Haz Ahora ¿Cómo es el chico o la chica? Escribe una frase completa. Make sure the noun and adjective agree! 1. Mario 2. Julio3. Jimena 4. Juana 5. Mauricio6.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Yo Mi esposo Nosotros 1. Work with a partner. Copy the Venn Diagram on a sheet of paper. Label the oval on the left Yo. Label the oval on the right with.
Advertisements

Imperfecto Use the imperfect to talk about what you used to do or what you were like in the past.
Me llamo _______ Clase 10N La fecha es el 11 de octubre del 2012 Propósito # 10: ¿Envías muchos correos electrónicos? Actividad Inicial: Completa Ejercicio.
Haz Ahora ¿Cómo es el chico o la chica? Escribe una frase completa.
Haz Ahora – miercoles el 5 de marzo 2014
Haz Ahora – jueves el 6 de marzo 2014
Haz Ahora – martes el 11 de marzo 2014
Haz Ahora Question answer and pass. Toma una pregunta, léela en voz alta y contesta la pregunta. Luego haz la pregunta a otro estudiante. Ese estudiante.
Lunes el 1 de noviembreEl día de los muertos objective: to learn about the Mexican celebration of the Day of the Dead.
AR Verbs *To make a verb have a subject, chop off the “AR” ending and add these endings:
LOS VERBOS EN “-AR”.
DAY 47 IRREGULAR PRETERITE REVIEW PRACTICE WITH 3B VOCABULARY CONMIGO & CONTIGO Español II.
14 y 15 de octubre de Describe las personas en las fotos. Tres frases por cada una. ¿Cómo es el chico? ¿Cómo es la chica? Hoy es martes el 15 de.
Lesson objective: Students will be able to express affirmative and negative ideas.
10 de octubre ► Una vez más  Páginas ► Actividades A y B  Página 62 ► Actividad A ► El papel con el futuro y el condicional (dice “Completa la.
Repasemos la tarea HAGAN Do the section in the middle of the worksheet, completing each statement with the present perfect.
Haz Ahora Usa el nuevo vocabulario del capitulo 5ª para completar el parafo: Una señora vio (1. smoke) y llamó por teléfono a (2. the firefighters). Ellos.
Is it masculine or feminine? Do you remember? Write the word with its masculine or feminine word for THE (“el” or “la”) and then translate it. 1. Libro8.
Repaso de los pronombres de sujeto y los verbos AR Subject Pronouns and AR Verbs Review.
Future Tense of Regular Verbs. The future tense of regular verbs is very easy and uses a unique set of endings. Study the future tense endings below:
¿Sabes qué? Viernes el 30 de mayo
Bellwork Answer in Spanish-¿Quién es tú héroe? Usen 3 adjetivos para describir el héroe. When you finish, take out your notes and talk to.
Haz Ahora martes el 28 de enero 2014 Conjugate Llorar, Caerse & Vivir in the preterite tense Por favor – entrega la tarea en la canasta (puedes arrancar.
CALENTAMIENTO Escribe el artículo indefinido correcto.
¿Sabes qué? Lunes el 2 de junio
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
Ser and Adjectives By: Matt Daughdrill 3/25/05. You are probably wondering what is this “Ser” business and what does it have to do with adjectives. Well.
30 DE SEPTIEMBRE. PARA EMPEZAR (IN YOUR NOTEBOOK) MATCH THE PERSON AND DESCRIPTION 1. this artist was a muralist 2. painted a lot of self portraits; married.
Affirmative tú commands.
Determine if the following are masculine or feminine. Remember the rules: MasculineFeminine o, ema, amaa, d, ción el, los, un, unosla, las, una, unas.
Buenos días! Take out your HW, Word of the Day & put on your ID Take out your notes from yesterday to do the warm-up: For the sentences below, underline.
CALENTAMIENTO Completa las oraciones con el artículo definido correcto y la forma correcta del adjetivo. Ella es ______ estudiante __________ (serious).
Both SABER and CONOCER mean “to know” Conocer 1) To meet a person 2) To know (have met) a person 3) To know (have been to) a place “To be familiar with.
Responde en frases completas por favor: 1. ¿Te gusta montar en bicicleta en las montañas? 2. ¿Te gusta ir a la escuela los domingos? 3. ¿Qué te gusta más,
18 de noviembre Notebook quiz Thursday! -notes on comparisons, superalatives, casa, quehaceres, affirmative tu commands, present progressive -A Dios.
