Repaso de Unidad 3 Lección 1 Audience: A 7th grade Spanish class.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Chapter 4 Vocabulary. Tener hambre To be hungry Tener sed To be thirsty.
Advertisements

La comida Mosaicos (pp. 97, 98, 99,127). Malena Malena is going to eat dinner with her family. Lets see what they are going to eat.
Realidades 1 Capítulo 3A.
La comida favorita de Tuffy el elefante.
LA COMIDA Jennefer and An’Drea.
Warning: This vocabulary chapter will make you hungry!
Capítulo 4- Vocabulario
Capítulo 3A Español 1. el DESAYUNO: BREAKFAST En el desayuno – for breakfast El cereal – cereal El desayuno - breakfast Los huevos – eggs.
¿QUE PREFIERES COMER? LOS OBJETIVOS:
¿Qué? what ¿Cuál? which ¿Quién? who ¿Por qué? why ¿Dónde? where ¿Cuándo? when Ana: ¿________ es la mujer en la foto? Rodrigo: Es mi amiga. Lee la conversación.
La Comida: Food.
Jeopardy gustar -er/-ir verbs vocabulario
la comida food, meal el desayuno breakfast en el desayuno for breakfast.
Avancemos 1 Unidad 1, Leccion 1
Capítulo 3A ¿Desayuno o almuerzo?. To talk about breakfast.
Copy the English Word and then write down the Spanish when it appears U3L1 VOCABULARY.
Unidad 3 Lección 1. el desayuno breakfast el almuerzo lunch.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
La bebida.
en el desayuno for breakfast el yogur yogurt el cereal cereal.
Vocabulary 3A-2 Realidades. en el desayuno for breakfast.
Encantar Complete the quiz on “encantar”. ¿Que es?.....
Mi comida favorita Puerto Rico
Meals UNIDAD 3 Lección 1 la bebida (color) el almuerzo (color) la cena (color) la comida compartir Clip Art la bebida el almuerzo la cena.
Presentación de vocabulario 3.1 Tema: Mi comida favorita Español 1.
Realidades 1 Cápitulo 3A Gramática Cápitulo 3A Gramática.
Presentación de vocabulario 3.1 Tema: Mi comida favorita
Presentación de vocabulario 3.1 Tema: Mi comida favorita Español 1 Pregunta escencial: How do I talk about my favorite foods?
To talk about breakfast 1. En el desayuno For breakfast 2. El cereal Cereal 3. El desayuno Breakfast 4. Los huevos Eggs 5. El pan Bread 6. El pan tostado.
Presentación de vocabulario 3.1 Tópico: Mi comida favorita Español 1 Pregunta escencial: How do I talk about my food and beverage preferences in Spanish?
Hoy es martes el tres de diciembre. AHORA I.Saquen la tarea. (Take out your homework.) II.Traduce al español: 1.I like to eat cereal. 2.I don’t like to.
BOARD GAMES!!!. 1. Los Huevos 2. A Mí A mí me gusta la leche.
Present Tense ER Verb Conjugation Academic Vocab Infinitive: The base form of a verb. When translated, it always includes “TO” + the action. Correr –
Unidad 3 Leccion 1 Vocabulario.
En el desayuno: for breakfast El cereal Los huevos Los huevos fritos El pan (tostado) Los panqueques.
En el desayuno. For breakfast El cereal cereal.
¿Desayuno o almuerzo?.
LA COMIDA Food. el desayuno - breakfast el cereal - cereal.
Vocabulary 3A intro Las Comidas y Las Bebidas. en el desayuno for breakfast.
Vocabulario Capítulo 3A PG 144. El desayuno El cereal.
Esponja 1A – Escribe la palabra de vocabulario en español
Capítulo 3A La Comida (Food) ¿Desayuno o almuerzo? Talk about foods and beverages for breakfast and lunch. Talk about likes and dislikes Express how often.
0 1 Capítulo 3A Tarjetas de vocabulario 2 Tema 3 La comida ¿Desayuno o almuerzo?
Hoy es jueves el cinco de diciembre. AHORA I.Saquen la tarea. (Take out your homework.) II.Traduce al español: 1.Marta and Miguel like to eat soup. 2.Ana.
Unidad 3, Lección 1, página 159 Avancemos 1.
Capítulo 3A Español 1. el DESAYUNO: BREAKFAST En el desayuno – for breakfast El cereal – cereal El desayuno - breakfast Los huevos – eggs.
3A- El desayuno o el almuerzo
Hoy es jueves. La fecha es el 3 de abril LA PREGUNTA: Do you remember how to say that you like to do something? If not, reference p. 26 – 27 in the text.
Por: Señorita Siedah Holmes. The target of preference affects the verb of the sentence. PRIOR KNOWLEDGE ME GUSTA NO ME GUSTA.
Capítulo 4 Español 1. tener hambre to be hungry tener sed to be thirsty.
Beber (Bebe) – to drink (He/She/It drinks) Agarar (Agarra) – to grab (He/She/It grabs) Preferir (Prefiere) – to prefer (He/She/It prefers) Tiene sed -
¿Desayuno o almuerzo?. la comida food, meal el desayuno breakfast.
UNIDAD 3, LECCIÓN 1 ESPAÑOL 1 Presentación de Vocabulario.
Día 61 El Almuerzo. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have 7 minutes.
GUSTAR The verb ‘gustar’ is used in Spanish to convey the meaning “to like”. It’s literal meaning is “to be pleasing to”.
El objetivo: SWBAT use gustar correctly to talk about food preferences in Spanish Para Empezar: Corrige los errores (correct the errors) 1.Yo me gusta.
L O QUE COMO Level 1 Review. R EPASO : To make nouns plural: You usually add –s to words ending in a vowel. Por ejemplo: Manzana  Manzanas Taco  Tacos.
T HE VERB GUSTAR, ¿ POR QUÉ ? AND PORQUE. T HE VERB GUSTAR Use the verb gustar to say what people like. Use the form gusta if the thing they like is singular.
Me gusta(n) y Me encanta(n) Te gusta(n) y Te encanta(n) Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1.
Vocabulario thinkstock.com funfactsgraphics.com. El almuerzo El yogur El cereal El jugo de naranja.
Capítulo 3A Español 1. BREAKFAST En el desayuno – for breakfast El cereal – cereal El desayuno - breakfast Los huevos – eggs.
Essential Questions for Ch. 8.1 How can we discuss traditions and typical dishes in the Andean Region and compare them to our own culture? Why can’t words.
Objetivo: el verbo “gustar #1” 1.A ti 2.A mi hermana 3.A nosotros 4. A él no 5. A Paco y a Paula.
EXPRESSING LIKES AND LOVES. To say something is pleasing to someone, use the verb gustar.
Capítulo 3A Español 1. BREAKFAST En el desayuno – for breakfast El cereal – cereal El desayuno - breakfast Los huevos – eggs.
Unidad 3, Lección 1, página 159 Avancemos 1. INTERROGATIVE WORDS U3L1, p 140  ¿Cómo?= How?  ¿Cuál?= Which? Or What?  ¿Cuáles?= Which? Or What?
Instrucciones: USING YOUR VOCAB 3-1/4-2, complete the chart below. Foods/Drinks in Singular Form (en español)Foods/ Drinks in Plural Form (en español)
Unidad 3 Lección 1 Vocabulario.
My comida favorita In the lesson you will learn to:
Transcripción de la presentación:

