How to make a Piccionario 2 nd Major Grade 65%. 1. FOLD 10 PA.GES IN HALF. 2. FOLD ONE CONSTRUCTIONS PAPER ON ANY COLOR IN HALF. 3. WRITE IN THE FRONT.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
You need to improve the way you write and think in Spanish - Time This is an interactive presentation. You need your work sheet, your pencil, and your.
Advertisements

1. Tengo una pregunta..
This is an interactive presentation
Extra Practice with AR Verb Conjugation. Frases con los Nueve Verbos Nuevos.
Accents and Punctuation
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
Los Saludos y Las Despedidas
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
Saludos y despedidas.
Los coloresLos colores 1.Read each question slide and look at the picture. 2.The fill-in-the-blank answer is at the bottom of the slide. Each number refers.
Repaso de la Etapa Preliminar
Parte A (10 pts.) You will hear statements describing the pictures. Write the letter that corresponds to the picture that is described. Ejemplo: 1. ______.
Semana 14 El 17 de noviembre- el 20 de noviembre.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Objective: to be able to tell time in Spanish. Bellwork Bellwork 1.What is the difference in Spanish between writing 25 and 35? 1.What is the difference.
Frases útiles. Necesitas tu agenda Firmo la agenda.
Evens only! Warm Up Numbers Worksheet
El 6 de septiembremartes Calentamiento El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder preguntar Como te llamas? Y contestar la pregunta usando vocabulario.
How do we say “hello” & “goodbye” in Spanish?
El 8 de septiembre jueves Calentamiento
El calendario y la fecha
Capítulo Uno: Primer paso
¿Cómo te llamas? Yo me llamo Ricardo..
¡Cinco Minutos! Turn in your signed parent letter into the drop off folder Take out a sheet of loose leaf paper Write down your name, date and period at.
Saludos #2 * Also means: How are you? ¿Qué tal? What’s up?* (informal)
Personal Descriptions—Me, My Family, My Friends
+ Expresciones Hoy es el treinta de enero.. + Greetings Hola Hello ¿Qué pasa? Whats up?
¡Hola!.
¡Hola!. Good + Buenos Días Good + Buenas Tardes.
¿Qué? = What ¿Quién? = who ¿Quienes? = who ( pl. subj) ¿Cuándo? = when ¿Dónde? = Where ¿Por qué? = why.
Español 1 el 30 de agosto. Bell Dinger – el 30 de agosto
Telling Time Unidad 2 Etapa 2. Telling time in Spanish : Its 2:00.--Son las dos. Its 3:00.--Son las tres. Its 4:00.--Son las cuatro. Its 5:00--Son las.
Saludos Y Expresiones de Cortes í a Greeetings and Expressions of Courtesy.
Palabras de los Cuentos Look at each picture, and write the word that comes to mind.
Speaking Exercises 1.Save this program as speaking exercise #1YOUR NAME in the M drive 2.Read each question out loud into your microphone, and then reply.
Gramática 2.1 Question Formation Colors
Classroom Expressions
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
REALIDADES 1A ¿Qué te gusta hacer?.
(Greetings & farewells)
Hoy es martes, el diez de septiembre
¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres?
Los Saludos Rebecca Payton Spanish 1 Greetings Core Content
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
Gramática 2.2 Nouns Definite Articles el 2/3 de noviembre.
C. #1,lunes, 1/10/12 Clima de hoy: _____________ 1 pt. Preguntas: 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cómo estás? Respuestas: 1. _________________ 2. _________________.
Pick up a review packet and speaking exam sheet from the back table.
Más práctica del subjuntivo. llegar LlegueLleguemos Llegues--- Lleguelleguen.
Write down the alphabetical spelling of 5 famous peoples names. Write out your answers carefully and be prepared to spell them out if asked to. A: a B:
116/09/2009 ¡Mucho gusto! Un repaso: Saludos, Presentaciones, Despedidas Capítulo 1 – Primer Paso Páginas
Quiz # 1 Las introducciones.
Sponge: Primero (1), read the essential question, How are language and culture connected? Segundo (2), On your sticky note write a readable and appropriate.
Me llamo __________ Clase 9 N La fecha es el 17 de enero del 2012 Propósito # 36: ¿Como terminamos el repaso del verbo SER? Actividad Inicial: Copia y.
Cafecito Use your textbook to answer the following. Be sure to write the original questions! 1What is your name? My name is _____________. 2. What is your.
Revision Hola chicos, please get a pen and paper, show in slide show and write down answers and check back okay.. Good luck! Hasta luego.
Las salutaciones y despididas
ROCK’N LEARN - School ~ La Escuela. It’s time for school. Es la hora para la escuela. The teacher- el maestro The teacher- la maestraThe student-el estudiante.
Telling time in Spanish: Explanation Practice exercise index McCarron.
Warm Up, el jueves, el 30 de agosto
Me llamo ________ Clase 10 NM La fecha es el 2 de febrero del 2012 Propósito # 28: ¿Cómo repasamos para el examen de la Unidad 7? Actividad Inicial: Escribe.
Me llamo ________ Clase 10 NM La fecha es el Primero de febrero del 2012 Propósito # 27: ¿Cómo vives? Actividad Inicial: Copia y responde en oraciones.
Adivina quién soy Una autobiografía breve. Purpose Use what you know from Spanish 1 to describe yourself Trade and then read aloud to guess who the person.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Please do the following: 1.Measure an arms length of yarn of the color you like and cut it. (arms length goes from finger tip of one had to fingertip of.
Informal and Formal Greetings
Saludos Greetings.
I CAN _______________ THE CONCEPT OF “_________________”. I CAN _________ AT LEAST ______________ IN SPANISH. la concordancia identify 30 adjectives demonstrate.
Title: El álbum familiar de _______.
Interactive Math Notebooks
Articles – Los Articulos
Transcripción de la presentación:

How to make a Piccionario 2 nd Major Grade 65%

1. FOLD 10 PA.GES IN HALF. 2. FOLD ONE CONSTRUCTIONS PAPER ON ANY COLOR IN HALF. 3. WRITE IN THE FRONT COVER PICCIONARIO AND YOUR NAME, GRADE, AND TEACHER NAME AT THE BOTTOM. 4. BEGIN WRITING YOUR WORDS IN THE FRONT AND BACK OF EACH PAGE. * YOU MUST WRITE ONLY ONE VOCABULARY WORD PER PAGE. Instructions:

Write the words in the following order: *each number represent the word page 1) Escucha 10) paráte 2) escribe 11) ¡Buenos días! 3) silencio 12) ¿Cómo te llamas? 4) busca 13) me llamo_____ 5) papel 14) ¿Cómo estás? 6) Lápiz 15) Muy bien, gracias. 7) baño 8) repite 9) siéntate * Illustrate each word the best you can.