi cuarto ________ al lado de la sala. 2.Manuel y Fernando.
Imperfect of -er & -ir verbs. 2 past tenses In Spanish, there are 2 simple past tenses: preterite imperfect.
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
Preparación/ Review Hoy es martes el 13 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 13, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg 56.
Hoy vamos a .. aprender palabras y frases para describir el tiempo
¿Qué son los verbos irregulares?
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
Target: Describes people and things.
Para hacer ahora Libro de actividades pg. 187.
Hoy es miércoles el dieciocho de marzo.
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
Description Sentences
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
Spanish 1 & 2 WEEK 12.
Week 28 February 27th- March 3rd
En El Pueblo.
(Yo _______  nosotros Nosotras ________   (Tú ) ____  xxxxx Usted Él ____
Hoy es jueves el 8 de diciembre
Español 1 6 y 7 de noviembre de 2013.
Composición # 2.
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en tu pupitre.
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Getting to know you more!
First Grade Dual High Frequency Words
Hoy es lunes el 11 de enero Today is Monday, January 11
By the end of the lesson you’ll be able to:  Identify key places in town  Give a description of the places  Provide an opinion on their town  Compare.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
Use this slide to revise the food items. There is no colour coding now, so be sure to emphasise the correct articles – un, una, unas.
Cuerpo sano, vida sana Las preguntas.
Preparación/ Review Hoy es martes el 20 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 19, 2015 Due Now: Following the pattern of the word order of placement.
Mi ciudad.
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Hoy es lunes el 29 de febrero Today is Monday, February 29
Hoy vamos a .. aprender más información sobre sobre un lugar en España
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
Quality assured by the ALL Connect project (2015)
Fui…….. ¿Cómo fue? ¿Adónde fuiste? ¿Qué hiciste? ¿Cómo fuiste?
Las profesiones.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
4.7 invitations, ir+a+inf..
Vamonos Write a full sentence for each class, including one thing that you would need for that class. Ex. Math → Para la clase de matemáticas yo necesito.
Día número 166—español 1 El 21 de mayo
Chispa – el 15 de octubre Take a new Chispa sheet off the podum (this is week #7) Write WHERE (room/area) in Spanish you find the following: el carro la.
Directions (The directions are based on the fact that you would delete this slide before you save it to the student directory. Therefore slide 2 will become.
Irregular Preterite IR and SER
Hoy es miercoles el 24 de febrero Today is Wednesday, February 24
Description Sentences
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
Hoy vamos a .. aprender a describir vacaciones
pasar tiempo con amigos No me gusta patinar También me gusta
Year 7 - Knowledge Organiser 5 Modulo 5: Mi Ciudad
Transcripción de la presentación:

Show me and I may remember. Involve me and I'll understand." “Tell me and I'll forget. Show me and I may remember. Involve me and I'll understand." Chinese Proverb Successful activities to aid long term working memory

Retain. Revise. Recall. Repeat.

Regular informal testing. - Combating the forgetting curve Interleaving grammar points and high frequency language (opinion phrases, time phrases, different tenses) and retrieving. Regular informal testing. Revisit the key structures over and over again in different contexts/topics. Plan in advance for common errors and misconceptions.

Can you still…? Numbers 1-20 10 colours

Creo que bebí es pasado Verb Gymnastics Recalling patterns (can be exploited in different ways) Creo que bebí es I drank Bebí Bebo Voy a beber Comemos Come Comió Tomó Toma vamos fuimos Vamos a ir Voy a ir 0:37 0:38 0:36 0:41 0:35 0:40 0:39 0:32 0:30 0:29 0:31 0:42 0:33 0:34 0:46 0:52 0:51 0:53 0:54 0:56 0:55 0:50 0:49 0:45 0:44 0:28 0:47 0:48 0:43 0:25 0:08 0:07 0:09 0:10 0:12 0:11 0:06 0:05 0:01 End 0:02 0:03 0:04 0:13 0:14 0:23 0:22 0:24 2:00 0:26 0:21 0:20 0:16 0:15 0:17 0:18 0:19 0:27 0:57 1:39 1:38 1:40 1:41 1:43 1:42 1:37 1:36 1:31 1:30 1:32 1:33 1:35 1:34 1:44 1:45 1:55 1:54 1:56 1:57 1:59 1:58 1:53 1:52 1:47 1:46 1:48 1:49 1:51 1:50 0:58 1:29 1:08 1:07 1:09 1:10 1:12 1:11 1:06 1:05 1:00 0:59 1:01 1:02 1:04 1:03 1:28 1:13 1:23 1:22 1:24 1:25 1:27 1:26 1:14 1:21 1:16 1:15 1:20 1:17 1:18 1:19 No estoy seguro (No) estoy de acuerdo

5...4...3...2...1 Suggest different topic areas to aid interleaving jueves, 23 de mayo Chilli challenge: Put all the words in a paragraph IN YOUR EXERCISE BOOK, WRITE: 5 town adjectives 4 personality adjectives 3 key verbs to describe your town/ person 2 places in a town that begin with the same letter 1 cognate

5,4,3,2,1 Making links: martes, 12 de marzo un kilo de cincuenta ¿qué desea? tomates sesenta zanahorias dos kilos de manzanas medio kilo de lechugas doscientos limonada patatas veinte ¿algo más? Making links: Group the words into categories Be ready to explain your choices Or be more prescriptive an tell them how many groups and words per group to find

un kilo de cincuenta ¿qué desea? tomates sesenta zanahorias dos kilos de manzanas medio kilo de lechugas doscientos limonada patatas veinte ¿algo más? This is the teacher’s grouping Do you have the same? What is the connection?

Mi Pueblo: Busca el intruso viernes, 14 de junio 1 Find an odd one out for each set of sentences. EXPLAIN YOUR CHOICE IN ENGLISH. There are several possible correct answers for each set For a chilli challenge, try to find more than one answer per set Me gusta mucho mi pueblo porque es bonito Odio mi pueblo porque es muy aburrido Me encanta mi ciudad porque no es turística Me gusta mi pueblo porque es animado 2 En mi pueblo hay museos y monumentos históricos No hay supermercado en mi pueblo Hay muchos parques y espacios verdes En mi pueblo hay una playa magnífica Retrieving and making links: 3 Mi ciudad es muy antigua Mi ciudad es bonita Mi ciudad es bastante aburrida Mi pueblo es muy animado

Y8 HIGHER Through choice, you can help students self-differentiate their learning so work is more appropriately challenging. You can also combat student apathy, helping students connect with their strengths and interests and giving them more autonomy, power, and control over their work, which boosts their intrinsic motivation. Giving choice

ANSWERS HIGHER Giving immediate feedback

Beat The Teacher Class v teacher, played using whiteboards

Normalmente, juego al Understanding grammatical context golf

Me gusta el fútbol

Me gusta cantar

La semana pasada, yo ……… una película al cine

La semana pasada, yo vi una película al cine

Show me and I may remember. Involve me and I'll understand." “Tell me and I'll forget. Show me and I may remember. Involve me and I'll understand." Chinese Proverb Successful activities to aid long term working memory