Module 2 Mon instituto Writing Assessment - April 2019

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿A què hora? Lesson objectives to learn how to say the timetable in Spanish to practise using hours, days of the week and subjects to produce sentences.
Advertisements

Extended writing about your city
Structure ≈ 1) general health issues ≈ 2) what you do at the moment to be healthy- eating / sport / lifestyle- any aches and pains? ≈ 3) what you would.
WALT: Talk about healthy living
The odd one out Me gusta/ me encanta/ odio/ me gusta mucho
IR – TO GO SPANISH 1. IR – TO GO voyvamos vas vavan.
En el colegio Lesson Objectives To learn the words for school subjects To understand opinions of school subjects To be able to give my opinion of subjects.
Spanish. WHAT SUBJECTS I LEARN LOS JUEVES ESTUDIO CIENCIAS, ESPANOL, MATEMATICAS Y DIBUJO TAMBIEN INGLES PERO NO ESTUDIO HISTORIA Y GEOGRAPHIA.
Las asignaturas - mis opiniones. To say what subjects you like and don’t like use ‘me gusta’ and ‘no me gusta’ Me gusta el inglés I like English No me.
STARTER LEER (READING)- Read and complete the sentences.
Saying what you are going to do at the weekend.
Para empezar: Connect 4! Can you connect any 4 words in a row? ColegioUniformeFeoBonitoAlumno FaldaChicosEspañolAsignaturasInteresante AburridoReglasEstrictoDeberesCorbata.
Para empezar … Writing one word per post-it note, write as much vocabulary as you can about sports and free-time as possible. This can be anything!
Para empezar - Anagramas 1.compras de ir puede se 2.excursión de ir puede se 3.polideportivo al ir puede se 4.pesca de ir puede se 5.fútbol de partidos.
Julie Pettigrew Future career and personality traits Rushcliffe School.
¿Qué vas a hacer este finde? Goles: To recap the future tense. To say why you can’t do something, due to alternative plans.
Mi cole Goles: To say what facilities there are in your school To use adjectives to describe what your school is like To compare Spanish and English schools.
Hoy es lunes el treinta de noviembre HAGAN AHORA: Fill in the blank with the correct form of the verb 1.En la clase de español, yo ____________ (hablar)
Bellwork Copy your DLT I can recall vocabulary to say what I have, what I need, and to talk about my classes. I can use indefinite articles and adjectives.
El Instituto OBJETIVO: Aprender las asignaturas. What do these words mean? las ciencias la tecnología la educación física el francés la geografía la historia.
Vamonos! VERBAL! Describe yourself to me using at least two adjectives in Spanish. It might be helpful to write it down first.
AVANCEMOS Gustar with an infinitive. GUSTAR WITH AN INFINITIVE We use the verb GUSTAR to talk about what people like to do in Spanish. This verb.
Talking about the future IR + A+ INFINITIVE. To talk about what someone is or is not going to do (in the future), use the present tense form of IR with.
Do-Now: With the following words, add the adjectives that we have previously mentioned that fit the subject. 3 for each Ex. La chica - bonita, inteligente,
¿Que Vas a Estudiar? Learning Objectives To be able to talk about school options GrammarComparatives Present and Future Tense Adjectives martes, el catorce.
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y7 Spanish.
Back of your book! 2 x 2 = 4 x 5 = = = 9 x 5 = Completa las secuencias 2,4,6,… 5, 10, 15,… 3, 6, 12, 24, …
Martes, 4 de octubre WALT: how to tell the time in Spanish WILF: to be able to understand and begin to say the time in Spanish Can you match these times.
Las opiniones A Escribe las asignaturas y subráyalas. (Write the subjects in Spanish and underline them as shown.) a Me gusta la geografía. b No me gustan.
Este fin de semana Saying what you are going to do at the weekend.
Mi ciudad Vivo en un ciudad en el centro de inglaterra, se llama Coventry. Es un ciudad bastante grande y ruidoso. Hay una museo, una estadio muy grand.
calcula ¿Qué hiciste durante las vacaciones? 64÷8= 10x10= 7x8= 10x8=
Y10 exam: Spanish 1 Picture task.
Cómo es el profesor de ciencias? El profesor de ciencias es…
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
Y7 SPANISH REVISION NOTES – Summer 2017
Tengo diez años. ¿Cuántos años tienes? How old are you?
Present Tense of IR-to go
(Yo _______  nosotros Nosotras ________   (Tú ) ____  xxxxx Usted Él ____
Un Dia en El Instituto Learning Objectives
MI TIEMPO LIBRE.
End of Year Oral Assessment
OBJETIVO: Aprender las asignaturas
lunes el tres de octubre
Time Expression with Hacer
Emparaja el español con el inglés:
Hoy es miércoles el veinte de septiembre
Las asignaturas.
Calentamiento ¿Qué tienes en tu mochila?
Pre-Examen.
¿Te gusta tu casa? Do you like your house?
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
Y10 exam: Spanish 1 Picture task.
Assign the sentences to the correct picture
Hola, ¡buenos días!.
miércoles veintitrés de enero
SP2 Presentational Writing Review Test
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
STARTER: If the infinitive for ‘to study’ is ‘estudiar’
Barcos de Batalla  Me encanta(N) = I love
To know how to form the I form of the future tense Resultados
Descripciones de Personalidad
Metas: I can recall the days of the week, months, seasons, numbers and say what time it is. I can talk about things that I & other people do and describe.
Lunes 11 de febrero 2019 Voy a jugar al fútbol Objetivo: describe our plans for next weekend using near future tense and revise free time activities.
Hola Unidad 3.
El verbo ir to go.
Warm-up How do we talk about what someone is or isn’t going to do in Spanish? In full sentences, say that the following people are going to do the first.
Un viaje escolar A school trip.
Spanish I Señora Hoffman-Fields
Year 7 - Knowledge Organiser 5 Modulo 5: Mi Ciudad
Transcripción de la presentación:

