Tapas Los Ángeles Nueva York Buenos Aires Barcelona

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Calentamiento. What is each question asking? ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Quién es tu profesor favorito? ¿Cuántos chicos están en esta clase? ¿Qué día es.
Advertisements

John dice a Nicole: ¿Qué clase tienes primera hora?
¡Libro de la Familia!. 7 pages total 1 about you 3 pages about groups of family members 3 individual pages about family members.
Voy ……va…… VamoS … The verb “ir” (to go) can be used to communicate where you go or other people go Example: Yo voy a la escuela todos los días Voy a.
Las Formas del verbo “ir” Yo voy I go Nosotros, as vamos We go Tú vas You (familiar) go Vosotros vais You all (familiar) go El, Ella, Usted va He, she,
Rubric & Samples Included. ¿Qué hago? +Da mucha tarea cuando hace buen tiempo. -No ayudes a los estudiantes cuando tienen preguntas. +Grita cuando los.
Vocabulario 4.2.
Un partido para repasar A game to review Write the following time in Spanish. Ms. Hauschild will give you the time.
Ir- “to go”. yo voy tú vas él/ella/ud. va nosotros/nosotras vamos ellos/ellas/uds. van.
¿Qué vas a hacer en el futuro?
1._________________________ 2.________________________ 3._______________________ 4. ________________________ 5. ________________________ 6. ________________________.
Exam format Unidad 4 etapa 1
El verbo Ir “to go” When you want to talk about where someone is going, use the verb ir. yo tú él, ella/ usted nosotros(as) ellos(as)/ ustedes U2E2, p.
Las Formas del verbo “ir” Yo voy I go Nosotros, as vamos We go Tú vas You (familiar) go Vosotros vais You all (familiar) go El, Ella, Usted va He, she,
Español 1 6˚ Hoy es miércoles el 25 de febrero I can tell time in the target language.
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
Gramática- Repaso The verb ir And ir + a + infinitive 1A- p.11.
The verb ir + a + place Hacer Ahora: Repaso! Say where they are from 1. Ella / México 2. Mi madre y yo/ California 3. Tú / La ciudad What do the following.
IR Y LLEVAR- TO GO AND TO WEAR Objective: Students will write and speak about shopping and clothes using IR, Llevar and some other common expressions.
¿Qué Están Haciendo? Use the PRESENT PROGRESSIVE tense to tell what the characters are doing in each scene.
1. La clase de español es a la una menos veinticinco. 2. El almuerzo es a las doce en punto. 3. La fiesta es a las ocho de la noche. 4. ¿A qué hora es.
el 21 de febrero estás estoy está Está Están Están estoy
Tapas Match the time (and write y or menos) e. j
Ir practice activities
Notes: La Hora (Time) How do I tell time in Spanish?
Tapas Make sure of what Isabel’s friend is telling you
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
APUNTES: La Hora (Time)-REV Preguntas with time: How do I start?
Capítulo 3: ¿Qué clases vas a tomar?
P1UR: Las palabras interrogativas
IR – to go.
DAR and DECIR to give and to say/tell.
To ask what time it is in Spanish we say ______________
Tapas Match the time (and write y or menos) e. j
Discussion Voice Activity 1.05
SEGUNDO PASO (A que hora…
Objetivo: to state how often we do things.
Tapas Fill in the blank with the correct word: (la tienda, tener hambre, la tarde, el parque, el auditorio) 1. Yo tengo la clase de matemáticas.
6th grade: el 1 de mayo de 2014 Warm up (10 min)
La hora.
Tapas Los Ángeles Nueva York Buenos Aires Barcelona
1. buscar un libro 2. tomar un refresco 3. usar una calculadora
Ir – “to go” Verb # 4.
Agenda -Note-taking: Time HW: Packet on numbers and time
¿Adónde vas? El verbo “ir”.
Agenda -Fichas: Activities 1-5 Pages 22 and 23
¿Adónde vas? El verbo “ir”.
PE #1 Match the pronouns and forms of ser to their translations.
Tapas 1. ¿Qué hora es? 2. ¿A qué hora tienes la clase de español?
Tapas Make sure of what Isabel’s friend is telling you
Tapas The verb estar is used to tell location and to tell the current state or condition (such as feelings) of someone or something. Tell where.
¿Adónde vas? El verbo “ir”.
¿Qué hora es?.
Tapas For each day of the week, tell one place you go to and what time you go there. 1. lunes 2. domingo 3. sábado 4. martes 5. viernes.
Tapas Tell what each person is going to do (ir+ a+infinitive)
Tapas : Match each question with the best response
¿Qué hora es? (What time is it?).
Dar la hora/telling the time
Tapas ¿Qué hora es? 2. ¿ Quieres beber un refresco?
Ir a + infinitive (is,are) going to
¿Qué hora es? (What time is it?).
Tapas Listen to the dialogue and answer the questions. Write down all the information that you hear first, then answer the questions. 1. What.
Tapas Write a sentence using each word
Venir to come.
Tell what each person is going to do, based on the picture.
one using possessive adjective
Tapas Escribe la hora en números. 1. Son las dos menos cuarto.
Español Semana 5 Hoy es jueves, el doce de septiembre del Agenda
Que hora es? What time is it?.
Ch. 1 La hora Telling Time in Spanish
Transcripción de la presentación:

Tapas 9-2-17 Los Ángeles Nueva York Buenos Aires Barcelona San Francisco Los Ángeles 12:15 2:30 4:55 6:25 Albuquerque Denver 1:15 3:30 5:55 7:25 San Antonio Wichita 2: 15 4:30 6:55 8:25 Nueva York Miami 3:15 5:30 7:55 9:25 Buenos Aires Montevideo 4:15 6:30 8:55 10:25 Barcelona Madrid 10:15 12:30 2:55 4:25 e.j.: Son las doce y cuarto en San Francisco y son las tres y cuarto en Nueva York. 1. San Francisco:12:15/ ¿Nueva York? 2. Montevideo: 10:25/ ¿ Denver? 3. San Antonio: 2:15/ ¿ Barcelona? 4. Los Ángeles: 4:55/ ¿ Buenos Aires? 5. Miami: 5:30/ ¿ Wichita? 6. Barcelona: 2:55/ ¿ Albuquerque? 7. Nueva York: 9:25/ ¿ Madrid? 8. Wichita: 6:55/ ¿ San Francisco?

¿Dónde estás y ¿Adónde vas y ¿A qué hora?-15 points You will write 5 sentences saying where people are (and at what time) and 5 sentences saying where people go (and at what time) using IR and ESTAR and TIME. Include a picture to go with each sentence. You can use magazine pictures or you can draw. 10 pts- grammar/creativity 5 pts- neatness creativity For example: Yo estoy en la clase de ciencias a la una de la tarde. Ella va a la oficina a las siete de la tarde.