Día 99-NS & NM el 31 de enero "If you could see the potential within you it would amaze you to see all that you are capable of being."  Catherine Pulsifer 

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué? = What ¿Quién? = who ¿Quienes? = who ( pl. subj) ¿Cuándo? = when ¿Dónde? = Where ¿Por qué? = why.
Advertisements

(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Apuntes para Papel 2 del Examen de BI El 19 de febreroP.
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
¿Cuánto tiempo hace que…? You can ask when something happened in Spanish by using: ¿Cuándo + [preterit verb]…? ¿Cuándo llegaste a la clínica? When did.
El futuro perfecto y el condicional perfecto Avancemos 4 página 292.
Las Palabras Interrogativas
Los Adjetivos Posesivos
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Las Palabras Interrogativas
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Gustar V. Encantar.
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Día 104-NS & NM el 8 de febrero Horario de Inicio Tardío
The Imperfect Tense: Regular Verbs
Día 12 –Español 4 NS (HL) y NM (SL)
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas p.154
First Grade Dual High Frequency Words
Las Palabras Interrogativas
News from K62/ Noticias de K62
Spanish Class. Mrs. Rogers CLASSROOM ARTICLES 16 de setiembre de 2016
Las Palabras Interrogativas
Apuntes: Tener Lección 3: La familia.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Tengo una pregunta… Carlos está en la biblioteca. s v
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Día 90-NS & NM el 18 de enero.
Las Palabras Interrogativas
The Days of the Week (Los días de la semana).
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Día número 53 Español 1—Acelerado
Las Palabras Interrogativas
Día número 86—español 1 El 12 de enero Horario Regular
The days of the week (Los días de la semana).
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Día número 59—español 1 El 10 de noviembre Horario Regular
Quasimodo: Prepárate para la prueba.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Día 91-NS & NM el 19 de enero "If you could see the potential within you it would amaze you to see all that you are capable of being."  Catherine Pulsifer 
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Día 92-NS & NM el 22 de enero "If you could see the potential within you it would amaze you to see all that you are capable of being."  Catherine Pulsifer 
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Tapas Contesten las preguntas: 1. ¿Cómo eres? 2. ¿Cómo estás?
Las Palabras Interrogativas
Transcripción de la presentación:

Día 99-NS & NM el 31 de enero "If you could see the potential within you it would amaze you to see all that you are capable of being."  Catherine Pulsifer  Being Yourself   |   

FROM Mrs. Grund Preparing for AP Registration Near the end of this month, we will open AP Registration. Start talking to your teachers and parents about the exams, your future plans, and the costs.  The cost for each AP exam is $94.  Here is a link to AP to help answer questions: https://apstudent.collegeboard.org/exploreap/the-rewards

This is a reminder that Charter High School has a partnership with Azusa Pacific University.  This means a $10k per year tuition reduction for seniors who have been at COHS since 8th grade. APU is holding a Sneak Peek February 1-2.  The Sneak Peek is an opportunity for students and their families to visit the campus, hear from faculty, and learn about financial aid. Additionally students have the chance to stay overnight in the residence halls with an ambassador. Information will be presented in English and Spanish. The best news? The registration fee for students and their families for the Sneak Peek is waived.  If interested, go to apu.edu/sneak-peek or call 626-815-2013.

La TAREA de hoy ESTUDIA el VOC que está en el informe de La Tomatina para un “examen de sorpresa”.

Aprender maneras para escribir mejor Meta (Goal) de Hoy: Aprender Vocabulario Aprender maneras para escribir mejor

Voc del informe sobre la Tomatina Road, Path, Journey The street Bathed Users of a product In addition The party or festivities In which (fem) To recreate, reenact, have fun To have fun Location, Positioning  1. el recorrido  2. la calle  3. bañado  4. los usuarios  5. además  6. el festejo  7. en la que  8. recrear(se)  9. divertirse (ie)  10. la localización

A statement/announcement Nevertheless COPIEN el voc en su cuaderno espiral y Practiquen el vocabulario con su compañero: Continuación Voc del informe sobre la Tomatina A statement/announcement Nevertheless Still; Yet VS Including; Even (when) To stay; to remain Available Moving out of people Free (complimentary) Free (freedom) City Hall; City Council Bet; Investment  11. un comunicado  12. no obstante  13. aún VS aun  14. quedar(se)  15. disponible  16. el desplazamiento  17. gratuito; gratis  18. libre  19. el Ayuntamiento  20. la apuesta por

To be exhausted, sold out To attend A device 21. la batalla COPIEN el voc en su cuaderno espiral y Practiquen el vocabulario con su compañero: Continuación Voc del informe sobre la Tomatina The battle An appt, meeting, date Attendees, Assistants To throw A quantity or number 150 Tons The ticket To be exhausted, sold out To attend A device  21. la batalla  22. una cita  23. los asistentes  24. lanzar  25. una cifra  26. ciento cincuenta toneladas  27. la entrada, el boleto  28. estar agotado  29. asistir a  30. un dispositivo

33. que (ellos) incorporan 34. la realidad aumentada Continuación Voc del informe sobre la Tomatina AGREGUEN el siguiente voc a su cuaderno espiral y Practiquen el vocabulario con su compañero: To develop In a big way That they incorporate Augmented reality The characters The official poster To welcome (someone) Security As it was seen in As well as Such as  31. desarrollar  32. a lo grande  33. que (ellos) incorporan  34. la realidad aumentada  35. los personajes  36. el cartel oficial  37. dar(le) la bienvenida a ___  38 .la seguridad 39. como se vio en 40. así como 41. tal como

IB Spanish Language External Assessment HL 20% of IB Grade February – March

Apuntes para la escritura del Examen de BI El 31 de enero Apuntes #10 Apuntes para la escritura del Examen de BI

¿Cómo defines una composición buena? ¿Qué características tiene?

Una composición buena es más que el total de sus partes pero sí hay ciertas características que ayudan a crear un texto auténtico y profesional.

Recuerda de usar párrafos It is a characteristic of most texts! It helps to organize related ideas. Take a few mins to group your ideas in a bubble map.

Don’t flip-flop between present and past: Some common errors: Don’t flip-flop between present and past: Las mujeres no podían hacer las cosas que quieren.

Use the correct tense I had a party. I had $20. I will have graduated by June. By 6 pm I had finished my HW. I would have gone but + indicative or if + subjunctive

Use the definite article (el/la/los/las)… with nouns—especially at the beginning of a sentence with nouns that represent a group or institution —las mujeres / la escuela

Avoid “nomás” …use solamente

S T A R U P --Si + Imperfect Subjunctive --Tenses (show what you know) --Audience (formal or informal) --Rhetorical Techniques (¿?,¡!, transitn wds) --Text Type (What characteristics make it look authentic?) --Use WEIRDO + Subjunctive --Proofread! (esp for basic errors but also to incorporate more tenses or complex constructions)