Calentamiento Pick up an Avancemos 2 book and put it under your desk. Put on your ID & complete the warm-up below: 1. Translate: He has the ticket. He.
SABER y CONOCER 1b. SABER (to know) Yo sé Tú sabes Él / ella / ud. sabe Nosotros sabemos Vosotros sabéis Ellos / ellas / uds. saben.
Preterite -ER / -IR Verbs Preterite means “past tense and deals with “completed past actions”
Calentamientos 1st 6 semanas
Preterite Tense of –er/-ir Verbs. The preterite tense (or simple past) of –er and -ir verbs uses a different set of endings than the present tense of.
Spanish I 1B Day 30.
-AR verbs. -AR Verbs  As you know, an “INFINITIVE” in English is the not-conjugated verb:  To dance, to swim, to run.  In Spanish, an INFINITIVE ends.
Self Portrait in a Velvet Dress ella tiene relaciones sexuales con Trotsky Trotsky era un comunista de Rusia que vivía con Rivera y Kahlo en México.
11 de noviembre de Escribe en español. Preguntas: ¿Qué te fascina? ¿Qué te interesa? ¿Qué no te gusta? ¿Quién es tu bailarín/a favorito/a? ¿Prefiere.
Objetivo: How do we describe the color of clothes?
 Adjective Agreement pg. 66  People pg ◦ Hair ◦ Physical characteristics  Colors pg. 195  Numbers pg. 16 & 87.
Do Now Escribe estas frases y complétalas con el verbo en el preterito. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video (alquilar)
Meal Taking & Food Unit Day 5 Talking about dining.
Gender & Number Adjective Agreement notebook p. 24.
Direct Object Pronouns Una presentación por la Sra. Black.
El Imperfecto  You can use the imperfect in the following ways:   To speak about descriptions in the past: Ella era muy vieja. She was very old. 
Me llamo ___________ Clase 702 La fecha es el 7 de febrero del 2014 Proposito # 50: ¿Cómo repasamos para la Prueba 5? Actividad Inicial: Escribe 2 oraciones.
Hoy es jueves el veintiuno de noviembre AHORA What does “–ar verb” mean? Give an example. What is an infinitive? How do you know an –ar verb is in the.
Me llamo _______ Clase 602 La fecha es el 17 de noviembre del 2014 Propósito # 26: ¿Quién eres? Actividad Inicial: Write a short paragraph about YOURSELF.
SWBAT: Use the verb SER and Adjectives to describe physical characteristics HAGAN AHORA: What is an adjective? What do you remember about adjectives in.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
Escribe todo. Dictado No. 7
Las artes plásticas y la arquitectura
Me llamo ___________Clase 7IM La fecha es el 21 de septiembre del 2011 Propósito # 3: ¿Cómo continuamos el repaso de los verbos radicales? Actividad Inicial:
ALC 62 Jueves el 2 de diciembre All slides are on timer Bring coloring items mañana.
ALC 62 Jueves el 2 de diciembre All slides are on timer Bring coloring items mañana.
{ Empieza de clase el 29 de octubre Password: sieckspanish.
Objetivos de hoy: Sacar fotos (to take photos) en el estilo (style) de Kahlo, Rivera, Goya, Dal í, o Boterro Pensamientos Write the following vocabulary.
ALC 13 miércoles el 28 de septiembre Recoge un libro para leer.
¡BUENOS DIAS! Please fill out the student survey. Then, practice the vocabulario for the quiz!! J Noort.
PAST PARTICIPLES AND THE PERFECT TENSES PAST PARTICIPLES Past participles are words like “eaten,” “fallen,” “found,” “arranged,” “left,” “denied” They.
Bienvenidos a La Clase de Señora McGowan
Transcripción de la presentación:

Haz Ahora ¿Cómo es el chico o la chica? Escribe una frase completa. Make sure the noun and adjective agree! 1. Mario 2. Julio3. Jimena 4. Juana 5. Mauricio6. Manuela

Yo puedo… hablar de Frida Kahlo, su arte, y como era ella. Agenda: Do Now La Bienvenida / coleccionar la tarea Quiz / Grades / Return tests Frida Kahlo Day of the Dead / El día de los Muertos

Frida Kahlo Hechos de su vida / Facts about her life Retrato de una artista / Portrait of an artist Su arte / Her art. YOUR TICKET OUT THE DOOR: ¿Cómo era (was) Frida Kahlo? ¿Cuál es tu impresión de su arte? ¿Cuál es tu impresión de su vida (life)?

Tarea Nada! Be safe & have fun!