The State Board of Education Order:. Facts. Implications

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
Advertisements

1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
La hora. The traditional way to tell time in Spanish is by dividing the clock in half. The right side uses “y” to add minutes to the hour. Once the minute.
28 Preguntas Personales Personal Questions.
Why do you need to learn English?  Schedule: Saturday: 8 a.m – 2:00 p.m – P609  Course book:  New Framework 2 pre-intermediate (units 1-6) - Richmond.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
La hora. The traditional way to tell time in Spanish is by dividing the clock in half. The right side uses “y” to add minutes to the hour. Once the minute.
Las palabras interrogativas
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Page 387 Realidades 1 The Personal “a” Direct Objects You know that the direct object is the person or thing that receives the action of a verb.
Local Control Accountability Plan Parent Advisory Committee Plan de Control de Documentación Local Comité Asesor de Padres Welcome! ¡Bienvenidos!
La fecha: Hoy es miércoles el 23 de octubre. La meta: ¿Qué es tu apodo? Hagan Ahora Escriban el saludo apropiado para cada situación. 1.You see your teacher.
Presented by Kristen Moorhouse Project Specialist/Instructional Coach ELAC Officer’s Responsibilities.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Asking Questions in Spanish a. YES / NO QUESTIONS. Just like in English there are two types of questions: b. INFORMATION QUESTIONS. Different from English.
 Let’s learn to ask and answer questions. 1. Speaking about age I’m 35 years old. Lara is 18. My parents are 62 CHECK FOR MISTAKES Sarah has 20.* Peter.
Las Palabras Interrogativas
1 2 3 English Learner Advisory Committee (ELAC)
Question Formation Español Uno.
6 Things You Need to Know About ELAC ENG SPAN
Saludos y presentaciones (Greetings and introductions)
Las Palabras Interrogativas
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Beth Ann Davis, Maestra Certificada de la Junta Nacional
Parent Conferences Conferencias de Padres.
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
Getting to know you more!
How to say the date in Spanish
Las Palabras Interrogativas
Preparacion Hoy es martes el Primero de diciembre
SISTEMAS METEOROLOGICOS MARIA JORDAN FISICA. Parents have the right to know that their child will be safe at school, both physically and emotionally.
Capítulo 1 Mis amigos y yo.
How to say the date in Spanish
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
Hoy es miércoles el doce de septiembre
Apuntes: La hora Lección 1: Hola, ¿Qué tal?.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
English Learner Advisory Committee
Tengo una pregunta… Carlos está en la biblioteca. s v
Las Palabras Interrogativas
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Las Palabras Interrogativas
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
MONTHS Martes 4 de octubre de 2016
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
Indirect Questions First Day on the Job 11 Focus on Grammar 4 Part X, Unit 28 By Ruth Luman, Gabriele Steiner, and BJ Wells Copyright © Pearson Education,
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 24 de abril de 2017
Welcome to Spanish class With pedro and Emilio
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Día número 44 Español 1—Acelerado
Las Palabras Interrogativas
LAWRENCE SCHOOL DISTRICT
Las Palabras Interrogativas
Tapas Contesten las preguntas: 1. ¿Cómo eres? 2. ¿Cómo estás?
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

The State Board of Education Order:. Facts. Implications The State Board of Education Order: Facts Implications Question and Answers Next Steps Community Update Meeting Tuesday, December 4, 2018 www.adams14.org/turnaround

La Orden del Comité de Educación Estatal:. Hechos. Consecuencias La Orden del Comité de Educación Estatal: Hechos Consecuencias Preguntas y Respuestas Siguientes Pasos Reunión Comunitaria – Información Actualizada Martes, 4 de diciembre, 2018 www.adams14.org/turnaround

Welcome / Overview Dr. Javier Abrego Superintendent www.adams14.org/turnaround

Bienvenida/Revisión General Dr. Javier Abrego Superintendente www.adams14.org/turnaround

Event Facilitation Agenda Handouts Introductions Agreements Active listening Use I statements “What’s Right” not “Who’s Right” Assume the best in others www.adams14.org/turnaround

