T3 Clase 3. Turn-in your Slide Show printouts of your story retell. (Wocabulario de invierno; see last week!) Task: See handout; answer on the bottom!

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
Advertisements

This is an interactive presentation
You need to improve the way you write and think in Spanish! Days
Me llamo __________ La fecha es el 25 de septiembre del Proposito# 3 – Repaso de gramatica, conjuguemos verbos.
Ser vs Estar.
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
Unidad 2 etapa 2 A EMPEZAR.
The Subjunctive In this slide show, we are going to look at a verb form that has all but disappeared from English – the subjunctive!
Miércoles el 24 de febrero
The Subjunctive In this slide show, we are going to look at a verb form that has all but disappeared from English – the subjunctive!
Me llamo________ Clase 9im La fecha es el 8 de febrero del 2013 Proposito 26: ¿Cómo repasamos para le Examen: Capitulo 8 la proxima semana? Actividad Inicial:
CINCO MINUTOS Fill-in-the-blank with a word that makes sense 1.Una chica muy ______ camina rápido y quiere comer ____________. 2.Daniel no ________ un.
8 th Grade Midterm Study Guide Complete the think-tac-toe that will help you prepare for your midterm. The tasks that you complete must create a tic- tac-toe,
Hazlo ahorael 6 de febrero Objetivo: SWBAT understand and use rooms of the house and household items. If you did not turn in your family tree project,
Speaking Exercises 1.Save this program as speaking exercise #1YOUR NAME in the M drive 2.Read each question out loud into your microphone, and then reply.
Entrada: Los verbos en la historia (Entrance: Verbs in the story) Copy the date and title, and log the entry in your table of contents. Take a Realidades.
Hoy es martes, el diez de septiembre
¿De dónde eres tú?.
TASKS: 1) Saquen Uds. su tarea de anoche (WS – Crucigrama con el vocabulario de 4-2) 2) Saquen Uds. sus tarjetas de vocabulario 3) Estudien sus tarjetas.
Español 1 18 y 19 de septiembre de Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.) El otoño-
ALC 79 Miércoles el 19 de enero. objetivo Yo puedo identificar el vocabulario nuevo con actividades diferentes. Yo puedo hacer 24 tarjetas de memoria.
Semana de 16 de septiembre Lunes 16 MSL Essay due Review due tomorrow Martes 17 Review Sheet beginning MSL Practice Test Miércoles 18 Examen Pre-write.
Sponge: Primero (1), read the essential question, How are language and culture connected? Segundo (2), On your sticky note write a readable and appropriate.
La Hora.
Hoy es lunes. La fecha es el 10 de febrero La pregunta: ¿Quién es la Cenicienta? ¿De qué cultura viene este cuento? LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: El paquete.
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
Describe the people or things below using the correct forms of the verb SER and the adjectives provided. EX: profesoras de matemáticas / divertido. Las.
Irregular Preterites. Irregulars in the preterite  These verbs are irregular in the preterite. Ponerse can be followed by an adjective or by a + an infinitive.
P In this slide show, we are going to look at a verb form that has all but disappeared from English – the subjunctive! In this slide show, we.
The Subjunctive In this slide show, we are going to look at a verb form that has all but disappeared from English – the subjunctive!
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Please do the following: 1.Measure an arms length of yarn of the color you like and cut it. (arms length goes from finger tip of one had to fingertip of.
Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
El calendario 20 puntos. For each calendar date (box) you will write out in Spanish the answer the the question “¿Cuál es la fecha de hoy?” –Ejemplo:
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
Campanazo Write out the following numbers in Spanish:
Semana de 16 de septiembre Lunes 16 MSL Essay due Review due tomorrow Martes 17 Review Sheet beginning MSL Practice Test Miércoles 18 Examen Pre-write.
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
Preparación: Hoy es jueves, 2 de octubre ¿Qué día es hoy? What day is today? ¿Qué día fue ayer? What day was yesteday? ¿Qué día es mañana? What day is.
El tiempo Follow the directions in the “notes” section on each slide of this PowerPoint. Save the file with your name and to
(EN ESPAÑOL) YOU WILL SEE A QUESTION, AN ANSWER OR A PHRASE. YOUR GOAL IS TO FIGURE OUT HOW TO ANSWER IT, WHAT THE QUESTION SHOULD BE OR A RESPONSE. WRITE.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
When greeting someone it is customary to shake hands.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Digital Photography: Selfie Slides
Celebraciones Link the description and celebration’s names with the videos.
Notebook Organization (Todo el trabajo de esta clase se hace en el cuaderno)
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (written out weather / months / seasons). Silently complete the “warm up” section.
Preparación Hoy es viernes, el 2 de octubre de 2015 Today is Friday, Octubre 2, 2015 DUE NOW: Take out your flags, your paragraphs and let’s practice with.
Preposiciones dicen: Donde Each slide will change after a few seconds. For each slide you must decide where the BLACK box is. There are two possible answers.
DO NOW: Write 3 different ways to greet someone (say hello):
Preparación: Hoy es lunes 29 de Septiembre de 2014 ¿Qué día es hoy? Hoy es lunes What day is today? ¿Qué día fue ayer? Ayer fue domingo What day was yesteday?
Preparación/ Review Hoy es lunes el 19 de octubre de 2015 Today is Monday, October 19, 2015 Due Now: Following the pattern of the word order of placement.
objetivos Leer y entender El grito de la independencia de México. Ilustrar la independencia de Méxco Read and understand “the shout (el grito)” of the.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
*YOU HAVE 3 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos: I can tell time
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Lección 29 para el 6 y 7 de abril
Close read writing day Hispanic nicknames.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Para hacer ahora ¿Cómo es? 1) 4) 2) 5) 3) 6)
DUE NOW: How is Columbus Day Celebrated in the United States?
Meta: Puedo identificar vocabulario del salón de clases
Día número 26—español 1 ACT 2: Times after the 30 min mark
Día número 29—español 1 Make corrections on the Table of Contents
Español Semana 5 Hoy es jueves, el doce de septiembre del Agenda
Transcripción de la presentación:

T3 Clase 3

Turn-in your Slide Show printouts of your story retell. (Wocabulario de invierno; see last week!) Task: See handout; answer on the bottom!

Meta 1 ¿Qué hizo el Avestruz?

¿Saltó (jumped)? ¿Hizo trucos. (tricks)? ¿Bajó la pista para principiantes? ¿Corrió los marcadores? ¿Tomó el telesilla? ¿Subió la pista antes de bajarla?

Meta 2 Actividad Read article and answer questions with hour 2. Identify more gear!

Read it paragraph by paragraph. Discuss the gist. After each paragraph, try to answer the COMPRENDISTE II questions.

On the way out… Tell me something you learned, want to understand better, or want to improve!

Tic-tac-toe due tomorrow, third tic tac toe is due Friday.