10-1-13 Middle School Spanish. Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen Saquen un libro Saquen el foldable.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Accents and Punctuation
Advertisements

3 al día  1. List 5 cities and / or states with Spanish names.
Los Saludos y Las Despedidas
Preliminar Pages 1-21.
Saludos y despedidas.
Por El Señor Redaelli. yo I tú you (familiar) usted you (formal) él he ella she.
3/24/2017 Los Saludos y Más.
Vocabulario Section C. Introductions For introducing boys: Éste es __________. Él es un compañero de clase. This is ___________. He is a classmate. Encantado(a).
Students will: ask for and give names. understand the difference between addressing someone formally and informally. ask how others are doing and respond.
Lección Preliminar 2 Make Introductions. ¿Cómo se llama? Whats his / her / your (formal) name?.
Una Introducción A La Conversación
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
El calendario y la fecha
Como se dice en espanol –
PRUEBA ORAL Capítulo – Para Empezar. ORAL Me llamo ________________. Soy de ________________. Tengo ___________ años. Mi número de teléfono es ______________.
Capítulo Uno: Primer paso
¿Cómo te llamas? Yo me llamo Ricardo..
¡Cinco Minutos! Turn in your signed parent letter into the drop off folder Take out a sheet of loose leaf paper Write down your name, date and period at.
and B Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen and a notebook Saquen un libro – Take.
and B Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen Saquen un libro Saquen el foldable.
Week of Oct , S1P1 – Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen and a notebook Saquen el.
Las Introducciones ** Important Phrases for Conversation **
¿Preguntas? ¿Cómo te llamas? What is your name?
+ Expresciones Hoy es el treinta de enero.. + Greetings Hola Hello ¿Qué pasa? Whats up?
¡Hola!.
¡Hola!. Good + Buenos Días Good + Buenas Tardes.
How are you doing with your metas? Can you... Are you studying and practicing... or... hoping to learn by magic?
¿Qué? = What ¿Quién? = who ¿Quienes? = who ( pl. subj) ¿Cuándo? = when ¿Dónde? = Where ¿Por qué? = why.
El vocabulario Etapa preliminar.
Classroom expressions
(Greetings & farewells)
¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres?
Avancemos 1 Lección Preliminar
Los Saludos Rebecca Payton Spanish 1 Greetings Core Content
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
¡Bienvenidos Amigos! What is your name? ¿Cómo te llamas?
116/09/2009 ¡Mucho gusto! Un repaso: Saludos, Presentaciones, Despedidas Capítulo 1 – Primer Paso Páginas
Quiz # 1 Las introducciones.
Spanish I Week 2 Sra. Knutsen. Entrada – el 12 de septiembre Have your flashcards out on the desk so I can come by and check you off. 1. With the person.
Para Empezar. Buenos díasGood morning Buenas tardesGood afternoon Buenas nochesGood night/evening HolaHello Encantado ** para chicos Delighted Encantada.
Cafecito Use your textbook to answer the following. Be sure to write the original questions! 1What is your name? My name is _____________. 2. What is your.
Revision Hola chicos, please get a pen and paper, show in slide show and write down answers and check back okay.. Good luck! Hasta luego.
7º/8º Can-do Statements 1-5 Thematic Unit 1, It´s All About Me. I can… A …say and spell my name for someone using the Spanish alphabet. B. … introduce.
Las salutaciones y despididas
C1v1 repaso- esp. 1.
Como se dice en Español? 1. I’m fine- 2. I’m ok- 3. I’m so-so- 4. I’m bad- 5. I’m very well- El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder introducir.
Warm Up, el jueves, el 30 de agosto
Preguntas de conversación Capítulo 2 Exprésate I.
Power Point created by Mrs. Rivera.  To introduce people and say where they are from.  To ask where someone is from.  To say who someone is.
Hacer Ahora Copy the sentence below and translate it into English.
Chapter 1 Part 1. Vocabulario Part 1 Como te llamas?- What’s your name? Como se llama usted?- What’s your name? (to an adult) Me llamo…- My name is… Soy…-
El 9 de septiembre viernes Calentamiento
Informal and Formal Greetings
Greetings.
What’s good man What do we do when we greet Informal U.S.A Formal U.S.A Informal Spanish Formal Spanish.
¿Cómo se llama él (ella)?
Vocabulario 1.1 Saludos y despedidas
FLASHCARDS CHAPTER 1, Part 1.
Chapter 1 Empecemos Vocabulary 1.1.
and Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen and a notebook Pick up a study guide.
Spanish I- Unit 1 Chapter 1- Vocabulary I.
¡Exprésate! Capítulo 1. Primero Paso Greetings and Goodbyes.
To ask how a friend is Hola- Hi ¿Cómo estás?- how are you?
Capitulo 1 Vocabulario.
Capítulo 1 - ¡Empecemos! VOCABULARIO 1.
Él (Ella) se llama… - His (Her) name is… ¿Cómo te llamas?
Assignment Log Sheet Chapt. 1 Nombre
Hola / Adiós Capitulo 1 Vocabulario 1.
Vocabulario 1.
Repaso Unidad 1 Prueba 1. Repaso Unidad 1 Prueba 1.
Transcripción de la presentación:

