Attendance Improvement Program

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Nosotros tenemos – We have (male) Nosotras tenemos - We have (female) Ellos tienen – They have (male) Ellas.
Advertisements

Capitulo 4- Tercer Paso Talking about where you and others go during free time.
You need to improve the way you write and think in Spanish - Time This is an interactive presentation. You need your work sheet, your pencil, and your.
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
This is an interactive presentation
Cómo Puedo Ayudar a que mi Hijo Tenga Exito en la Escuela?
Our casa es muy grande. Your all’s clase de español es la mejor.
Ay Dios mio! Me quiero ir a la casa!
Introducing Presentando L.A. Kids Learn!. What is L.A. Kids Learn!? a parent-involvement resource for students in pre-kindergarten programs through fifth.
Back to School Night 2012 Noche de Regreso a la Escuela 2012 Melissa Shaw.
Las Palabras Interrogativas
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
GETTING READY FOR KINDERGARTEN [INSERT School Name] Parent Meeting [INSERT AIC Name], AIC.
To be, or not to be? Lets start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means to be.
Telling Time Grammar Essential #8.
Capítulo 3 Nuevas clases, nuevos amigos PRIMER PASO
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Telling Time in Spanish Grammar Notes
El Enfoque: jueves, el 25 de febrero Take out storyboard ¿Cómo se llama el hamster? –Vota para tu nombre favorito –Escribe el nombre en una hoja de papel.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
IR- to go voy vamos vas vais va van
Centro Cultural Costarricense Norteamericano Academic Department New Policy about Absences & Tardiness.
Game Cluedo: How to Play 1.Your group should have the 21 cards containing 6 cards of suspects, 9 rooms and 6 weapons, a tally card for each member and.
In both English and Spanish, the verb to be (ser) and numbers are used to tell time. Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved.
Capítulo Uno: Primer paso
Hanging out Lunes 4 de febrero Día primero. The verb IR A + INFINITIVE.
Middle School Spanish. Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen Saquen un libro Saquen el foldable.
Week of Oct , S1P1 – Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen and a notebook Saquen el.
Ver una obra de Shakespeare Mirar las estrellas
Student Attendance and Achievement: What Kindergarten parents need to know Asistencia y Logros Académicos: Lo que los padres de Kínder necesitan saber.
GETTING READY FOR KINDERGARTEN [INSERT School Name] Parent Meeting [INSERT AIC Name], AIC.
9 th Grade Attendance Expectations Expectativas de Asistencia en el 9° Grado [INSERT SCHOOL NAME] [INSERT NAME] Attendance Improvement Counselor (AIC)
Student Attendance and Achievement: What Kindergarten parents need to know Asistencia y Logro Estudiantil: Lo que los padres de Kínder necesitan saber.
Español 1 el 30 de agosto. Bell Dinger – el 30 de agosto
These are my books. Those are yours. I saw their car in the garage. Have you seen ours? I ate my cookie yesterday. Did George eat ______? We went to our.
Hoy es martes, el 21 de febrero de Yo puedo… Form the contractions al and del. La Entrada – Contesta las preguntas. 1.¿Quienes están en la sala de.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Modelo (100 palabras) Ayer hubo un terremoto muy fuerte cerca de la ciudad. Creemos que muchas personas murieron y el terremoto también destruyó muchos.
Entrada: Los verbos en la historia (Entrance: Verbs in the story) Copy the date and title, and log the entry in your table of contents. Take a Realidades.
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
más con la ropa y tener que el tiempo de la playa y de las montañas
Repaso del vocabulario, y más descripción
Erika Wanczuk, M.Ed., NBCT x6471 Bienvenido a Desarrollo del Lenguaje Académico!
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
Welcome To Your Childs Second Grade Class Bienvenidos al Clase de Segundo Grado de sus Niños Miss Langens Class.
Bienvenidos Padres!. My name is Mi nombre es Tonight we will be discussing what you and your child can do to be successful this year. Esta noche estaremos.
Academic Awareness Ms. Dominguez & Ms. Palomera September 25, 2013.
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
Español 1 18 y 19 de septiembre de Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.) El otoño-
California Standards Test (CST). Every student in California takes a test to see if they have learned the necessary knowledge and skills for their grade.
Dual Language Immersion Immersión de Lenguage Dual Title III Office Tulsa Public Schools August 2013.
¿Q UÉ TE GUSTA HACER ?. H ACER AHORA Translate the following sentences from English to Spanish. 1. Juan reads magazines every day. 2. She plays in a band.
Back to School Night Welcome Parents to our classroom! Im Ms. Juarez. Bienvenidos a nuestro salon! Yo soy Ms. Juarez.
Describe the people or things below using the correct forms of the verb SER and the adjectives provided. EX: profesoras de matemáticas / divertido. Las.
Haz Ahora Combine the two sentences to form a single sentence with a reciprocal verb. 1.Yo ayudo a mi madre a hacer la cama. Mi madre me ayuda a hacer.
HAZ AHORA / DO NOW Responde en frases completas: Por ejemplo: ¿Qué te gusta más, nadar o esquiar? Pues, me gusta más nadar. Pues, no me gusta ni nadar.
Telling time in Spanish: Explanation Practice exercise index McCarron.
La Lección del Repaso Antes de entrar en la clase de Español IV, necesita saber esta información.
Supporting Your Child During Testing Apoyando A Su Hijo Durante Un Examen.
FESTEJEMOS eventos importantes en la vida. Hazlo Ahora / Do it Now Pre-Assesment Knowledge Students Should Bring to Class: ¿Cómo se dice…en español? a.
ESTAR = TO BE 2.3 Vistas Las páginas Review of the verb “estar” in the present tense Yo estoyNosotros estamos Tú estásVosotros estáis Ud. estáUds.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Primeros Pasos-5 Unscramble the letters/Pon las letras en orden:
Tips for Parents: How to Help Your Student be Successful on Upcoming Assessments.
Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
Make Meals Memorable Take Time to Eat Together and Talk With Your Family. Haga memorables las comidas Tome tiempo para comer y conversar con su familia.
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
All Ready for 1st Grade! Todos listos para el 1er grado!
First Grade Dual High Frequency Words
Transcripción de la presentación:

