TAPAS Una Encuesta Escolar-

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿infinitive or conjugated?
Advertisements

Las obligaciones.
Riesgo U2E1 El vocabularioLos verbosLas preguntasLos adverbiosHay que/tener que
tener que/hay que expressing obligation with hay que and tener que
Infinitives The word “infinitive” refers to the unconjugated form of a verb. Simply put, this is the “to” form of a verb; for example, en inglés: en español:
saquen la tarea en la página 57, ejercicio 1 ejemplos 4 y 5
Las palabras afirmativas y negativas
La frecuencia/verbos sometimes once in a while often never a little rarely always every day to help.
Expressing Frequency with Adverbs ¿how often do you do something?
Affirmative and Negative Words Page 31 in Textbook.
Los adverbios Español 1. Expressing frequency Siempre = always Rara vez = rarely Nunca = never Mucho = often Poco = a little Todos los días = every day.
Obligations and Frequency To voice an obligation we say Hay que + (verb) Or Tener (conjugated) + que + (verb)
Objetivo: to state how often we do things.
Expressing Frequency with Adverbs ¿how of ten do you do something? siempre todos los días (lunes, martes, miércoles...) mucho a veces de vez en cuando.
Expressing Frequency With Adverbs
Verbs of Obligation “Tener que” “Hay que” Español 1.
tener que/hay que expressing obligation with hay que and tener que
Unidad 2 Etapa 1 “Un Día de Clases”. Introduction to verb conjugation. Click Here.
Vámonos Identify at least three spanish- speaking countries from the map of South America.
Expressing Obligation with TENER QUE and HAY QUE.
Tener que + infinitive Hay que + infinitive
The Present Tense of tener (to have) (El tiempo presente del verbo tener)
Tener que vs. Hay que Se prohíbe ….
Adverbs of Frequency Objetivo: to state how often we do things.
Hay que & Tener que. To talk about things someone must do, use these two formulas: Hay + que + infinitive Tener + que + infinitive.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
School. la clase - class la clase la escuela - school.
¡Bienvenidos a clase! lunes, el 6 de abril. ¿Que vamos a hacer hoy? 1.tener + que + infinitive 2.hace + time expressions 3.adverbios.
Present tense of –ar verbs,Hay que & Tener que,Adverbs Español 1 Unidad 2 etapa 1.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Expressing Frequency With Adverbs. How often do you do something? siempre todos los días mucho a veces de vez en cuando poco rara vez nunca 100%.……………80%…….50%……..40%……..20%…….….0%
LOS ADVERBIOS LECCIÓN 2.1. SIEMPRE= ALWAYS TODOS LOS DÍAS =EVERY DAY MUCHO= A LOT A VECES= SOMETIMES.
Tapas Tell where each person is going (ir a + place) based on the picture. 4. yo 1. Marta y yo 5. ellos 2. Usted 6. tú 3. Roberta.
¿Tiene sentido? Tener.
Tapas to help 2. to look for, to search 3. to answer
1. When I’m hungry I eat pizza.
Tapas to help 2. to look for, to search 3. to answer
¿Qué haces en la escuela?
Misc. warmups Add to Lessons.
Tapas Make a list of 10 objects in the classroom, including color.
Objective Students will be able to express
Expressing Frequency With Adverbs
School.
Objetivo: to state how often we do things.
Capítulo 4: Vocabulario 1
Present tense Conjugation of regular “AR” verbs
2-1 Vocab.
Español 1 Unidad 2 Etapa 1.
Tapas Make a list of 10 objects in the classroom, including color.
Lesson 8 Warm-ups.
Por y para Ch. 4.
PREGUNTAS: Questions and Question Words
Quasimodo: Get ready for the quiz! Make sure you know what kind of stem changer each word is!
Tapas Yo (buscar) 2. Tú (usar) 3. nosotros (entrar)
Misc. warmups Add to Lessons.
Tapas Make sure of what Isabel’s friend is telling you
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
ANTE TODO There are three basic ways to ask questions in Spanish.
Tapas For each day of the week, tell one place you go to and what time you go there. 1. lunes 2. domingo 3. sábado 4. martes 5. viernes.
Tapas Say what each person is going to do: Ir + a+ infinitive
La mochila Unidad 2 Etapa 1.
Unidad 2 Etapa 1 1.class 2.school 3.test 4.lesson 5.quiz 6.homework
Capítulo 4: Vocabulario 1
Por y Para.
Luego Presentar Partido Auditorio Tarde
Tapas Write a sentence using each word
Expressing Frequency with Adverbs
Español Semana 6 Hoy es martes, el diecisiete de septiembre de 2019 Vocabulario: Copia el español y traduce al inglés carnet de identidad sacar.
Tapas Yo (buscar) 2. Tú (usar) 3. nosotros (entrar)
© Notas: Expressing Obligation with hay que and tener que
Transcripción de la presentación:

TAPAS 5-2-19 Una Encuesta Escolar- Tengo mucha tarea en la clase de ___. Saco una buena nota en la clase de ___. Siempre hablo en la clase de ___. Nunca hablo en la clase de ___. Mi clase más difícil es ___. Mi clase más fácil es ___. Mi clase favorita es ___.

After the verb: mucho: Ricardo estudia mucho. poco: Isabel habla poco en la clase.

todos los días: Todos los dias Isabel llega tarde. Beginning or the end of a sentence: todos los días: Todos los dias Isabel llega tarde. Isabel llega tarde todos los dias. a veces: A veces Isabel llega tarde. Isabel llega tarde a veces. de vez en cuando: De vez en cuando Isabel llega tarde. Isabel llega tarde de vez en cuando.

Hay que/Tener que… Tener que: Use hay que + verb if there is no specific subject *( You are speaking generally) * Hay que connectar el ratón al teclado. (One must connect the mouse to the keyboard). Tener que: Use tener que + verb if there is a specific subject *( Someone specific needs to do something)* Tengo que sacar una buena nota. (I need to get a good grade).

¡Hay mucho que hacer en la escuela ¡Hay mucho que hacer en la escuela! Complete each sentence by selecting the most logical response. 1. Tengo que estudiar porque mañana hay (prueba / libro) en la clase de español. 2. No saco buenas notas en la clase de historia. Estudio mucho pero la clase es muy (fácil / difícil). 3. Llevo mis libros, cuadernos y lápices a la escuela en mi (computadora / mochila). 4. Cuando escribo en el pizarrón, uso (pluma / tiza).

School Journal Entry Use adverbs: siempre, rara vez, nunca, mucho, poco, de vez en cuando, a veces, todos los días Use ALL of these expressions: ayudar al profesor, estudiar, usar la calculadora, hablar espanol, preparar la tarea. Rubric: Writing criteria 1-5 Logical sentence order 1-5 Grammar/spelling accuracy 1-5