10-2-13 and 10-3-13. 3B Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen Saquen un libro Saquen el foldable.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
Advertisements

Accents and Punctuation
3 al día  1. List 5 cities and / or states with Spanish names.
Las Palabras Interrogativas
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
Los Saludos y Las Despedidas
Preliminar Pages 1-21.
Unidad1, Etapa 3 By: Chrissy S, Daniel W, Dana L.
Saludos y despedidas.
3/24/2017 Los Saludos y Más.
Vocabulario Section C. Introductions For introducing boys: Éste es __________. Él es un compañero de clase. This is ___________. He is a classmate. Encantado(a).
Students will: ask for and give names. understand the difference between addressing someone formally and informally. ask how others are doing and respond.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Lección Preliminar 2 Make Introductions. ¿Cómo se llama? Whats his / her / your (formal) name?.
Una Introducción A La Conversación
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
El calendario y la fecha
Como se dice en espanol –
Capítulo Uno: Primer paso
¿Cómo te llamas? Yo me llamo Ricardo..
¡Cinco Minutos! Turn in your signed parent letter into the drop off folder Take out a sheet of loose leaf paper Write down your name, date and period at.
Middle School Spanish. Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen Saquen un libro Saquen el foldable.
and B Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen and a notebook Saquen un libro – Take.
and Materiales Escolares Lapiz Boligrafo Cuaderno Libro: Expresate Annuncios: Projects will be graded as soon as I can get to them.
Week of Oct , S1P1 – Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen and a notebook Saquen el.
Las Introducciones ** Important Phrases for Conversation **
¿Preguntas? ¿Cómo te llamas? What is your name?
+ Expresciones Hoy es el treinta de enero.. + Greetings Hola Hello ¿Qué pasa? Whats up?
¡Hola!.
¡Hola!. Good + Buenos Días Good + Buenas Tardes.
How are you doing with your metas? Can you... Are you studying and practicing... or... hoping to learn by magic?
¿Qué? = What ¿Quién? = who ¿Quienes? = who ( pl. subj) ¿Cuándo? = when ¿Dónde? = Where ¿Por qué? = why.
El vocabulario Etapa preliminar.
Páginas PARA EMPEZAR - Saludos y Despedidas.
Expresiones Lección 1 Hola, ¿qué tal? = Hi, hows it going?
Classroom expressions
Review of SER El 4/5 de octubre de NOTES You will copy the following notes on page 39 of your INB. The title for this section is: Review of SER;
(Greetings & farewells)
¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres?
Avancemos 1 Lección Preliminar
WRITING A SPANISH ESSAY BY MRS. MAYER, SPANISH GRADE 7, RDMS.
Los Saludos Rebecca Payton Spanish 1 Greetings Core Content
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
Quiz # 1 Las introducciones.
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
Para Empezar. Buenos díasGood morning Buenas tardesGood afternoon Buenas nochesGood night/evening HolaHello Encantado ** para chicos Delighted Encantada.
Cafecito Use your textbook to answer the following. Be sure to write the original questions! 1What is your name? My name is _____________. 2. What is your.
7º/8º Can-do Statements 1-5 Thematic Unit 1, It´s All About Me. I can… A …say and spell my name for someone using the Spanish alphabet. B. … introduce.
Las salutaciones y despididas
Como se dice en Español? 1. I’m fine- 2. I’m ok- 3. I’m so-so- 4. I’m bad- 5. I’m very well- El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder introducir.
Warm Up, el jueves, el 30 de agosto
Preguntas de conversación Capítulo 2 Exprésate I.
Power Point created by Mrs. Rivera.  To introduce people and say where they are from.  To ask where someone is from.  To say who someone is.
Hacer Ahora Copy the sentence below and translate it into English.
Chapter 1 Part 1. Vocabulario Part 1 Como te llamas?- What’s your name? Como se llama usted?- What’s your name? (to an adult) Me llamo…- My name is… Soy…-
El 9 de septiembre viernes Calentamiento
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Informal and Formal Greetings
Greetings.
What’s good man What do we do when we greet Informal U.S.A Formal U.S.A Informal Spanish Formal Spanish.
Vocabulario 1.1 Saludos y despedidas
and Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen and a notebook Pick up a study guide.
Spanish I- Unit 1 Chapter 1- Vocabulary I.
¡Exprésate! Capítulo 1. Primero Paso Greetings and Goodbyes.
Etapa Preliminar Mis Primeras Palabras
Capítulo 1 - ¡Empecemos! VOCABULARIO 1.
Él (Ella) se llama… - His (Her) name is… ¿Cómo te llamas?
Assignment Log Sheet Chapt. 1 Nombre
Hola / Adiós Capitulo 1 Vocabulario 1.
Vocabulario 1.
Transcripción de la presentación:

and

3B Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen Saquen un libro Saquen el foldable

