Answer the following questions in complete sentences in Spanish

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
PRUEBA ORAL 2A: Soy estudiante de La Escuela del Día del Campo.
Advertisements

Español 1 El 8 de noviembre de 2012 Entrada: ¡Hola! ¿Cómo estás? (Actividad 9 libro p. 107) [En el libro importante] Complete the dialogue using the correct.
ARTÍCULOS Y SUSTANTIVOS Srta. Phillips. The name of a person, place, or thing is a noun. In Spanish, every noun has a gender, either masculine or feminine.
To tell the time in Spanish… 3:15=Son las tres y quince. 11:20=Son las once y veinte. 6:04=Son las seis y cuatro. 1:30=Es la una y treinta 8:19=Son las.
Español 3-3 Sra. Carpinella
Campanazo Write out the following numbers in Spanish:
Repaso y examen. Tarea del timbre Answer the following questions in complete sentences in Spanish. 1.¿Qué sueñas con hacer cuando eres mayor? 2.¿Qué prefieres.
Me llamo _______Clase 802 La fecha es 22 de septiembre del 2014 Propósito # 8: ¿Cómo practicamos para la Prueba del Repaso B? Actividad Inicial: Complete.
Complete the following questions with the appropiate question word in Spanish. Escoge la palabra del banco de vocabulario. Cuándo Quién Dónde Cuántas De.
Español II  I eat lunch with friends.  Almuerzo con amigos.  We eat lunch at 12:00.  Almorzamos a las 12:00.  I undertand Spanish.  Yo entiendo.
Culture p. 1 In Uruguay and Chile, students begin school in ____. In Colombia, there are ___ schedules. (1/6/14)
ALC 31 Viernes el 18 de noviembre. ALC 31 traducir Goldilocks Bears Cabin Woods Chair Bed.
Preguntas. ¿Cuándo? ¿Cuánto? ¿Por qué? ¿Cuál?
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
VOCABULARY: Los Quehaceres (Chores). Answer the questions in full SPANISH sentences. ¿Tienes hermanos? ¿Vienen tus amigos a la escuela los domingos? ¿A.
Vámonos Translate the following: 1. At school, the students have to study 2. We have to vacuum. 3. The kids have to be careful at the park.
Topic 5 Topic 1 Topic 2Topic 3Topic
NOMBRE______________________________ A.IN EACH BOX, create a SPANISH stem change verb sentence using a different subject in each.You must use all 9 stem.
Formen grupos de dos personas.  Hablen en español espontáneamente sobre las preguntas.  Contesten cada pregunta con un máximo de 2 oraciones completas.
Define the vocabulary word
1.07 Writing Assignment: En la biblioteca
Los lugares en la escuela.
Para hacer ahora Traduzcan: 1) Ellas son muy ambiciosas.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Instruciones Move to the adverb of frequency that best describes how often you do the following activities...
Tapas ¡Lo que hacen! Yo vuelvo a casa tarde.
Bienvenidos a La Clase de Señora McGowan
1. Mi abuelo compra zapatos en el centro comercial.
SPN 8 Sports and Leisure Unit
sección escuchada del examen final del primer semestre
¿A qué hora ….. ?.
Complete the three written tasks for Monday
HAGAN AHORA 1. ¿Qué necesitas para la clase en la foto?
Preparación/ Review Hoy es jueves el 27 de octubre de 2016 Today is Thursday, October 27, 2016 Do now: In your assessment you will be asked to read about.
Jumble Questions: Questions Formation Oral Practice
Para hacer ahora 1) Yo (ir) ______________ a la casa de mi amiga.
Es el 4 de noviembre La Práctica (parte 1)
Ir, dar, estar ¿Ser o estar?.
Las compras: Purchases, Practices, and Perspectives
Para hacer ahora 1) Yo (ir) ______________ a la casa de mi amiga.
Primera Actividad Escribe en español: 1. The backpack is under the desk. 2. The books are on top of the table. 3. The pens are.
Me llamo __________ Clase 601 La fecha es el 6 de mayo del 2015
PE #1- Un milionario… Cosa Preguntas Dinero ($) Mi carro
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
Read in Spanish and answer the questions in english
Para hacer ahora Traduzcan: 1) Ellas son muy ambiciosas.
El Tiempo.
S2 SPEAKING ASSESSMENT QUESTIONS STUDY GUIDE
1.4 Numbers.
Para hacer ahora Make the following nouns plural:
Raul is describing his neighbors
Unidad 2: En la Ciudad Lección 3.
¿Qué tiempo hace? Weather in Spanish.
Using the correct phrase, translate
Repaso Ir y Hacer.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Repaso de Checkpoint 1.3.
Vámonos Translate the following sentences into Spanish. Only write the sentences in Spanish. I am going to go to México with (con) my mom. We are going.
Unidad 2: En la Ciudad Lección 4.
¿A qué hora empieza tu segunda clase?
Unidad 2: En la Ciudad Lección 1.
¡Mi vida cotidiana! My daily life! ¡las mañanas!.
Spanish II Repaso A Part 1.
Vámonos Write a sentence using each of these verbs CONJUGATED in Spanish: preferir, dormir, servir.
ANSWER the following en español:
Define the vocabulary word
Expressing Frequency with Adverbs
El Tiempo.
Irregular Yo + Phrases Test Tuesday October 24, points
Greet the teacher (Salude a la maestra)
Transcripción de la presentación:

Answer the following questions in complete sentences in Spanish ¿Te cepillas los dientes tres veces cada día? ¿Pides mucho dinero de tus amigos? ¿A qué hora te duermes en tu cama (bed)? ¿Tú almuerzas en la cafetería o afuera (outside)? ¿Prefieres desayunar en tu casa o en la escuela? ¿Tú entiendes la maestra del español?

Create sentences in Spanish comparing the 2 items/people Create sentences in Spanish comparing the 2 items/people. Make sure to use ALL the different types of comparison phrases Alysa / sports / Joseph Dr. Preston / Mr. Adkins Waynesboro / Millen Srta. E. Goode / homework / Sra. Gilpin Baseball / Track