Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El 7 de septiembre miercoles Calentamiento
Advertisements

¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Year 7 Spanish Part 1 Read the sentences and choose then circle the correct option to complete the gaps. En mi ciudad hay ____________ restaurantes. mucho.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Vamonos Get out your purple speaking paper from yesterday AND your writing assignment. I will come to your desk and double check that both have been graded!
Español 2 20 de septiembre de La campana Hoy es martes el 20 de septiembre de 2016 ¿Qué llevan los animales? Los gansos El perro El gato El lagarto.
Hoy es miércoles el dieciocho de marzo.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
1. You’re introduced to Sra. Fuertes. ______
8 de febrero de 2017.
Para Hacer Ahora Construct a dialog between an overprotective father and his teenage daughter which is introducing her male friend. Examples of questions.
Chapter 5 Lessons & Materials
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
Say your memory verse to your 12 o’clock partner.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
October 21st assignment Read through and practice with this PowerPoint. Ask and discuss it with each other if you have a question. Answer the following.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas p.154
Getting to know you more!
Español 1 18 y 19 de octubre de 2016.
First Grade Dual High Frequency Words
1A Speaking Practice Likes and dislikes.
Las Palabras Interrogativas
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Adjective Grammar Adjective Agreement.
Mi ciudad.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Assign the sentences to the correct picture
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
Y9 Speaking: Peer Assessment Sheet
S2 SPEAKING ASSESSMENT QUESTIONS STUDY GUIDE
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Preferences Speaking Practice
Hoy vamos a .. aprender más información sobre sobre un lugar en España
Recetas 5 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
Metas: Puedo hacer comparaciones usando la forma correcta de "tan"
Adjective Grammar Capítulo 1B.
Bellringer 10/29 Put this in your NOTES!!! Using questions that you know in Spanish, figure out what the following question words mean. If you can’t.
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Fui…….. ¿Cómo fue? ¿Adónde fuiste? ¿Qué hiciste? ¿Cómo fuiste?
Las Palabras Interrogativas
Las profesiones.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Por la mañana me levanto a las siete y me ducho
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Hacer Ahora. Traduce las preguntas.
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
Las Palabras Interrogativas
Y9 Speaking: Peer Assessment Sheet
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 24 de abril de 2017
Las Palabras Interrogativas
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Bell Work WB 4.5 E.
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
HOY! Today we are going to focus on review for your listening and speaking sections. At the end of class if you have time leftover, you are free to work.
Below are the 3 sentences you have been learning in class today.
Spanish I Señora Hoffman-Fields
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Transcripción de la presentación:

Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas http://rlv.zcache.com/pastry_chef_tshirts_and_gifts_postcard-p239845564030806144trdg_400.jpg http://tujs.files.wordpress.com/2011/03/chefs_hat_tujs.png 6

Un repaso ¿Qué te gusta comer? ¿Qué no te gusta? ¿Conoces un plato típico de los país hispánicos? (por ejemplo, las empanadas) ¿Qué es? ¿Qué ingredientes lleva(n)? ¿Cuál es tu snack preferido? ¿Cómo se prepara? ¿Qué comiste y bebiste esta mañana para el desayuno? Students will practise these questions in a speaking line this lesson to revise what they have covered in this unit. For higher level students, encourage (time permitting) them to research other typical Spanish dishes – There is a proforma/worksheet for them to do this and then they could include something other than empanadas in this conversation. Encourage them that if they use some language they have researched themselves and use it successfully in their spontaneous speaking, this indicates a higher level (potentially level 7 depending on output clearly). They will do a peer speaking assessment in the final week of the Christmas term.

The majority of this lesson is to practise speaking in a speaking line The majority of this lesson is to practise speaking in a speaking line. Part of the lesson could also be used to see any of the project work on recipes that might have already come in, or additional to do any other revision activities.

Y9 Speaking: Peer Assessment Sheet You are going to assess the speaking of others in your class today. You are going to assess at least 3 different students in your class in a speaking line. Ask your partner all of the 8 questions listed below and then s/he will ask you 2 spontaneous questions. For each answer or question give him/her either 2,1 or 0. At least 3 students will also assess your speaking. Questions 1 ¿Qué te gusta comer? (¿Qué no te gusta?) 2 ¿Conoces un plato típico de los país hispánicos? (por ejemplo, las empanadas) 3 ¿Qué es? 4 ¿Qué ingredientes lleva(n)? 5 ¿Cuál es tu snack preferido? 6 ¿Cómo se prepara? 7 ¿Qué comiste esta mañana para el desayuno? 8 ¿Qué bebiste esta mañana para el desayuno?

Marksheme. Give 2, 1 or 0 for each answer Name Marksheme. Give 2, 1 or 0 for each answer 1 2 = full sentence answer (or question), ready response, not much hesitation, significant effort to sound Spanish 1 = answer that does communicate BUT might not be complete sentence, some attempt to sound Spanish 0 = cannot answer OR does not recognise the question so gives a different answer 2 3 4 5 6 7 8 ? Total /20