Welcome to Back to School Night 2011 AP Spanish

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Review of nouns, articles, and the masculine/femeinine concept.
Advertisements

You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
This is an interactive presentation
MOY Meeting Joyce Tucker Meghan Heller November 3, 2011.
Las Palabras Interrogativas
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
To be, or not to be? Lets start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means to be.
Estar Forms PRESENTPRETERITEIMPERFECT estoyestuveestaba estásestuvisteestabas estáestuvoestaba estamosestuvimosestábamos estáisestuvisteisestabais estánestuvieronestaban.
You Need to Improve the Way You Write and Think in Spanish! Months & Dates This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
7th grade Spanish ¡BIENVENIDOS! Sra. Sharon Gardiner
Grammar Notes. In Spanish, nouns must agree with (be the same as) the adjectives that go with them 2 kinds of agreement: Gender (masculine vs. feminine)
Enfoque: jueves, el primer de octubre, 2009 (dos mil nueve) 1. Daily Routine 2. Gluing Party Los Paises into Canciones 3. Start Coloring Map.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
Days, months, seasons, and more!. Notice that the days of the week are not capitalized. lunes... Monday martes … Tuesday miércoles … Wednesday jueves.
Days, months, seasons, and more!. lunes... Monday martes … Tuesday miércoles...Wednesday jueves … Thursday viernes … Friday sábado … Saturday domingo.
Subject Pronouns and Ser
UNIDAD 2 LECCION 1 VOCABULARIO. Objetivos Student will: describe their school schedules and classes. ask questions about school-related topics compare.
¡Cinco Minutos! Turn in your signed parent letter into the drop off folder Take out a sheet of loose leaf paper Write down your name, date and period at.
1. EDUARDO QUIERE COMER EL PESCADO. 2. ASÍ QUE, MARTA QUIERE IR A LA CASA POR (FOR) EL PESCADO. 3. MARTA QUIERE QUE EDUARDO COME EL PESCADO PORQUE ELLA.
Unlike what you would imagine El día de los muerto, or Day of the Dead, is really like, it is not a sad, mourning event. Instead, it is a fiesta to celebrate.
¿Quién es este hombre muy importante? ¿Por qué cada niño en cada escuela de Cuba le conoce?
and B Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen and a notebook Saquen un libro – Take.
Time Expression with Hacer
Los dias de la semana.
Subject Pronouns and Ser Español 1c Subjects and Verbs The subject of a sentence tells us who is doing the action. The verb tells us what action is taking.
ANTE TODO It is a misunderstanding to think that ¿Qué? always translates as What?, and that ¿Cuál? and ¿Cuáles? always translate as Which? ¿Qué? and ¿Cuál?
El Presente Progresivo. Remember how you learned that to say I am talking you would write the same thing as I talk or I do talk in Spanish? Yo hablo.
Informal Speaking AP TestSimulated Conversation. Description The first part in the speaking section will include a task that measures speaking skills.
Modelo (100 palabras) Ayer hubo un terremoto muy fuerte cerca de la ciudad. Creemos que muchas personas murieron y el terremoto también destruyó muchos.
Entrada: La reunión[En el libro importante] Read the story La reunión (do not write on the paper). Tell in English: 1.when the event occurs 2.how the narrator.
más con la ropa y tener que el tiempo de la playa y de las montañas
Repaso del vocabulario, y más descripción
Hoy es martes, el diez de septiembre
¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres?
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
Welcome To Your Childs Second Grade Class Bienvenidos al Clase de Segundo Grado de sus Niños Miss Langens Class.
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
Español 1 18 y 19 de septiembre de Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.) El otoño-
28 y 29 de agosto de Student fees: District working with office. You can pay online. Turn in your signature paper for the disclosure. KEEP YOUR.
Los pronombres de objeto directo ¿Comes el bistec a veces? Sí, como el bistec a veces. Sí, lo como a veces. ¿Compras las fresas hoy? No, no compro las.
Para Empezar Test 2 The things you need to know for the test over Para Empezar Part 2.
Los verbos. Instrucciones Take notes on the following information on conjugating verbs. See Mrs. Morrison with any questions.
Gone Friday, Sept. 27? Please get the next 3 artistas in your notes. The next slide has general notes from the whiteboard and a hint for your Viva (online)
Affirmative tú commands. Antonio, ¡lava los platos! ¡Saca la basura! ¡Come los legumbres! ¡Escribe tu nombre!
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
*** 3 MINUTES *** Objective: I can write and talk about my and others family members Vocab/Ideas: Family members (review) Possessive adjectives (review)
¿Q UÉ TE GUSTA HACER ?. H ACER AHORA Translate the following sentences from English to Spanish. 1. Juan reads magazines every day. 2. She plays in a band.
Present Progressive Spanish 2- Ms. Labrador. The present progressive is formed by combining the verb "to be" with the present participle. (The present.
Fecha: martes 26 de febrero de 2013
HAZ AHORA / DO NOW Responde en frases completas: Por ejemplo: ¿Qué te gusta más, nadar o esquiar? Pues, me gusta más nadar. Pues, no me gusta ni nadar.
Hagan Ahora: Read the paragraph and conjugate the verbs in parenthesis
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
FESTEJEMOS eventos importantes en la vida. Hazlo Ahora / Do it Now Pre-Assesment Knowledge Students Should Bring to Class: ¿Cómo se dice…en español? a.
Las Estaciones y El Tiempo Day 6 H AGA A HORA 21 de agosto Translate the following times to Spanish: Translate the following times to Spanish: It’s one.
Gustos y Disgustos Aversiones.
Español 1.  1st period: This is an oral activity.  Vocabulario en contexto (página 74 y 75) ◦ 1. How do you say period in Spanish? ◦ 2. What classes.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
Stations Homework Remember that we need to make sentences in Spanish, we are growing and the way we use our knowledge should grow with you. We need to.
Spanish First Level Los cumpleaños Los días de la semana Los meses del a ñ o.
Hoy es martes. Es el 5 de noviembre LA PREGUNTA: ¿Cuál es la fecha de La Navidad? ¿Cuál es la fecha del Día de San Valentín? LA TAREA: -Terminen la hoja.
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
1. You’re introduced to Sra. Fuertes. ______
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
DUE NOW: How is Columbus Day Celebrated in the United States?
Señora Daniele, Profesora de Español
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 24 de abril de 2017
Transcripción de la presentación:

