The Mauryan Dynasty Presented By: Ms Soler. Como Chandragupta reinaba su imperio?(How did Chandragupta rule over his empire?) Unifico ciudades estados.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Education Leaders Briefing Personalizing Learning at Scale Mr. Juan Jose de Mora Minister of Education Veracruz State, Mexico.
Advertisements

In it to win it. Soy Dale … Responde a las preguntas : Tenéis solo 10 minutos. Cuando la alarma suena, los que están en las sillas ganan.
Español 1 Capítulo 10 Página Parte 2. ¿Dónde queda(n)…? Where is…located?
Cr-cr cráter Mira la luna con este telescopio. ¿Puedes ver sus cráteres? Look at the moon with this telescope. Can you see its craters?
MOVING AROUND SURVIVAL KIT María Riofrío Castillo Raquel Sánchez Fernández de Ávila.
ALC 53 lunes el 14 de diciembre Use your own paper for this weeks ALC. You will turn them in on Friday.
ALC 61 miércoles el 5 de mayo. objetivo Create 4 vacations scenes.
Interrogative words = question words
El español en el mundo Mosaicos, p Introduction The Spanish (Español o Castellano) originated in the center region of Spain known as Castilla.
Pages Section 4 Rise and Fall of Chinese Empires Subida y caída de imperios chinos.
Cómo escoger libros Justo para Mí 1. Mira la portada. 2. Lee el título y el autor. 3. Lee la contra- portada. 4. Hojea el libro. 5. Lee la primera página.
Prepositions, p. 151 delante de detrás de al lado de entre cerca de
Buddhism Presented By: Ms Soler Discuss the key characteristics of Buddhism. Las Cuatro Verdades Noble- explica el sentido del universo Las Cuatro Verdades.
Hinduism (Hinduismo) Presented By: Ms Soler.
The Gupta Dynasty Presented By: Ms Soler. Como la Dinastía Gupta le sedó poder a los gobiernos locales? How the Gupta Dynastys give power to its local.
SE Impersonal Realidades 2.7A. In English the passive voice is rarely used. Meat is sold at the butcher shop. Fresh vegetables are sold here.
Sports Announcer Kinsley Fisher Ms.Beltran-2 nd. Hello my name is Kinsley Fisher and what a beautiful day we have here at the University of Houston Stadium!
EL IMPERFECTO. 1. Used to (or would) Expresses the idea that something happened repeatedly in the past. todos los días cada día siempre frecuentemente.
Hazlo ahorael 14 de mayo Objetivos: SWBAT recognize different Spanish-speaking countries & currencies. SWBAT understand currency conversion. Write 3 sentences.
Negatives. Rules Alguien and Nadie always refer to people Usually, the personal a is used when alguien and nadie are the direct object of the verb Ex.
Español 1 el 13 de noviembre Bell Dinger el 13 de noviembre Write down the following words in Spanish (1-10). p or vocab. sheets.
Imperfecto versus Pretérito ¿Cómo diferenciar? How to differentiate?
Persian Empire.
Modelo (100 palabras) Ayer hubo un terremoto muy fuerte cerca de la ciudad. Creemos que muchas personas murieron y el terremoto también destruyó muchos.
¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres?
Historia 2-5 Hermanas Mirabal 6-9 La revolución La Película
FRACTIONS. Exercise 1 Miguel, Fátima y Chen comparten una pizza. Miguel se come la parte verde, y Fátima la amarilla. ¿Qué fracción de la pizza le queda.
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
Problemas de Parte de un Todo
PELIGRO Capítulo 1B.
Possessive Adjectives
LETS GO TO THE U.S.A. TASK 2 1º E.S.O.. INTRODUCTION Students will travel to the U.S.A. via the Internet. Choose a state and look for information. Then,
Irregular Preterites. Irregulars in the preterite  These verbs are irregular in the preterite. Ponerse can be followed by an adjective or by a + an infinitive.
El pretérito O el imperfecto
¿El Pretérito O el Imperfecto?
¿Qué haces si estás atrapado/a en un edificio en llamas? Usa 3 términos de vocabulario.
Un Poco de México Mexico (Estados Unidos Mexicanos) is in North America The capitol is La Ciudad de México or México, Distrito Federal (D.F.) Languages.
SPANISH CULTURE FORM 3. FLAMENCO Flamenco is a form of Spanish folk music and dance from the region of Andalusia in southern Spain. It includes cante.