Repaso de Unidad 3 Lección 1 Audience: A 7th grade Spanish class. Purpose: To review part of a unit using the verb gustar and interrogative words with foods. I would use this on a projector to do review before a test. I would also put this on my website so that my students could practice individually, if desired. Proximity: I kept the slides together that each focus on one of the three themes we’re reviewing. Since the slides run sequentially in each group, I did not include a “next” button on those slides. Only at the and of each group did I put a button to return to the main choice slide. Alignment: Besides keeping vertical alignment with the questions and responses on many slides, I also used the Z rule as our eyes follow the question to the right, across the center to the picture and then back again to the right for the answer. Repetition: I decided to keep the blue background throughout the power point. It is a bright color that helps the contrasting words in white grab our attention. I kept the same font style except for the two slides announcing it’s time to practice. I wanted those to be more eye-catching. I also softened the pictures by giving them all rounded corners. The rounded look went well with the font style. Contrast: I have several examples of contrast. I used different font sizes on slides, some with very obvious differences. I also used color for contrast and emphasis. With the “gustar” slides I made the forms of gustar orange which is the same color that my students have in their notes from class. Then I made the question words yellow to have them stand out more. A design note: I chose to add some sounds in the vocabulario section with sounds designed to match the food or beverage picture. To keep them on their toes I only did this with a few pictures. Citations: All sounds were taken from findsounds.com. All pictures were taken from freeimages.com (I used Picmonkey with the photos taken from the creative commons to give credit to the owner.) Me gusta el chocolate video from: http://www.youtube.com/watch?v=_YjudmiZfnE