Attendance Improvement Program 2013-2014 All Ready for 1st.Grade! Attendance Improvement Program 2013-2014 Going to school everyday is important!

Todos listos para primer grado! Programa de Mejoramiento de Asistencia 2013-2014 Ir a la escuela todos los días es importante!

Preparing for first grade First grade is probably the most critical period in your child's education. It is a pivotal grade in which the foundation for the rest of the primary grades is set. In first grade your child will become more independent and learn how to adapt to the school's routine. Going to school everyday is important!

Preparándose para el primer grado El primer grado es probablemente el tiempo más critico en la educación de su hijo/a. Es el grado importante donde se prepara la fundación para el resto de los años primarios. En el primer grado su hijo se hará más independiente y aprehenderá como adaptarse a las rutinas de la escuela. ¡Ir ala escuela todos los días es importante!

By the end of Kindergarten, your child is able to: Recognize and write the letters of the alphabet in upper- and lowercase forms Know the relationship between letters and the sounds they make Recognize sight words such as the and read simple sentences Spell his first and last name Write consonant-vowel-consonant words such as bat and fan Retell a story that has been read aloud Identify numbers up to 20 Count by ones, fives, and tens to 100 Know basic shapes such as a square, triangle, rectangle, and circle Know her address and phone number Follow class rules Separate from a parent or caregiver with ease Take turns Cut along a line with scissors Establish left- or right-hand dominance Understand time concepts like yesterday, today, and tomorrow Stand quietly in a line Follow directions agreeably and easily Pay attention for 15 to 20 minutes Hold a crayon and pencil correctly Share materials such as crayons and blocks Know the eight basic colors: red, yellow, blue, green, orange, black, white, and pink Do not read the whole slide to them but have a handout for the parent to take with them Going to school everyday is important!

Al final de Kínder, su hijo puede: Reconocer las letras de alfabeto; mayúsculas y minúsculas Conocer la relación entre las letras y los sonidos que hacen Conocer las palabras de vista y poder leer oraciones simples Escribir su nombre y apellido Escribir palabras de consonante-vocal-consonante como pan y mar Repetir una historia que se leyó en vos alta Identificar los números hasta el 20 Contar de uno en uno, de cinco en cinco, y de diez en diez hasta el 100 Conocer las figuras básicas como el cuadro, el triangulo, el rectangulo, y el circulo Conocer su dirección y su numero de teléfon Seguir las reglas de clase Separarse de los padres o niñeros fácilmente Tomar turnos Cortar siguiendo la línea con las tijeras Establecer el dominio de la mano izquierda o derecha Entender el concepto del tiempo: ayer, hora y mañana Estar formado en línea y en silencio Seguir instrucciones fácilmente y sin negarse Poner atención por 15 o 20 minutos Detener una crayola o lápiz correctamente Compartir materiales como las crayolas o los útiles del salón Saber los ocho colores básicos: rojo, amarillo, azul, verde, anaranjado, negro, blanco y rosado Do not read the whole slide to them but have a handout for the parent to take with them ¡Ir ala escuela todos los días es importante!

