Tapas yo (correr) 2. tú (aprender) 3. nosotros (comprender)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ER verb review and IR verbs By: Sr. Correa. -ER verbs comer correr -IR verbs escribir vivir aprender comprender beber vender leer abrir compartir recibir.
Advertisements

Las terminaciones: los verbos –er/-ir
¿Qué haces después de las clases? Unidad 2, Etapa 3: Verbos.
¿Qué haces después de las clases? Unidad 2, Etapa 3: Verbos.
Quasimodo: Get your homework out to be checked ▫Cuaderno 29 part 3 (homework) ▫Your practice conjugations on the back of your notes from yesterday(classwork)
Asking Questions ¿Quién?– Who ¿Dónde ?– Where ¿Adónde?- To where?
La clase de español I ¿Qué día es hoy? ¿Cuál es la fecha de hoy? ¿Adónde vas después de la escuela? ¿Qué vas a hacer después la escuela hoy? A repasar:
Gramática Repaso Present tense of regular verbs 1A- pagina 6.
Verbos -er, -ir -er, -ir verbs Descubre 1 – Lección 3.
Present tense of -er and -ir verbs -AR Verbs review Write the forms of the following verbs: cantar escuchar pasar dibujar comprar nadar cocinar bailar.
La clase de español I Hoy es jueves, el veintisiete de enero de dos mil once. A apuntar: er/ir verbs A practicar: con dados A leer: Lecturas Para Todos.
1 Present tense conjugations of regular –ER&IR verbs Los Verbos Regulares.
PRETÉRITO Verbos -ER, -IR
EL TIEMPO PRESENTE DE VERBOS REGULARES
grab a Spanish textbook.
SPN 8 Sports and Leisure Unit
In Spanish, tell whether you agree with the following statements
Tapas Tell what each person is going to do (ir+ a+infinitive)
Tapas What will you do on these days at these times?:
Conjugate the verbs to the subjects given.
A usted le gusta You like (formal/ singular)
Gustar to like.
Will be presented in class on Wednesday, Thursday, and Friday
Present tense of -er and -ir verbs
To do lists Mark in Green for Vocab.
Unidad 2 Etapa 3 REPASO DE IR -ER / -IR VERBS CONOCER OĺR HACER VER.
Día 3 9/12.
Michaelson Unit 3 Lesson 1
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos:
Tapas Translate: 1. We are hungry and we prepare dinner.
Talking about where you and others go during free time
Vámonos Write the conjugation only- DO NOT WRITE THE SENTENCE.
A hacer preguntas en español
Verbos que terminan en -ar- You have learned how to speak in Spanish about what you like and do not like to do. It Is also useful to be able to tell.
Objetivo: to state how often we do things.
TAPAS 15/2/18 1. cantar 2. preparar la tarea 3. nadar 4. correr
El Vocabulario Unidad 2 Etapa 3.
Tapas Fill in the blank with the correct word: (la tienda, tener hambre, la tarde, el parque, el auditorio) 1. Yo tengo la clase de matemáticas.
2-3 Vocabulario.
TAPAS 16/4/18 1. cantar 2. preparar la tarea 3. nadar 4. correr
Repaso De vocabulario Unidad 2 etapa 3
Los VERBOS –ER/ -IR.
Hoy es lunes el 29 de febrero Today is Monday, February 29
Tapas Tú estás en la clase de español.
LA TAREA PRUEBA (quiz) – mañana subject pronouns
El Vocabulario Unidad 2 Etapa 3.
Verbs in the present tense
Tapas Answer each question in a complete sentence.
Actividades, gustar, Indirect Objects + gustar
Tapas 1. ¿Qué hora es? 2. ¿A qué hora tienes la clase de español?
Tapas Imagine you are telling someone about yourself
Vamonos Fill in the blank with the correct AR conjugation! You don’t have to write it out. Nosotros _______ (caminar) al parque. Yo _______ (hablar) con.
Tapas Write at least 3 infinitives in each column.
Tapas Say what each person is going to do: Ir + a+ infinitive
Tapas Tell what each person is going to do (ir+ a+infinitive)
COMPELTA LA HOJA DE TRABAJO
Español 1 Unidad 2 Etapa 3 3 Sra. Lear
TAPAS Identify each activity in Spanish:.
En El Café In this chapter you will learn to:
Tapas ¿Qué hora es? 2. ¿ Quieres beber un refresco?
Querer to want.
Hoy es miercoles el 24 de febrero Today is Wednesday, February 24
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Los verbos abrir aprender bajar beber comer comprender escribir
Tapas Identify as many vocabulary words in Spanish as you can from our current chapter (U1E1)
Unidad: ¿Cuál es tu deporte favorito?
Tell what each person is going to do, based on the picture.
Identify each activity in Spanish:
Tapas Write out the following dates in Spanish /5 2. 3/9
Hoy es miércoles, cuatro de septiembre
Transcripción de la presentación:

Tapas 3-3-17 1. yo (correr) 2. tú (aprender) 3. nosotros (comprender) 4. Ustedes (leer) 5. Marta y Juan (aprender) 6. Roberto (conocer) 7. yo (hacer) 8. yo (conocer) 9. yo (oír) 10. Marta y yo (vender)

Describe three places you like to go. Tell what you do there.

tú él/ella/ud Nosotros/as Ellos/Ellas/Uds BATTLESHIP CON VERBOS yo aprendo comprendo vendo veo abro comparto recibo vivo aprender, comprender, vender, ver, abrir, compartir, recibir, vivir. BATTLESHIP CON VERBOS

Todos los días mucho A veces De vez en cuando Rara vez nunca Cuidar a tus hermanos Preparar cena Tocar la guitarra Ir al parque Ir al supermercado Leer el poema Hacer la tarea Mandar una carta

Letter to a Pen Pal 10 pts Write a letter to a real or imaginary pen pal who lives in a Spanish-speaking region. Tell your pen pal what you usually do every day after school and in what order. You must write a minimum of 10 sentences. Use as much vocabulary and structure from Etapa 3 as you can.