Facilitación del Evento Agenda Folletos/Documentos Introducciones Acuerdos Escuchando con Atención Use declaraciones en primera persona “Qué es lo Correcto” no “Quién esta en lo Correcto” Asuma lo mejor en otros www.adams14.org/turnaround

District Impacts Staff reports… How the new order impacts Adams 14 operations (see Order, Pages 12-13, numbers 1 – 8) www.adams14.org/turnaround

Impactos en el Distrito Reportes del personal Como la nueva orden impacta las operaciones de Adams 14 (Vea la Orden, Páginas 12-13, Números 1 – 8) www.adams14.org/turnaround

Impacts on Instruction The EMO is responsible for … 1. implementing an instructional program, including developing/recommending curriculum, assessment systems, scheduling, and professional development; www.adams14.org/turnaround

Impactos en la Instrucción La EMO es responsable por … 1. implementar un programa instruccional, incluyendo desarrollo/recomendación de currículo, sistemas de evaluación, programación y desarrollo profesional; www.adams14.org/turnaround

Impacts on Schools and Programs The EMO is responsible for … 3. recruiting and recommending to the local board management operators needed for individual schools, as well as any services providers needed to support particular programs; www.adams14.org/turnaround

Impactos en Escuelas y Programas La EMO es responsable por… 3. reclutar y recomendar al comité local operadores de administración necesarios para las escuelas individuales, así como cualquier proveedor de servicios necesarios para apoyar programas particulares; www.adams14.org/turnaround

Impacts on Beyond Textbooks The EMO is responsible for… 7. determining whether to continue provisions of the Revised Pathways Proposal from 2017, including but not limited to the District's partnership with Beyond Textbooks; www.adams14.org/turnaround

Impactos en Beyond Textbooks La EMO es responsable por… 7. Determinar si continúan las provisiones de la Propuesta Revisada de Vías del 2017, incluyendo pero no limitado a la asociación del Distrito con Beyond Textbooks; www.adams14.org/turnaround

System-wide Improvement The EMO is responsible for … 8. such other and further authority as the Lead Partner reasonably needs to create systemic improvement in teaching and learning. www.adams14.org/turnaround

Mejoramiento en Todo el Sistema La EMO es responsable por … 8. la otra autoridad del Socio Líder, razonablemente necesita crear mejoras sistemáticas en la enseñanza y aprendizaje. www.adams14.org/turnaround

Impacts on Employee Retention The EMO is responsible for … 2. recruiting and retaining personnel, including responsibilities formerly entrusted to the superintendent, such as: teacher and administrator placement, transfer, and evaluation; recommending to the local board the non-renewal or renewal of employment contracts, action on at-will employees, and action on the superintendent's contract; and employee group negotiations; www.adams14.org/turnaround

Impactos en la Retención de Empleados La EMO es responsable por … 2. el reclutamiento y retención de personal, incluyendo responsabilidades anteriormente encomendadas al superintendente, tales como: colocación, transferencia y evaluación de maestros y administradores; recomendar al comité local la renovación o no renovación de contratos de trabajo, la acción sobre los empleados de buena voluntad y la acción sobre el contrato del superintendente y negociaciones con grupos de empleados; www.adams14.org/turnaround

Impacts on Negotiated Agreements The EMO is responsible for … 4. recommending to the local board needed changes to the District's collective bargaining agreement ahead of each annual process for amending said agreement; www.adams14.org/turnaround

Impactos en Acuerdos Negociados La EMO es responsable por … 4. recomendar al comité local los cambios necesarios al acuerdo de negociación colectiva del Distrito antes de cada proceso anual para enmendar dicho acuerdo; www.adams14.org/turnaround

Impacts on District Policies The EMO is responsible for … 5. evaluating district policies and recommending amendments, revisions, or deletions to the local board; www.adams14.org/turnaround

Impactos en las Políticas del Distrito La EMO es responsable por … 5. evaluar las políticas del distrito y recomendar enmiendas, revisiones o cancelaciones al comité local; www.adams14.org/turnaround