Then, Our Kindergarteners become 1st Graders Going to school everyday is important!

Y luego, nuestros niños de Kínder se convierten en niños del primer grado Ir ala escuela todos los días es importante!

By the end of first grade, You can expect your child to: Write words with letter-combination patterns such as words with a silent e Read and write high-frequency words such as where and every Write complete sentences with correct capitalization and punctuation Read aloud first-grade books with accuracy and understanding Count change Tell time to the hour and half-hour Quickly answer addition and subtraction facts for sums up to 20 Complete two-digit addition and subtraction problems without regrouping Work independently at her desk Listen to longer sets of directions Read directions off the board, although some children may still have difficulty with this Complete homework and bring it back the next day Sit in a chair for a longer period of time Be able to see things from another person's point of view so you can reason with your child and teach her empathy Relate experiences in greater detail and in a logical way Problem-solve disagreements Crave affection from parents and teachers Have some minor difficulties with friendships and working out problems with peers Distinguish left from right Be able to plan ahead Do not read the whole slide to them but have a handout for the parent to take with them Going to school everyday is important!

Al final de primer grado, usted puede esperar que su hijo pueda: Distinguir su izquierda de su derecha Planear para el futuro Escribir palabras con combinación de letras y patrones Leer y escribir palabras de alta frecuencia Escribir oraciones completas con su capitalización y puntuación correctas Leer en vos alta libros de primer grado con precisión y entendimiento Contar dinero Leer el tiempo del reloj a la hora y a la media hora Contestar rápidamente problemas de suma y resta hasta el 20 Completar sumas y resta de dos dígitos sin necesidad de agrupar Trabajar independientemente en su escritorio Seguir una lista de instrucciones larga Leer instrucciones del pisaron, aunque algunos estudiantes todavía pueden tener dificultad con esto Terminar sus tareas y regresarlas completas al siguiente día Sentarse en su silla por un tiempo mas largo Ver las cosas sobre el punto de vista de la otra persona, se le puede hablar de la empatía Describir experiencias en detalle y en orden lógico Puede resolver problemas Anhelar la atención de los padres y sus maestros Tener dificultades menores con sus amigos y resolver problemas con ellos Do not read the whole slide to them but have a handout for the parent to take with them ¡Ir ala escuela todos los días es importante!

Attendance! Going to school everyday is important! Students with Proficient or Advanced school attendance are much more likely to succeed in school and to graduate. Going to school everyday is important!

Asistencia! ¡Ir ala escuela todos los días es importante! Estudiantes asistencia escolar competente o avanzada tienen más posibilidades de tener éxito en la escuela y graduarse. ¡Ir ala escuela todos los días es importante!

Going to school everyday is important! Chronic Absence is Especially Challenging for Low-Income Children Only 17% of low-income children in the United States read proficiently by 4th grade. (NAEP 2009) The negative impact of absences on literacy is 75% larger for low-income children whose families often lack resources to make up lost time on task. (Ready 2010) Kindergarten and 1st grade can reduce the achievement gap for low-income vs. middle class students, but only if they attend school regularly. (Ready 2010) Going to school everyday is important!

¡Ir ala escuela todos los días es importante! Ausencias crónicas son especialmente desafiantes entre los niños de bajo recursos económicos Solo 17% de los niños de bajos recursos económicos en Los Estados Unidos pueden leer a nivel competente para el cuarto grado. (NAEP 2009) El impacto negativo en literatura causado por las ausencias es 75% mas grande en los niños de bajos recursos cuales los familiares no tienen los servicios necesarios para alcanzar el tiempo perdido sobre el asunto. (Ready 2010) Kínder y primer grado puede ayudar a reducir la brecha de logros entre los niños de bajos recursos vs. los estudiantes de la clase media, pero solo si ellos asisten a la escuela regularmente. (Ready 2010) ¡Ir ala escuela todos los días es importante!