Middle School Spanish

Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen Saquen un libro Saquen el foldable

Introducing others Introducing a male peerIntroducing a female peer Éste es __.This is…Ésta es __.This is.. Él es mi mejor amigo. He is my best friend. Ella es mi mejor amiga. She is my best friend. Él es mi compañero de clase. He is my classmate. Ella es mi compañera de clase She is my classmate. Encantado Mucho gusto Igualmente Pleased to meet you Nice to meet you Likewise Encantada Mucho gusto Igualmente Pleased to meet you Nice to meet you Likewise Add into your notebook and foldable

Números Review your numbers – What is the process for saying 43? – 53? – 63? – 73? Number rap – We will watch it until the pronunciation is solid…get used to it Interpretive Listening – Pg. 19 #22 – You and your friend Elena are double- checking phone numbers for some of the students in your class. Listen to what Elena says and fill in the missing numbers. 1.Beatriz 2.Jorge 3.Rosaura 4.Angel 5.Gladys

Alfabeto Review your alphabet – Remember your vowel sounds Alphabet song – We will watch it until the pronunciation is solid…get used to it AEIOU fathertheypolicelowlowsuesue Interpretive Listening Pg. 23 #29 Listen as several speakers say and spell out the Spanish words for some animals. Write the words in Spanish as you hear them.

Presentational Speaking Greeting Ask their name? Encantado(a)/Mucho gusto Ask how they are doing? Ask where they are from? Ask their age Farewell

Presentational Writing Today is the first day of school. Create a conversation for each scene. INDIVIDUAL WORK

Unit 1 Vocabulary Chunk 1 Ask how someone (peer) is ¿Cómo estás?How are you? ¿Qué tal?Hows it going? Estoy bienIm well (good) Estoy malIm bad. To ask a peers name ¿Cómo te llamas?Whats your name? Me llamo…My name is… Soy…I am… ¿y tú?and you? Estoy regularIm all right Más o menosSo-so Así-asíSo-so To ask who someone is ¿Quién es él?Who is he? ¿Quién es es ella?Who is she? Él es…He is… Ella es…She is… Él se llama…His name is… Ella se llama…Her name is…

Unit 1 Vocabulary Chunk 2 Greetings Buenos diasGood morning Buenos tardesGood afternoon Buenas nochesGood evening/night To ask an adults name (RESPECT) ¿Cómo se llama usted? What is your name? To ask how an adult is (RESPECT) ¿Cómo está usted?How are you? Farewells AdiosGood-bye Hasta luegoSee you later Hasta mañanaSee you tomorrow Hasta prontoSee you soon Nos vemosSee you Tengo que irmeIve got to go

Unit 1 Vocabulary Chunk 3 To ask where someone is from ¿De dónde eres?Where are you from? Soy de…Im from… ¿De dónde es?Where are you from? (adult) To ask someones age ¿Cuántos años tienes? How old are you? Tengo __ añosI am __ years. 11once doce trece