Mi Árbol de Familia.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La familia U3L2 Vocabulario.
Advertisements

Fecha ___________________ Mucho gusto (Listos 2 página 10) L.O.: Making introductions How to say this and these.
Lección 3 La Familia Texto p. 78; 114. Objective Al final de esta lección voy a poder… At the end of this lesson I will be able to… Learn and practice.
Quasimodo: (son las doce)
Mi familia.
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
La familia.
This volume comprises of 4 activities developed to test the listening and writing skills students. For more activities you can visit our website at.
¿Qué vas a hacer en el futuro?
Do Now.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
Verbos Regulares AR. Repasito Parte 1: Write the Spanish infinitive verb 1.to watch tv = ___________ 2.to dance = _____________ 8. to listen to music.
Vámonos Rewrite the sentences below to make them correct. Every underlined word or phrase has an error. Yo fue al mercado. Yo comprí un pollo sándwich.
LA FAMILIA DE NOMBRE Español I fecha.
Vámonos Rewrite the sentences below to make them correct. Every underlined word or phrase has an error. Yo fue al mercado. Yo comprí un pollo sándwich.
¿Cuál verbo? Ser o Estar Capítulo 5B (DOCTOR y LACE)
THE FUTURE TENSE: THE REGULAR FORMS Simple Future and The Future Tenses.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
 La familia  La abuela  El abuelo  La mamá  El papá  La tia- aunt  El tio- uncle  Son- el hijo  Daughter – la hija  Los primos-cousins  El.
Tocar. Tocar To say what you have to do, what your duties are, or whose turn it is to do something, use the verb tocar followed by an infinitive. Tocar.
Escriban en sus Apuntes In your apuntes write the appropriate subject pronoun in Spanish for the following: – Cristina – Manuel y yo – Mary, Erika y Emily.
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
Mi Árbol de Familia.
Para hacer ahora 1) What is a verb?
Agenda: Boot verbs and jugar. La Familia. Tener: Quack Video
1.07 Writing Assignment: En la biblioteca
Calentamiento Hoy es jueves, el 17 de noviembre
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Vámonos Write out the sentence frames for these questions (aka write out how you would reply to these questions) in Spanish: ¿Qué hace Ricardo? ¿Qué quiere.
Capítulo 5B (DOCTOR y LACE)
Árbol familiar del futuro
When forming sentences, you don’t have to use the subject pronouns yo, tú, nosotros, and vosotros. You do have to use the pronouns Ud., él, ella, Uds.,
Tapas Make sure of what Isabel’s friend is telling you
Escribe una descripción para todos los miembros de la familia:
Hoy es lunes el veinticinco de noviembre
October 21st assignment Read through and practice with this PowerPoint. Ask and discuss it with each other if you have a question. Answer the following.
Para empezar la clase. . . Write a sentence telling two things you like to do. Write a sentence telling two things you do NOT like to do.
Hoy es lunes 4 diciembre 2017.
Capítulo 5B (DOCTOR y PLACE)
Te Presento, Yo Esp I Señorita Cope.
Egg Baby Project Spanish II.
Subject Pronouns and The Verb “Ser”
¿Hay un centro comercial en tu barrio?
Vámonos Match the vocabulary word to it’s translation! Write word and definition. el bistec a. pepper la galleta b. cookie el helado c. juice.
Estación 1: match the feeling with the correct picture
Mi Árbol de Familia.
Interpersonal Speaking final Practice
COMPLETA EL HOJA DE TRABAJO SOBRE EL ARBOL GENEALÓGICO
La Familia de Señora Bowers
Vámonos Roberto has family coming into town this weekend and they’re staying at his house. He has to help clean- write down five commands his mom.
TAPAS Describe a friend in Spanish. In the description include: - name
Hoy es martes , el 10 de mayo de 2016 Today is Tuesday, May 10 , 2016
 TODAYS WORK!!!  1. Based on the unit cover write a list of 20 words related to the unit of work.  2.Complete the grammatical structures workbook.55,56,57,
Tapas Imagine you are telling someone about yourself
Tapas Make sure of what Isabel’s friend is telling you
Ser: to be Tendencies Descriptions: Las chicas son altas.
PE # 2 Draw a picture for each verb in the box
TAPAS Describe a friend in Spanish. In the description include: - name
Tapas Say what each person is going to do: Ir + a+ infinitive
Tapas Tell what each person is going to do (ir+ a+infinitive)
You will make a presentation about your family
Descripciones de Personalidad
Teach me how to conjugate
BONUS IDEAS 0-10 pts. Canciónes, arte, videos, poemas, etc.
Describe a las personas con una frase completa.
Describe a las personas con una frase (sentence) completa.
La familia The Family.
Tell what each person is going to do, based on the picture.
Tapas Los Ángeles Nueva York Buenos Aires Barcelona
Vámonos Rewrite the sentences below to make them correct. Every underlined word or phrase has an error. Yo fue al mercado. Yo comprí un pollo sándwich.
Transcripción de la presentación:

Mi Árbol de Familia

Mi Árbol de Familia Mi abuelo Ken Mi abuela Betty Mi abuela Marilyn Mi tía Mary Mi padre Andy Mi madre Cathy Mi prima Maddy Mi prima Marissa Mi novio Las mascotas Mi hermano Jordan Mi hermano Luke Srta. H

Relationships Practice Marilyn es _________________ de Marissa Maddy es _________________ de Luke Mary es _________________ de Andy Betty es _________________ de Cathy Mary es _________________ de Jordan Jordan es _________________ de Luke Cathy es _________________ de Andy Ken es _________________ de Luke Marissa es _________________ de Marilyn Maddy es _________________ de Andy

Example Sentences Mi hermano Luke es muy cómico. Luke siempre está contento. Mi hermano menor vive en Mason, Ohio. Mi tía Mary vive en Columbus, Ohio. A ella le gusta el arte mucho. Mi tía es muy generosa. Ella tiene dos hijas. Mi gato Sigma es simpático (a veces). Un momento Sigma está tranquilo y contento … el otro momento Sigma está enojado. Es un gato muy bonito. Mi novio Justin vive en Kettering, Ohio. A él le gustan los deportes y es muy atlético. ¡Él come mucha comida! También es muy guapo ;) Jordan, mi hermano mayor, vive en Virgina. Él es psicólogo en la Universidad de Virginia Tech. Él es muy inteligente y es uno de mis mejores amigos.

Family Tree Assignment Create a family tree including a minimum of 10 family members (labeled in Spanish) and 3 generations (may include 1 pet as a “family member”) *IF YOU MAKE ON COMPUTER, PLEASE PRINT FOR CLASS* 6 points for family tree – ½ point for each family member, 1 point for creativity / effort Include a picture of each family member (sketch, photo – NO stick figures) 5 points for pictures – ½ point for each picture Choose 3 out of the 10 family members to write about Write a minimum of 3 sentences per family member (9 total) using all of the following grammatical structures at least once: gustar, estar, tener, ser, CONJUGATIONS of 1 -IR verb, 1 -ER verb, 1 -AR verb 9 points for sentences – 1 per sentence