Welcome to Back to School Night 2011 AP Spanish Kimberly Verdugo kimberly.verdugo@ocsarts.net

What are we doing this year? Listening – Podcasts, short dialogues, long narratives Speaking – Group discussions, presentations, personal interviews Reading – authentic articles, literature, essays Writing – messages, letters, note-taking, essays Please Note: There is no specific material to “study” for the Spanish Language Exam

AP Exam Practice Most classes will begin with exam practice Brief message – interpersonal writing Short Dialogue – followed by multiple choice questions for comprehension Reading – authentic articles, comprehension and note-taking Interpersonal Conversation Long Narrative – comprehension and note-taking

How will students be evaluated? Comprehension – 30% Interpersonal – 30% Presentational – 30% Participation and Work Habits – 10%

Reading List Eduardo Galeano – Selected Excerpts Isabel Allende – Dos palabras Julio Cortázar – La noche boca arriba Gabriel García Márquez – Un día de estos Juan Rulfo – No oyes ladrar los perros Tomás Rivera – Y no se lo tragó la tierra

Poetry Sor Juana Ines de la Cruz - México Gustavo Adolfo Bécquer – España José Martí – Cuba Antonio Machado – España Pablo Neruda – Chile Alfonsina Storni – Argentina Rubén Darío – Nicaragua

Homework Monthly presentation on Spanish speaking country Monthly homework packets (6 tasks) due at the end of the month (dates on sharepoint) Fiction Current events article Entertainment or news program Interpersonal writing Opinion journal Reflection

Sharepoint I post the class agenda on Share Point every day Assignments and assessments can be found on the Share Point calendar Handouts can be downloaded Internet sites are posted The best way to contact me is via email: kimberly.verdugo@ocsarts.net

Sra. Verdugo’s Rules Be Independent (self-advocate and take responsibility) Work Hard (come to class prepared and participate) Be Nice (respectful and kind to others) A strict No English policy will be enforced.