Tapas Translate each sentence from Spanish to English.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
*** 3 MINUTES *** Objective: I can write and talk about my and others family members Vocab/Ideas: Family members (review) Possessive adjectives (review)
Advertisements

Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
Spanish One Oral Interview Capítulos 1 y 2. Here are 10 questions pulled from chapters one and two. You will be assessed using the rubric provided to.
Repaso para el examen. Tarea del timbre  Translate the following sentences from Spanish to English.  Mis padres son muy atrevidos y activos. Ellos viajan.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
Hoy es lunes, el 9 de febrero. ESPONJA: ¿Qué significa? 1. Hay que estudiar para las pruebas. 2. Yo siempre preparo mi tarea, pero mis amigos solo preparan.
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
 Today you will learn the name of clothing items in Spanish and will be able to tell what you and your friends are wearing.  You also will be able to.
DO NOW: Solve each math problem
Vámonos Identify at least three spanish- speaking countries from the map of South America.
DO NOW: Copy and translate the following into English.
ALC 84 Please find a place to sit. ALC 83 Unscramble the 7 infinitive verbs. Hoy es miércoles el 28 de mayo de rbiar 2. rcreor 3. emcenprodr.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Preguntas y respuestas
Actividades de hablar Avancemos I 6.1. You will complete different speaking activities with your row partner. Take turns asking and answering questions.
Las Palabras Interrogativas
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Tapas Anita y yo ________ (estudiar) en la escuela.
How do you respond to the following greetings in Spanish?
Las Palabras Interrogativas
1. ¿Con qué frecuencia usas una pluma?
Decadron® (Dexamethasone) (with Alimta ®)
Say your memory verse to your 12 o’clock partner.
Hoy es el _____ de _____ del __________
Aprendemos Hoy: (We are learning today…)
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas p.154
Tapas Translate: 1. We are hungry and we prepare dinner.
Bienvenidos a La Clase de Señora McGowan
Día número 24 Español 1—Acelerado
¡Buenos días! Guarden la tarea.
Las Palabras Interrogativas
Antes de empezar – escribe 5 quehaceres (chores) que haces en tu casa (in English)
Tapas Tell what each person needs to do, using tener que.
Tapas Fill in the blank with the correct word: (la tienda, tener hambre, la tarde, el parque, el auditorio) 1. Yo tengo la clase de matemáticas.
Decadron® (Dexamethasone) (with TAXOTERE ®)
En la clase Vocabulario
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Tapas Make sure of what Isabel’s friend is telling you
Tengo una pregunta… Carlos está en la biblioteca. s v
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Tapas Write a sentence using each word
Las Palabras Interrogativas
Quasimodo: Translate Sra. Crossett está embarazada.
Poster project.
Quasimodo There is a handout at the front. People in the front of the row please get one for each of the people in your row. Read the handout and compare.
Las Palabras Interrogativas
Tapas Anita y yo ________ (estudiar) en la escuela.
Hoy es________, el _______ de _____ de ______________.
Tapas María 5. Ustedes Los maestros 6. Yo
Las Palabras Interrogativas
Tapas Contesten las preguntas: 1. ¿Cómo eres? 2. ¿Cómo estás?
pasar tiempo con amigos No me gusta patinar También me gusta
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Tapas 22-2-19 Translate each sentence from Spanish to English. Yo ayudo a mis amigos mucho. Nosotros usamos las calculadoras de vez en cuando. Tú entras la clase tarde poco. Ustedes llevan una mochila a la escuela todos los días. Ella prepara la tarea para literatura a veces.

Boardgames- “Juegos” 1. Do a rough draft of your game board (ARTIST) 2. Do a rough draft of your questions & answers (SCRIBE #1 & #2) 3. Do a rough draft of your rules (SCRIBE #3) 4. Show me rough drafts and then begin on final drafts. 5. EVERY GROUP SHOULD START FINAL DRAFTS TODAY! *** YOUR GROUP MEMBERS WILL BE EVALUATING YOU, SO PLEASE MAKE SURE YOU ARE USING YOUR TIME WISELY, AND DOING YOUR SHARE OF THE WORK!