SPEAKING ABOUT DAILY ROUTINE CONVERSATION ACTIVITY: LOOK AT THE PICTURES AND THE TIME AND DESCRIBE PEOPLE’S DAY

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Saludos en Español Señorita Mangiafreno.
Advertisements

G.V. Página 18 #1-2. #2 Talking about classes and sequencing events Primer Paso Así se dice p. 76.
4B -5 Los Planes.
¿Qué hora es?. Es la una. ¿Qué hora es? Son las dos.
EL PRÉTERITO. Some words and phrases indicate specific time frames, and therefore signal the use of the preterite.
Daily Routine Assessment-Monday!
1._________________________ 2.________________________ 3._______________________ 4. ________________________ 5. ________________________ 6. ________________________.
What time is it? ¿Qué hora es? It is one… Es la una…
levantarse – to get up cepillarse los dientes – to brush teeth cepillarse el pelo – to brush hair ducharse – to shower bañarse – to bathe quitarse la.
La Hora ( Telling Time). Here’s how it works! What time is it? What time is it? It’s ______ o’clock. It’s ______ o’clock. It’s 2 o’clock. It’s 2 o’clock.
Por Brenda Keegan On the Hour: Son las (number in Spanish) Son las (number in Spanish) Son las once (11:00) Son las once (11:00) 1:00 is unique 1:00.
Los Saludos Hola Hello Buenos días Good day Buenas tardes
Aventura España Situación 2 Una reservación (reserva)
Español II Segundo tema.  You will be able to tell about what you do everyday in your daily routine.  You will be able to identify items you use to.
Daily Routine Assessment-Monday!
Mi rutina diaria Verbos reflexivos.
Telling Time. ¿Qué hora es? Es la una. 1:00 Son las dos. 2:00 Son las cinco. 5:00 Son las once. 11:00.
Spanish I: Week 3 Notes August Escribe en tu cuaderno Saludos (Ways to say hello) Hello! ¡Hola! Good Morning! ¡Buenos dias! Good Afternoon! ¡Buenas.
Mi rutina diaria OBJETIVO: To learn phrases related to daily routines.
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español?  Es la ______.  Son las _______. Para decir la hora…
TELLING TIME IN SPANISH. What time is it? To ask what time it is, say “¿Qué hora es?”
Look at the picture. Let’s read the words. morning (am) from 6:00 to 12:00.
Fondo cultural Social relations are somewhat more formal in Spanish-speaking countries than in the United States, since new acquaintances usually greet.
SALUDOS Y DESPEDIDAS FORMALES
How do you respond to the following greetings in Spanish?
Unidad 8 – Lección 1 Objetivos de lección 1:
Greetings.
Disculpa,¿qué hora es? 3.1 Vocabulario.
Unidad 8 – Lección 1 Objetivos de lección 1:
Complete the three written tasks for Monday
TELLING TIME IN SPANISH
WRITE OUT THE NUMBER IN SPANISH!!!!!
GREETINGS AND FAREWELLS UNIT 1
Shamara Brissett-Gordon EDT 490
¿Qué hora es? What time is it?
Los saludos.
Write the following in Spanish.
How would you greet the following people, and ask how
SEGUNDO PASO (A que hora…
What you must know about time
Telling Time (Cómo decir la hora).
Telling Time (Cómo decir la hora).
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
Telling Time (Cómo decir la hora).
Telling Time (Cómo decir la hora).
Telling Time (Cómo decir la hora).
Telling Time (Cómo decir la hora).
Telling Time (Cómo decir la hora).
Telling Time (Cómo decir la hora).
Telling Time (Cómo decir la hora).
Telling time (Cómo decir la hora).
Telling Time (Cómo decir la hora).
Telling Time (Cómo decir la hora).
La hora The time.
Hacer Ahora. Traduce las preguntas.
Telling Time (Cómo decir la hora).
Telling Time (Cómo decir la hora).
Telling Time (Cómo decir la hora).
Práctica con la hora.
Telling Time (Cómo decir la hora).
[C] Notas: ¿Qué hora es? P. 128
Telling Time (Cómo decir la hora).
Tapas Listen to the dialogue and answer the questions. Write down all the information that you hear first, then answer the questions. 1. What.
What time is it?- ¿Qué hora es?
(Cómo decir la hora) How to Tell Time.
Telling Time (Cómo decir la hora).
Telling Time (Cómo decir la hora).
Telling Time (Cómo decir la hora).
Mária Podhradská.
DAILY ROUTINES Mrs. Andrea Posada. PRONOUNS TALKING ABOUT DAILY ROUTINES To talk about daily routines, you use the present simple To talk about daily.
Transcripción de la presentación:

SPEAKING ABOUT DAILY ROUTINE CONVERSATION ACTIVITY: LOOK AT THE PICTURES AND THE TIME AND DESCRIBE PEOPLE’S DAY

Simon’s morning 7,007,157,30 7,458,008,1512,15

Jhon’ s day 7,007,15 7,30 8,00 8,3012,30 4,00 7,30 9,00

Laura’s day 7,007,159,00 2,305,00 10,00 7,30

Henry’s morning 7,307,458,00 8,15 8,30 9,00

Henry’s afternoon 12,301,00 2,15 3,30 4,30 6,00

Henry’s evening 9,00 7,00 7,30 8,00 8,30

Susan’s day 7,00 7,45 8,15 10,15 12,15 3,00 4,30 7,30 9,00