Impacts on Operations and Engagement The EMO is responsible for … 6. ensuring operational excellence, coordinating community engagement efforts, supporting local governance training, and, ultimately, driving substantive school and District improvement; www.adams14.org/turnaround

Impactos en Operaciones y Participación La EMO es responsable por … 6. asegurar la excelencia operacional, coordinar los esfuerzos de participación de la comunidad, apoyar la capacitación en gobernanza local y, en ultima instancia, impulsar el mejoramiento sustantivo de escuelas y Distrito; www.adams14.org/turnaround

Impacts on District Budget Do we know what the EMO will cost? Where will the money come from? www.adams14.org/turnaround

Impactos en el Presupuesto del Distrito ¿Sabemos lo que va costar la EMO? ¿De dónde saldrá el dinero? www.adams14.org/turnaround

RFQ and EMO Processes Can I have input on the RFQ? What’s RFQ mean? Can I have input on the RFQ? Can I have input on the EMO selection process? www.adams14.org/turnaround

Procesos de RFQ y EMO ¿Puedo dar opinión sobre el RFQ? ¿Que significa RFQ? ¿Puedo dar opinión sobre el RFQ? ¿Puedo dar opinión en el proceso de selección de la EMO? www.adams14.org/turnaround

Application and Timeline When is my input due? RFQ input EMO selection application www.adams14.org/turnaround

Solicitud y Fechas Límite ¿Cuando es la fecha límite para dar mi opinión? Opiniones sobre RFQ Solicitud para la selección de la EMO www.adams14.org/turnaround

Questions and Answers Ask questions tonight! Who can I direct questions to? Ask questions tonight! Submit questions online at www.adams14.org/turnaround Call 303-853-3333 www.adams14.org/turnaround

Preguntas y Respuestas ¿A quién puedo dirigir mis preguntas? ¡Haga sus preguntas esta noche! Presente sus preguntas por internet a www.adams14.org/turnaround Llame al 303-853-3333 www.adams14.org/turnaround

Next Steps RFQ Input EMO Selection Applications DUE ON or BEFORE SATURDAY DECEMBER 8 Note: December 8 Meeting, 9:00 – noon, Adams City High School www.adams14.org/turnaround

Siguientes Pasos Opiniones sobre RFQ Solicitudes para la Selección de la EMO EL DIA DE o ANTES DEL SABADO, 8 DE DICIEMBRE Nota: Reunión 8 de diciembre, 9:00 – 12:00 pm, Adams City High School www.adams14.org/turnaround

Timeline of Meetings (Adams City High School) Saturday, Dec. 8         9:00 am – noon Wednesday, Dec.12     5:30 – 7:30 pm Saturday, Jan.12      9:00 am – noon Wednesday, Jan. 16       5:30 – 7:30 pm Saturday, Jan. 26         9:00 am – noon Wednesday, Feb. 6        5:30 – 7:30 pm www.adams14.org/turnaround

Fechas Límite de Reuniones (Adams City High School) Sábado, 8 de diciembre 9:00 am – 12:00 pm Miércoles, 12 de diciembre 5:30 – 7:30 pm Sábado, 12 de enero     9:00 am – 12:00 pm Miércoles, 16 de enero 5:30 – 7:30 pm Sábado, 26 de enero     9:00 am – 12:00 pm Miércoles 6 de febrero 5:30 – 7:30 pm www.adams14.org/turnaround

Next Steps RFQ Input EMO Applications Tonight’s Evaluation Meeting on Saturday, December 8 at ACHS Other Feedback: www.adams14.org/turnaround www.adams14.org/turnaround

Siguientes Pasos Opiniones sobre RFQ Solicitudes de las EMO Evaluación de esta Noche Reunión el sábado, 8 de diciembre en ACHS Otros Comentarios: www.adams14.org/turnaround www.adams14.org/turnaround

Final Thanks Supt. Abrego www.adams14.org/turnaround

Agradecimiento Final Superintendente Abrego www.adams14.org/turnaround

Thank you for your continued support and trust

Gracias por su continuo apoyo y confianza