Los Números 0-20
0-5 0 – CERO “ser-o” 1 – UNO “un-o 2 – DOS “dough-s” 3 – TRES “trays” 4 – CUATRO “quah-tro” 5 – CINCO “seen-coh”
6 - 10 6 – SEIS “seh-s” 7 – SIETE “see-eh-tay” 8 – OCHO “oh-cho” 9 – NUEVE “new-eh-vay” 10 – DIEZ “dee-ez”
11 - 15 11 – ONCE “on-say” 12 – DOCE “dough-say” 13 – TRECE “tray-say” 14 – CATORCE “cah-tor-say” 15 – QUINCE “keen-say”
16 - 20 16 – DIECISÉIS “dee-ez-see-seh-s” 17 – DIECISIETE “dee-ez-see-see-eh-tay” 18 – DIECIOCHO “dee-ez-see-oh-cho” 19 – DIECINUEVE “dee-ez-see-new-eh-vay” 20 – VEINTE “vain-tay”
Las Matemáticas + - * /
Mas + Menos – Por * Entre / *Son = *Es = 1
Answer in Word form, then re-write the equation in Numerical Form. Dos más dos son ______________________________________ Cuatro menos dos son __________________________________ Veinte menos quince son ________________________________ Trece menos doce es ___________________________________ Tres por dos son ______________________________________ Cuatro por cuatro son ___________________________________ Ocho entre cuatro son __________________________________ Dieciséis entre cuatro son _______________________________
Con un(a) compañero/a, Create 6 additional math equations and solve Con un(a) compañero/a, Create 6 additional math equations and solve. *Make sure to write them out in both word form and numerical form!*
Con un(a) compañero/a, Take turns spelling out the numbers 0 - 20 in word form. i.e.: “Dos” – day, oh, S-Ay
Telephone Numbers 706-554-6691
Con un(a) compañero/a, Recite 5 Telephone numbers (they can be made up or real numbers). Your partner will write down the numbers and then confirm if they are correct.