Introducing others Introducing a male peerIntroducing a female peer Éste es __.This is…Ésta es __.This is.. Él es mi mejor amigo. He is my best friend. Ella es mi mejor amiga. She is my best friend. Él es mi compañero de clase. He is my classmate. Ella es mi compañera de clase She is my classmate. Encantado Mucho gusto Igualmente Pleased to meet you Nice to meet you Likewise Encantada Mucho gusto Igualmente Pleased to meet you Nice to meet you Likewise Add into your notebook and foldable

Entrevistas…Interviews In trios, practice introducing a classmate to someone. – Use your notebook or foldable for assistance

Números Review your numbers – What is the process for saying 43? – 53? – 63? – 73? Number rap – We will watch it until the pronunciation is solid…get used to it Interpretive Listening – Pg. 19 #22 – You and your friend Elena are double- checking phone numbers for some of the students in your class. Listen to what Elena says and fill in the missing numbers. 1.Beatriz 2.Jorge 3.Rosaura 4.Angel 5.Gladys If this wasnt done Monday; DO IT TODAY!

Alfabeto Review your alphabet – Remember your vowel sounds Alphabet song – We will watch it until the pronunciation is solid…get used to it AEIOU fathertheypolicelowlowsuesue Interpretive Listening Pg. 23 #29 Listen as several speakers say and spell out the Spanish words for some animals. Write the words in Spanish as you hear them. If this wasnt done Monday; DO IT TODAY!

Presentational Speaking Greeting Ask their name? Encantado(a)/Mucho gusto Ask how they are doing? Ask where they are from? Ask their age Farewell REAPEATED ACTIVITY…HOW ELSE WILL YOU LEARN THIS IF YOU DONT PRACTICE!

Presentational Writing Today is the first day of school. Create a conversation for each scene. INDIVIDUAL WORK

Los meses del año y los estaciones diciembreenerofebreromarzoabrilmayo DecemberJanuaryFebruaryMarchAprilMay juniojulioagostoseptiembreoctubrenoviembre JuneJulyAugustSeptemberOctoberNovember el inviernola primavera el veranoel otoño COPY THESE NOTES INTO YOUR NOTEBOOK

Asking someone the date and day of the week In Spanish, the day always precedes, the month in Spanish. Its written as 2/10/13 If its the FIRST day of the month, you say PRIMERO (first)…NOT uno – It will be marked wrong because its grammatically incorrect ¿Qué fecha es hoy? Whats todays date? Es el (day) de (month) Its the (day) of (month) ¿Qué dia es hoy? What day is today? Hoy es (day). Today is (day).

Los meses del año y los estaciones Interview 5 students and ask them Complete Text Pg. 21 #27 – Aloud or written in your notebook Check Señorita Calloways wiki for instructional links – Google search Christy Callowy and CMS – Go to JMA website and click Faculty & Staff 7 th Grade Spanish ¿Qué fecha es hoy? Whats todays date? Es el (day) de (month) Its the (day) of (month) ¿Qué dia es hoy? What day is today? Hoy es (day).Today is (day).

Unit 1 Vocabulary Chunk 1 Ask how someone (peer) is ¿Cómo estás?How are you? ¿Qué tal?Hows it going? Estoy bienIm well (good) Estoy malIm bad. To ask a peers name ¿Cómo te llamas?Whats your name? Me llamo…My name is… Soy…I am… ¿y tú?and you? Estoy regularIm all right Más o menosSo-so Así-asíSo-so To ask who someone is ¿Quién es él?Who is he? ¿Quién es es ella?Who is she? Él es…He is… Ella es…She is… Él se llama…His name is… Ella se llama…Her name is…

Unit 1 Vocabulary Chunk 2 Greetings Buenos diasGood morning Buenos tardesGood afternoon Buenas nochesGood evening/night To ask an adults name (RESPECT) ¿Cómo se llama usted? What is your name? To ask how an adult is (RESPECT) ¿Cómo está usted?How are you? Farewells AdiosGood-bye Hasta luegoSee you later Hasta mañanaSee you tomorrow Hasta prontoSee you soon Nos vemosSee you Tengo que irmeIve got to go

Unit 1 Vocabulary Chunk 3 To ask where someone is from ¿De dónde eres?Where are you from? Soy de…Im from… ¿De dónde es?Where are you from? (adult) To ask someones age ¿Cuántos años tienes? How old are you? Tengo __ añosI am __ years. 11once doce trece