Choose an activity Vocabulario Gustar Interrogativos

Vocabulario Comidas Bebidas Try another activity

¿Qué comida es? Es el yogur.

¿Qué comida es? Son los huevos.

¿Qué comida es? Es la manzana.

¿Qué comida es? Es la sopa.

¿Qué comida es? Es el pan.

¿Qué comida es? Es el sándwich de jamón y queso.

¿Qué comida es? Son las uvas.

¿Qué comida es? Es el cereal.

¿Qué comida es? Es la banana.

¿Qué comida es? Es la hamburguesa. Back to vocabulario

¿Qué bebida es? Es el jugo de naranja.

¿Qué bebida es? Es la leche.

¿Qué bebida es? Es el café. Back to vocabulario

Gustar Click here To like/ to be pleasing Let’s review

Time to practice gustar!

How do you say these in Spanish?

Pablo and Ana like hamburgers. A Pablo y a Ana les gustan las hamburguesas.

My friends and I like yogurt for breakfast. A mis amigos y a mí nos gusta el yogur en el desayuno.

Do you like bananas? ¿Te gustan las bananas?

Marta likes grapes for lunch. A Marta le gustan las uvas en el almuerzo.

I like soup because it is tasty. Me gusta la sopa porque es rica.

Felipe doesn’t like eggs because they are horrible. A Felipe no le gustan los huevos porque son horribles. Try another activity

Interrogativos What are they?

Question words ¿? Such as . . .

How? When? What? Who all? Which? Where? Who? Why?

But how do you say them in Spanish?

How? = ¿Cómo?

What? = ¿Qué?

Which? = ¿Cuál?

Who? = ¿Quién?

When? = ¿Cuándo?

Who all? = ¿Quiénes?

Where? = ¿Dónde?

Why? = ¿Por qué?

Let’s practice!

Choose the best question word to fill in the blank.

¿ _______ comidas te gustan? ¿Qué comidas te gustan?

¿_______ es la sopa? ¿Rica? ¿Cómo es la sopa?

¿_______ es una comida nutritiva? ¿Una manzana o un helado? ¿ Cuál es una comida nutritiva?

¿_______ te gustan las bananas? ¿Porque son ricas? ¿ Por qué te gustan las bananas?

¿_______ tiene sed? ¿La chica o la mujer? ¿ Quién tiene sed?

¿_______ están los estudiantes? ¿En el gimnasio? ¿ Dónde están los estudiantes?

¿_______ es el almuerzo? ¿A las doce? ¿ Cuándo es el almuerzo?

¿_______ están en la biblioteca? ¿Los chicos? ¿ Quiénes están en la biblioteca? Try another activity