Capítulo 10: Las Diversiones Culturales

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Nosotros tenemos – We have (male) Nosotras tenemos - We have (female) Ellos tienen – They have (male) Ellas.
Advertisements

Capitulo 4- Tercer Paso Talking about where you and others go during free time.
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
This is an interactive presentation
You need to improve the way you write and think in Spanish! Days
Español 1 Capítulo 10 Página Parte 2. ¿Dónde queda(n)…? Where is…located?
IR and Para + inf. El cuatro de febrero. ir yo tú él ella usted (you fm.) nosotros/as ellos ellas ustedes (you all fm.) }} voy vas va vamos van to go.
3 al día  1. List 5 cities and / or states with Spanish names.
Campanas – 9/27/10 Translate the following phrases… 1.Some desks 2.The books 3.A notebook 4.It is Thursday. 5.Is it Friday?
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
Gusta, again! Earlier in the course, we saw how to express likes and dislikes about activities, i.e., gusta + a verb. In this slide show, we are going.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Para Empezar Hoy es miércoles el cinco de diciembre Write the correct definite articles in the spaces below. ____ béisbol ____ pizza ____ jazz ____tenis.
ALC 63 jueves el 7 de enero Please have your verb flash cards on your desk.
ALC 15 martes el 9 de febrero. objetivo Test review.
El 8 de septiembre jueves Calentamiento
Hagan Ahora ¿Qué te gusta hacer?.
Capítulo Uno: Primer paso
1) Penélope Cruz es actriz mexicana ……………………………………….. 2) Nació en setiembre ………………………………………………………….. 3) Tiene 23 años …………………………………………………………… 4) Nació
Asking Questions Español I - p. 184.
Hay 7 preguntas aquí sobre las clases y los profesores. In the #1 space on your sheet, write the ANSWERS in Spanish to the corresponding questions. In.
Speaking Exercises 1.Save this program as speaking exercise #1YOUR NAME in the M drive 2.Read each question out loud into your microphone, and then reply.
Repaso Breve. Two-Form Verbs In Spanish, some verbs have only two forms. I like to call these verbs two- form verbs. The most common two-form verb is.
Gramática 3.1 Gustar with infinitives Pronouns after prepositions
Saying What Someone Likes to Do Using gustar + infinitive p. 209 U3E1 You have already learned to use me gusta, te gusta and le gusta. Other helpful phrases.
Los interrogativos.
Capítulo 4A- Apuntes #2 Interrogativos.
REALIDADES 1A ¿Qué te gusta hacer?.
REALIDADES 1A ¿Qué te gusta hacer?.
Hoy es martes, el diez de septiembre
¿Dónde está el Corte Inglès?
Los interrogativos.
Cápitulo 10: Los diversiones culturales el cine, el museo y el teatro.
Edificio adonde la gente va para ver una película.
Pasatiempos y Diversiones Culturales Discussing a movie theater the movie theatre the movie theatre the ticket the ticket the ticket window the ticket.
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of estar, ir + a + infinitive, ir + a + location Vocab/Ideas: – Ir + a.
Sponge: Primero (1), read the essential question, How are language and culture connected? Segundo (2), On your sticky note write a readable and appropriate.
Hoy es lunes. La fecha es el 10 de febrero La pregunta: ¿Quién es la Cenicienta? ¿De qué cultura viene este cuento? LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: El paquete.
4.2 Vocabulary Start. Initial Activity ¿Adónde vas? Voy a la/ al … Iglesia Escuela Banco Templo Piscina Correo (post office) Galeria Cine Teatro Clase.
MORE STRANGE VERBS Spanish IB. Initial Activity---Toman Apuntes Please add these stem-changers to your notes (or red packet) and study them. Poder (o-ue)
The Present Tense of ir (to go) and hacer (to do; to make) (El tiempo presente de los verbos ir y hacer)
Write out the following conversation in the correct order:
Adivina quién soy Una autobiografía breve. Purpose Use what you know from Spanish 1 to describe yourself Trade and then read aloud to guess who the person.
3-1 vocab and Impersonal “se”
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
Gustos y Disgustos Aversiones.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
Bellwork Think about your day to day language, the things you talk about. How much of it is about the things you like to do? Write a short paragraph discussing.
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
El abrecerebros 25/2/15 Describa el tiempo/la temperatura de hoy y mañana.
Chapter 12- Entertainment Vocab By Cristina Burton 2 nd hour.
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
10.1 Quiz Review. Initial Activity (put answers on flashcards) ¿Qué tipo de film te gusta más? Me gustan más los filmes… policiacas suspensos de terror.
Vocabulario del Capítulo 10
41 Es el 8 de enero. El Museo y El Teatro (The Museum and the Theater)
Hoy es _________ ______de febrero Tema: What I do in town El objetivo: I can describe at least three places that I like to go in Tucson and state how I.
El cine La ventanilla El boleto, el billete, la entrada.
Actividades culturales: el cine y el teatro
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Say your memory verse to your 12 o’clock partner.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Put away everything and have a pencil and an eraser.
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
El Museo y El Teatro (The Museum and the Theater).
Transcripción de la presentación:

Capítulo 10: Las Diversiones Culturales Clase de español Sra. Baney

Discussing a movie theater the movie theatre the ticket the ticket window the session the line the seat the screen the film/movie in (its) original version dubbed with sub-titles the row (of seats) el cine el boleto/la entrada la taquilla/la boletería la sesión la cola/la fila la butaca la pantalla la película/el film en versión original doblada (o) con subtítulos la fila

Discussing a museum visit the museum the exhibit the mural the painting the stautue the artist the sculptor el museo la exposición el mural el cuadro la estatua el/la artista el/la escultor (a)

Discussing a play the theater the stage/scene the scenery the curtain the actor (m) the actress (f) the performance the theatrical work/play the audience el teatro la escena el escenario el telón el actor la actriz la representación la obra teatral el público

Discussing cultural events & activities una diversión cultural ver una película ver un espectáculo dar una representación entrar en escena aplaudir salir del teatro a cultural event to see a movie to see a show to put on a performance to come on stage to applaud to leave the theater

Transportation & other useful expressions perder el autobús la estación de metro el/la joven delante de luego entonces al fin y al cabo to miss the bus the subway station the young person in front of later, then then when all is said and done

How much do you remember How much do you remember? Try and guess the name of the vocabulary word or phrase before you click again to reveal the name. ¡Buena suerte! ¿Dónde estas? la pantalla o la película la taquilla o la boletería el cine la entrada o el boleto la cola/la fila las butacas

¿Quién es? el escultor los actores (la actriz/el actor) el artista

Test what you know before you click for the answer. Ves la película en el _____________. Compras tus entradas en la __________________. Vas a la __________________ de las ocho. Los actores entran en ____________________. El ______________ aplaude si les gusta la obra. Si pierdes el autobús, tomas el tren en ___________________. Ves la exposición en ________________. En el museo, ves ____________ y ____________. Ves la representación en _________________. El cine, el museo y el teatro son _________________. cine taquilla sesión escena público la estación de metro el museo cuadros estatuas/murales el teatro diversiones culturales

¿Qué es? Guess the Spanish counterpart before you click for each answer. the curtain to leave the theatre to see a show salir del teatro el telón ver un espectáculo to applaud aplaudir in front of the young person delante de el/la joven dubbed doblado (a) with subtitles con subtítulos

En español, how many things can you name having to do with… Instructions: On a separate sheet of paper, write your answers to the following questions. Don’t be tempted to view the previous screens once you are here! Please hand this in to the teacher today for a grade. Continue to study on your own and prepare well for our quiz on Friday. ¡Buena suerte! En español, how many things can you name having to do with… 1. The theatre? 2. The movies? 3. A museum?