Chronic Kindergarten Absence Associated with Lower 1st Grade Achievement for All Children 1st Grade Math & Reading Performance by K Attendance Pre-reading Skills Source: ECLS-K data analyzed by National Center for Children in Poverty (NCCP) Note: Average academic performance reflects results of direct cognitive assessments conducted specifically ECSL-K.

La asistencia crónica de kínder en asociación con logros bajos en el primer grado para todos los niños. Rendimiento de matemáticas y lectura en el primer grado por la asistencia de kínder Habilidades de pre-lectura Source: ECLS-K data analyzed by National Center for Children in Poverty (NCCP) Note: Average academic performance reflects results of direct cognitive assessments conducted specifically ECSL-K.

KINDERGARTEN MATTERS Chronic Absence Warning Signs Satisfactory* Students Who Miss More Than 10% Of School Are At Grate Risk Chronic Absence FAR BELOW BASIC (Absent 10% of the time or more) 0-87% Warning Signs BELOW BASIC & BASIC (Absent 5% ) 88-95% 96 %+ Satisfactory* PROFICIENT AND ADVANCE (Absent less than 5%) *The goal is to attain a 96% attendance rate (NOT miss more than 7 days in Kinder)

KINDER ES IMPORTANTE Ausencias Crónicas Satisfactoria* Los estudiantes que falta más de un 10% de escuela están en un grave peligro Ausencias Crónicas MUY POR DEBAJO DE BASICO (Ausente 10% del tiempo o más) 0-87% Señales de advertencia BAJO DE BASICO Y BASICO (Ausente 5%) 88-95% 96 %+ Satisfactoria* COMPETENTE Y AVANZADO (Ausente menos de 5%) *La meta es de mantener un 96% de asistencia (NO perder mas de 7 días en Kínder)

My child is growing up so fast … Use the summer to prepare yourself and your child: Check out books from the library that help ease jitters about starting school Bring up school in conversations at home as much as possible Attend open house and meet-the-teacher Start the school bedtime routine a month before school starts Work with your child throughout the summer on first grade academic skills Do arts-and-crafts projects with your child during the summer Over the summer, work with your child on problem-solving Familiarize yourself with the first grade curriculum

¡Ir a la escuela todos los días es importante! Lo que los padres pueden hacer para ayudar a sus hijos a estar preparados para el primer grado escolar: Utilice el verano para prepararse usted y su hijo: Saque libros de la librería sobre el ir al primer grado Practique con su hijo/a algunas de las habilidades académicas para ayudarle a comenzar primer año escolar Hable con su hijo/a sobre el nuevo año escolar y discuta con el/alla en una manera positiva todas las habilidades que el podrá hacer en su nuevo año escolar Dele a su hijo/a trabajos de artes manuales y deje que el/ella resuelva los problemas por si mismo con poca ayuda suya Empiece la rutina de la noche un mes en anticipación para ayudarle a su hijo/a que se acostumbre a los hábitos de ir a la cama temprano Vaya a las reuniones de comienzo de año y conozca a su maestro Familiarícese con el plan de estudio del primer grado ¡Ir a la escuela todos los días es importante!

How to help your child maintain interest in school : Talk to your child about going to school everyday, on-time and ready to learn Keep in touch with your childs teacher all year long (share telephone numbers and email) Re-inforce everything that’s being taught at school on a daily basis (make homework a daily routine) Spend time with your children. Ask them what they learned in school that day. Help your children solve problmes with peers by keeping a neutral stance. Convey your trust in him/her ability to solve the problem.

Como ayudar a su hijo/a a mantenerse interesado en sus estudios: Hable con el/ella sobre la importancia de ir a la escuela todos los días a tiempo para aprender cosas muy importantes Manténgase en contacto con el maestro de su hijo/a todo el año (intercambie números de celulares o correos electrónicos si es posible) Refuerce en su casa todo lo que su hijo/a este aprendiendo en su clase diariamente haciendo la tarea en rutina Pase tiempo con su hijo/a todos los días y pregúntele cuales fueron los aspectos destacados de su día en la escuela Ayúdele a resolver problemas que el/ella haya tenido con sus compañeros manteniéndose neutrales y diciéndole que usted confía en que el/ella lo resolverá de una manera que le ayude a todos