Tapas Tell what each person is going to do (ir+ a+infinitive)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Add to notes #80. Ir = to go Yo voy Yo voy Tú vas Tú vas Ella va Ella va Nosotros vamos Nosotros vamos Vosotros vais Vosotros vais Ellos van Ellos van.
Advertisements

Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
IR – TO GO SPANISH 1. IR – TO GO voyvamos vas vavan.
Objetivo: Which form of the verb should we use? Are we pronouncing the vocabulary correctly? Hagan Ahora: El papel de APT P. 69, Actividad 2.
Ir- “to go”. yo voy tú vas él/ella/ud. va nosotros/nosotras vamos ellos/ellas/uds. van.
La guía de estudio. Write the preterite endings for –ar and –er/-ir verbs Pretérito -ar Yo Tú Él/ella/usted Nosotros/nosotras Vosotros/vosotras Ellos/ellas/ustedes.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
Gramática- Repaso The verb ir And ir + a + infinitive 1A- p.11.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
Hacer Ahora Miercoles, el 27 de abril 1. Create a conjugation chart for the verb “caminar” in the PRETERITE (PAST) tense. 2. Create a conjugation chart.
¿QUÉ HACES EN TU TIEMPO LIBRE? WHAT DO YOU LIKE TO DO IN YOUR FREE TIME?
Este fin de semana Saying what you are going to do at the weekend.
Hoy es jueves el 14 de abril Today is Thursday, April 14
Present Tense of IR-to go
(Yo _______  nosotros Nosotras ________   (Tú ) ____  xxxxx Usted Él ____
PREPOSITIONS OF PLACE (2)
Tapas Tell what each person is going to do (ir+ a+infinitive)
Subject Pronouns and Ser
Indirect Object Pronouns
Unidad 2 Etapa 3 REPASO DE IR -ER / -IR VERBS CONOCER OĺR HACER VER.
Asking questions Apuntes.
PREGUNTAS: Questions and Question Words
The present progressive, ir a with infinitives, direct object pronouns
Indirect Object Pronouns
Ir, dar, estar ¿Ser o estar?.
Tapas Translate: 1. We are hungry and we prepare dinner.
Primera Actividad Escribe en español: 1. Mr. Harrison is a teacher for (para) Math. 2. Sra. Ruffner teaches Spanish. 3. I have a calculator.
Subject Pronouns and Ser
First Grade Dual High Frequency Words
Subject Pronouns and Ser
REPASO E ¡Así se dice! Repaso E Saber v. Conocer and the personal a.
Complete the following sentences using the word bank.
Subject Pronouns and Ser
Stem Change Verbs.
El objetivo We are learning to conjugate the verb “ir” for all subjects.
BONUS IDEAS 0-10 pts. Canciónes, arte, videos, poemas, etc.
Tapas Fill in the blank with the correct word: (la tienda, tener hambre, la tarde, el parque, el auditorio) 1. Yo tengo la clase de matemáticas.
Subject Pronouns and Ser
You need a piece of paper to write all of your answers.
PREGUNTAS: Questions and Question Words
Repaso De vocabulario Unidad 2 etapa 3
Hoy es lunes el 29 de febrero Today is Monday, February 29
Conjugate ir in the present tense
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
Saquen papel y un lápiz, por favor.
Tapas 1. ¿Qué hora es? 2. ¿A qué hora tienes la clase de español?
Tapas Imagine you are telling someone about yourself
Tapas Make sure of what Isabel’s friend is telling you
Español 2: Saber vs. Conocer
Subject Pronouns and Ser
4.7 invitations, ir+a+inf..
Subject Pronouns and Ser
Tapas Say what each person is going to do: Ir + a+ infinitive
Subject Pronouns and Ser
Replace each name(s) with the appropriate subject pronoun in Spanish 1) Julian y Paco 2) Caty y yo 3) Luisa 4) Bernardo 5) Veronica y tú.
Tapas ¿Qué hora es? 2. ¿ Quieres beber un refresco?
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
BONUS IDEAS 0-10 pts. Canciónes, arte, videos, poemas, etc.
Necesitan: Marcadores Borradores Pizarras blancas Quasimodo:
El verbo ir to go.
Tell what each person is going to do, based on the picture.
Ir – “to go” Irregular Verb # 4
Tapas yo (correr) 2. tú (aprender) 3. nosotros (comprender)
Identify each activity in Spanish:
Replace each name(s) with the appropriate subject pronoun in Spanish 1) Julian y Paco 2) Caty y yo 3) Luisa 4) Bernardo 5) Veronica y tú.
Subject Pronouns and Verb Ser
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Tapas 24-4-18--Tell what each person is going to do (ir+ a+infinitive) Tapas 24-4-18--Tell what each person is going to do (ir+ a+infinitive). Use one of the following: caminar con el perro, cenar, cuidar al pez, hacer ejercicio, leer el periódico, mandar una carta, pintar, tocar la guitarra, ver la televisión ir =to go yo voy, tú vas, él/ella/ud va, nosotros/as vamos, ellos/ellas/uds. van 1. Diego y Juanita 2. La familia 3. Yo 4. Tú 5. Laura y yo 6. Uds. 7. Mauricio 8. Nosotros 9. La Sra. Perez

conocer: to know or to be familiar with a person or a place Yo conozco Tú conoces Él/Ella/Usted conoce Nosotros conocemos Ellos/Ellas/Ustedes conocen

Use the correct form on the verb conocer to write each sentence. 1. yo/a la profesora de música 2. tú/el museo de arte 3. mi profesor de español/a mis padres 4. nosotros/el parque

¡Juego de –ER Verbs! 1) Roll the dice to see who goes first. 2) When you land on a square, change the verb to the correct form. 3) If you get it right, you stay where you are. 4) If you get it wrong, you go back to where you started when your turn began. 5) First one to EL FIN wins and gets a ticket/piece of candy!

You must write a minimum of 10 sentences. Querido/a ________ Primero- first Luego- later Entonces- then, so Por fin- finally Después de- after Sinceramente, _________ 5 pts grammar/vocab 5 pts creativity Write a letter to a pen pal who is in this class, or another friend at school, a teacher or a family member and imagine they are from a Spanish-speaking country. Tell your pen pal what you usually do every day after school and in what order. You must write a minimum of 10 sentences. Use as much vocabulary and structure from Etapa 3 as you can.