ESTAR = TO BE 2.3 Vistas Las páginas Review of the verb “estar” in the present tense Yo estoyNosotros estamos Tú estásVosotros estáis Ud. estáUds.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Repaso (parte 2) Español 2. Como escribir una pregunta…  Adónde (to where)  Cómo (how)  Cuál/Cuáles (which ones)  Cuándo (when)  Cuánto (how much)
Santiago de Chile January 2012 Roundtable 6: Lobby regulation János Bertók Head of Public Sector Integrity Division Organización para la cooperación.
El uso de las canciones y los cuentos tradicionales en la clase de inglés. El enfoque es amplio.
Mexican Constitution Day
September 15, 1830) EN LA CIUDAD DE Oaxaca, Oaxaca, Mexico Y TAMBIEN MURIO EN JULIO 2, DEL 1915 EN LA EDEAD DE 84) Paris, FranceOaxaca Mexico ParisFrance.
Power Point Directions: For each word you need: – The word/term or event – A definition (You may summarize this in your own words) – Spanish definition.
By Laura, Oscar and Tyler. One day a lion went to the city. Un día un león fue a la ciudad.
El capital es Quito. El mapa de Ecuador  Amarilla, Azul, Roja La Bandera de Ecuador es color.
Para Hacer Ahora What is Cinco de Mayo? What state started celebrating Cinco de Mayo? When is Mexico’s Independence Day? Why is Cinco de Mayo so popular?
Ancient Greece. Geography It was not a large land mass like Egypt and Mesopotamia Small: Size of Louisiana Sea Mountains Rivers: surrounded by mountains.
Practiquen en sus Apuntes In your apuntes you wrote down a ‘trabalenguas’ you are interested in for extra credit. Take a moment to practice your trabalengua.
Lesson 1: Teacher Lecture
Mi viaje a México Primavera de Ocho ciudades/pueblos de México Central 1. San Miguel de Allende 2. Dolores Hidalgo 3. Guanajuato 4. Morelia 5. Janitzio.
Belief in one God La creencia en un solo Dios Holy Book is the Quran Libro sagrado es el Corán Believers follow the teachings of Prophet Muhammad Los creyentes.
The Effects of the Industrial Revolution Theme: Turning Point.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
División. Segundo paso 9 ?
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Hoy es lunes, el 17 de abril de 2017
David Moore Sunday, November 5, 2017
Describe what 3 people are wearing.
Vocabulario Podrán encontrar la lista del vocabulario en el folder “Día de los muertos Unit” en la pagina web de la escuela.
4 ASIGNATURA: INGLES III 4 UNIVERSIDAD AUTONOMA SAN FRANCISCO 4 By: Lic. Luz Marina Zubizarreta Agüero.
Relationship between electricity and magnetism How the electricity is Generated.
¿Cómo estás? Creado por : Claudia Villamizar.
Martes, 23/4/2012 Enfoque: Glue “Simón el Ratón Quiere Esquiar” 1a Escena Vocabulario into “Referencias” 4/5/ :15:48 AM.
INICIAR TEMPORIZADOR 10 seconds What is the name given to the floating pieces of land made by the Aztecs?
VINCENT GIARRANO Y SUS PINTURAS
“ The Heart of a Leader ” based on the book by Ken Blanchard presentation written by Michelle Spradley, CPS/CAP presented by Emily Garner, CAP-OM.
Transcripción de la presentación:

The Mauryan Dynasty Presented By: Ms Soler

Como Chandragupta reinaba su imperio?(How did Chandragupta rule over his empire?) Unifico ciudades estados en un gobierno centralizado Un líder severo- polaca secreta Creo una burocracia Colectaba impuestos fabricas del estado United city-states into one centralized government Harsh ruler-secret police Created a bureaucracy Collected taxes State factories Page 189

Mauryan Dynasty

Como la conversión de Asoka al budismo afectó su imperio? (How did Asokas conversion to Buddhism affect his empire?) Batalló para unificar la meseta Decan Mató 100,000 personas Culpable- se convirtió al budismo Gobierno tolerante Construyó hospitales Templos budistas Fought to unite Deccan plateau area Killed 100,000 people Felt guilty, converted to Buddhism Created tolerant government Built hospitals Build Buddhist temples

Que pasó al Imperio Maurio después de la muerte de Asoka? (What happened after Asokas death? Herederos no eran fuertes El poder Maurio tuvo en declive Se hizo pequeños estados-ciudades Batallas constantes entre los príncipes División entre diferentes culturas Next leaders weak Mauryan power decline The development of city-states Rajas (princes) constantly battled Divisions among cultures