Module 2 Mon instituto Writing Assessment - April 2019 Year 9 Spanish Module 2 Mon instituto Writing Assessment - April 2019

Give me 5 school subjects adjectives to describe your school subjects adjectives to describe your teachers facilities in your school 5 connectives 5 frequency phrases 5 past tense phrases 5 future tense phrases 5 items of clothing

Tu amigo español te ha preguntado sobre tu instituto. Menciona: tus asignaturas y tus profesores qué hiciste ayer las instalaciones en el instituto qué vas a hacer en el futuro Escribe aproximadamente 90 palabras en español. Don’t forget: past and future, opinions and reasons!

Buscad los errores Me gustaria estudio frances. (3) La semana pasada tene cuarto asignatures. (3) Mi encanta las matematicas porque es divertido. (5) Aunque manana estudio el dibujo. (3) Hier estudio las ciencias. (3) Tienemos un patio es muy grande. (2) Llevamos un camisa blanco, un chaqueta gris y unos zapatos negro. (4) Me prefiero la technologia porque es mucho bueno. (4) Un patio es muy grande y jugar el futbol. (3) Mi favorito asignatura es las matematicas. (2) Lo malo que es no hay una piscina. (2) En lunes estudio el espanol y el ingles. Me odio el ingles. (7)

WWW EBI G1 – Connectives (y, tambien,pero, etc) G2 – Opinions (me gusta, lo pasé bomba, fue fenomenal, etc) G3 – Reasons G4 – Time markers (el fin de semana, recientemente, etc) G5 – Use of past tense G6 – Use of future tense G7 – Frequency phrases (a veces, de vez en cuando, etc) G8 – Range of structures G9 – Complex structures (comparatives, other people, etc) G10 – Variety of vocabulary T1 – opinion + infinitive T2 – word order T3 – include future tense T4 – include past tense T5 – check for missing words T6 – give opinions & reasons T7 – learn spellings (copy x5) T8 – say what there is in your school T9 – say what you are going to do in the future T10 – talk about other people