*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Números In this slideshow, you will practice how to say numbers in Spanish from 0 to 30.
Advertisements

¿Qué hora es? What time is it? por El Señor Redaelli.
Los números.
¿Qué hora es? general time To say a general time (in the evening, in the morning) we say… POR La mañana La tarde La noche.
Las Matemáticas Objectives: You will be able to read and solve word problems in Spanish. You will be able to write solutions to word problems in Spanish.
¿Qué hora es? What time is it? To ask What time is it?, we say ¿Qué hora es? (literally what hour is it?)
La hora Telling time after the half hour (from minutes)
Los números.
¿Qué hora es? ¿What time is it? Es la una (its one) Son las dos…tres…cuatro Its two…three…four Para decir la hora…
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español? Son las ______. Es la _______. Para decir la hora… How do we say the time in Spanish To tell time. It.
Por Señora Hull PreguntasColoresAlfabetoNumeros
Diecisiete Ocho Veintitres Treinta Cinco ¡Hola!
ALC 15 lunes el 3 de octubre Recojan el libro verde Así leemos.
¿Qué hora es?.
Hoy es martes Es el 25 de octubre del 2011 ¿Qué hay en la clase?
¿Qué hora es? What time is it? *1:00 = Es la una. 2:00 = Son las dos. 3:00 = Son las tres. 4:00 = Son las cuatro. 5:00 = Son las cinco. Remember: es.
¿Qué hora es? Avancemos U2L1 La hora. On the hour… en punto Es la una. ◦It’s 1:00  Use es la only for the one hour (it is singular) Son las dos. ◦???
JUEGOS NÚMEROS.
Uno 1.
Numbers.
Para hacer ahora Write as many numbers as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many. I want to see what you know about.
On your desk: Documento Today’s notes Flash Cards.
Para Empezar 1.El alfabeto 2.Números de 0 a 39. All letters are feminine: la a, la b, and so on.
¿Qué hora es? What time is it?. ¿Qué hora es? It’s 1:00 Es la una (notice we do not say uno for time but una) 1:00 is the ONLY time where we say “Es la…”
Los Números 0-20.
Hoy es lunes Es el 24 de octubre del 2011 ¿Cuáles son los números de uno a treinta? ESCRIBE el número en español : a. __________________ b. ________________.
Ahora Write out each equation in words, and solve = ? 7 – 1 = ?
TIENEN 5 MINUTOS Objective:
What time is it? DLT: I can tell time in Spanish..
*YOU HAVE 3 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time after.
Los números uno 2- dos 3- tres 4- cuatro 5- cinco 6- seis 7- siete 8-ocho.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
ROJO. AMARILLO NARANJA VERDE AZUL PÚRPURA BLANCO.
To tell the time in Spanish… 3:15=Son las tres y quince. 11:20=Son las once y veinte. 6:04=Son las seis y cuatro. 1:30=Es la una y treinta 8:19=Son las.
¿Qué hora es? What time is it?.
Ahora Saquen la tarea: Take out your homework to be checked. Copy down and translate the following: –It is 3:00. –It is 1:15 p.m. –It is 8:30 a.m. –It.
What uses could you give to numbers in Spanish? Think for one minute, and then brainstorm!!!!!
ESP 119/8/13 Hoy es el diecinueve de agosto. Students will be able to tell the hour in Spanish & know their colors. Escriban los números 1 a 12 en español.
Los Números 1-20.
H OLA C LASE ! 1. P LEASE SIT DOWN QUICKLY AND TAKE OUT YOUR CARPETA. 2. M AKE SURE THAT YOU PICKED UP THE HANDOUT FOR TODAY AND PUT IT IN YOUR CARPETA.
+ Lección Preliminar Spanish 1. + Hola  hello Buenos días  good morning / day Buenas tardes  good afternoon Buenas noches  good evening /night.
Srta. Sanborn Introducciones. Buenos días Buenas tardes Buenas noches Hola Saludos.
V ÁMONOS *YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time.
Numbers Números. 1 uno 2 dos 3 tres 4 cuatro 5 cinco 6 seis 7 siete 8 ocho 9 nueve 10 diez 11 once 12 doce 13 trece 14 catorce 15 quince 16 diez y seis.
Vámonos ***You have 5 Minutes *** NEW UNIT: La Hora
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: – I can prepare for the quarterly Vocab/Ideas: – Colors (review) – Time (review) – Numbers (review) – Math with numbers.
Los números 0-30 the numbers cero uno dos tres cuatro cinco.
1. Rojo y azul= 2. Rojo y amarillo= 3. Azul y amarillo= 4. Negro y blanco= 5. Rojo y blanco=
DO NOW: Solve each math problem
¿Qué hora es? What time is it?.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can prepare for the quarterly exam Vocab/Ideas: How to say the date Numbers 1-31 Months of the year Days of the week Classroom.
 For each number, say it out loud in Spanish and then write it down on your notes.  If there is not a space on your notes for a particular number, do.
Vámonos minutos 1) Escribe la fecha y el objetivo : Hoy es el 25 de septiembre del Objetivo: I can use numbers 0-31 in various ways Complete.
Español 1 6˚ Hoy es miércoles el 25 de febrero I can tell time in the target language.
Páginas en sus libros de español.  1 uno11 once21 veintiuno  2 dos12 doce22 veintidós  3 tres13 trece23 veintitrés  4 cuatro14 catorce24 veinticuatro.
Capítulo Preliminar El Cuarto Día. Repasar los colores.
Los Números KAYLOR PRODUCTIONS. Give the English equivalent to the following Spanish numbers:
DLT: I can identify numbers 0-31 in Spanish.. 00 11 22 33 44 55 66 77 88 99  10  Cero  Uno  Dos  Tres  Cuatro  Cinco  Seis.
122/09/2009 Capítulo 1: Segundo Paso ¡Mucho gusto! Vocabulario: Los números del 0 al 30 Página 27.
{ Learning Objective Be able to recognise numbers 1 – 100 in Spanish and tell time.
¿Qué hora es? (What time is it?) Escribe los números en español Write the numbers in Spanish: 1. _______ 0 7. ________ 6 2. _______ 1 8. ________ 7 3.
What time is it? DLT: I can tell time in Spanish..
Los Números y El Tiempo. Los Números Más de = once 12 = doce 13 = trece 14 = catorce 15 = quince 16 = dieciseis 17 = diecisiete 18 = dieciocho 19.
Hoy es lunes. Es el 28 de septiembre del 2015 ¿Cuáles son los números de uno a treinta? ESCRIBE el número en español: (página 16) a. __________dólares.
Vámonos Translate the following classroom commands. 1. Write 2. Listen 3. raise your hand 4. take out a paper 5. talk.
Un repaso Pues, ¿cómo se dice los números en español? So, how do you say the numbers in Spanish? En sus cuadernos, write the numbers as high as you.
1 uno once veintiuno 2 dos doce 22 veintidós
Los Números y Hay. Así se dice: Identifying quantities: hay and numbers 0–30 there is Hay there are comes from infinitive haber* –used to express the.
Warm - up  Write down the age of the following members in your family.  Mom/dad  Sister/brother  Aunt/uncle  Cousin  Pet (if you have one)
¿Cuántos años tienes? ©VanesaDormi2015.
Transcripción de la presentación:

*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos: I can review classroom commands, numbers and colors Classroom commands (review) Write the following times in complete sentences in Spanish: Numbers (review) Colors (review) 7:30 PM 8:05 AM 2:45 PM 12:00 AM 12:00 PM

6th grade Semester Review Day 1

Mandatos de la clase

Saquen un lápiz

Escriban

Saquen un libro

Hagan una fila

Limpien sus escritorios

Saquen papel

Escuchan

Levantense

Sientense

Levanten la mano

Silencio

Abran el libro

Cierren el libro

Matamoscas We will be playing a review game with flyswatters I will divide the class into teams When it is your turn, come to the board I will say a command in Spanish and the first person to “swat” the picture will get a point for their team The winning team gets a prize!

TPR gestures: give students commands to draw, touch, point to particular vocab words

Los números You have 47 seconds to look at the screen and memorize all of the numbers that are there. I will take ONE number away, and you need to tell me EN ESPAÑOL what number that is. We will be using… PIZARRITAS!!! You will write the number EN ESPAÑOL on your whiteboard.

14 16 10 25 8 19 23 27 12 5 31

14 16 10 25 8 23 27 12 5 31

19 diecinueve

14 16 10 25 8 19 23 27 5 31

12 doce

14 16 10 8 19 23 27 12 5 31

25 veinticinco

14 16 10 25 19 23 27 12 5 31

8 ocho

14 16 10 25 8 19 23 12 5 31

27 veintisiete

14 16 10 25 8 19 23 27 12 5

31 treinta y uno

14 16 25 8 19 23 27 12 5 31

10 diez

16 10 25 8 19 23 27 12 5 31

14 catorce

14 16 10 25 8 19 27 12 5 31

23 veintitrés

14 10 25 8 19 23 27 12 5 31

16 dieciséis

Una canción: Diez amigos (To the tune of “Ten Little Indians”) 1. Uno, dos tres amigos, cuatro, cinco, seis amigos, siete ocho, nueve amigos, diez amigos son.

Una canción: Diez amigos (To the tune of “Ten Little Indians”) 2. Diez, nueve, ocho amigos, siete, seis, cinco amigos, cuatro, tres, dos, amigos, un amigo es.

Una canción: Diez amigos (To the tune of “Ten Little Indians”) 3. Once, doce, trece amigos, catorce, quince, dieciséis amigos, diecisiete, dieciocho, diecinueve amigos,veinte amigos son.

Los colores

Colors ANARANJADO ROSADO AZUL GRIS CAFÉ/ MARRON VERDE AMARILLO BLANCO NEGRO MORADO/ VIOLETA ROJO

Ustedes me van a decir si la declaración es falsa or cierta. CIERTO O FALSO

CIERTO O FALSO: EL ELEFANTE ES BLANCO.

CIERTO O FALSO: LAS CEREZAS SON ROJAS.

CIERTO O FALSO: EL GATO ES NEGRO.

CIERTO O FALSO: EL PERRO ES MORADO.

CIERTO O FALSO: LAS ROSQUILLAS SON ROJAS.

CIERTO O FALSO: EL OSITO DE PELUCHE ES AZUL.

CIERTO O FALSO: LA CARA FELIZ ES AMARILLA.

CIERTO O FALSO: LA NARANJA ES VERDE.

CIERTO O FALSO: EL CRAYÓN ES MORADO

CIERTO O FALSO: EL CÉSPED ES VERDE.

CIERTO O FALSO: EL CHOCOLATE ES CAFÉ.

TAREA Review the powerpoint from the wiki page Write down 5 things you understood REALLY WELL Write down 5 things you need to STUDY MORE