PRUEBA ORAL Capítulo – Para Empezar. ORAL Me llamo ________________. Soy de ________________. Tengo ___________ años. Mi número de teléfono es ______________.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
November 14, Parte A (10 pts.) Conversation between Ana & Miguel based on the conversation and select the phrase that tells what Miguel wants or.
Advertisements

You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
Accents and Punctuation
3 al día  1. List 5 cities and / or states with Spanish names.
Las Palabras Interrogativas
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
Mi familia Gomez es mi papá Morticia es mi mamá Wednesday es mi hermana Pugsley es mi hermano Mi familia Gomez es mi papá Morticia es mi mamá Wednesday.
Los Saludos y Las Despedidas
Unidad1, Etapa 3 By: Chrissy S, Daniel W, Dana L.
Saludos y despedidas.
Para Empezar Hoy en lunes el veintinueve de octubre Write the times below in Spanish. 2:59- 9:31- 10:04- 5:17- Answer the question below (look at the clock.
Hola Todays Lesson Objectives To learn the question How old are you? and how to write and say the answer to this To learn the question When is your birthday?
You Need to Improve the Way You Write and Think in Spanish! Months & Dates This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
Directions Questions will be presented on the overhead. You will write your class number and answer and then crumple up your paper and throw it into the.
Escriban (escribir) Write an in which you introduce yourself to a prospective pen pal. Prewrite-think about information you want to give. Answer.
Una Introducción A La Conversación
¿Qué fecha es hoy? Objetivo: to be able to say the date in Spanish and give your date of birth.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
Direct Object Nouns & Pronouns
Animadora cheerleader. Hannah dice ___. Hannah says ___.
Me llamo _________ Clase 10 n La fecha es el 22 de noviembre del 2012 Proposito # 20 : ¿Cómo repasamos para la Prueba 5? Actividad Inicial: WORKBOOK p.3.15.
El 6 de septiembremartes Calentamiento El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder preguntar Como te llamas? Y contestar la pregunta usando vocabulario.
Como se dice en espanol –
Prueba Oral – capítulo 5A
PRUEBA ORAL 2A: Soy estudiante de La Escuela del Día del Campo.
Definite Articles ___el chico __la_tarea ___los__papeles ____las_lecciones exceptions __el__mapa ___el_día Maculine (o) Feminine(a,ión,tad,dad)
Middle School Spanish. Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen Saquen un libro Saquen el foldable.
Las Introducciones ** Important Phrases for Conversation **
¿Preguntas? ¿Cómo te llamas? What is your name?
+ Expresciones Hoy es el treinta de enero.. + Greetings Hola Hello ¿Qué pasa? Whats up?
How are you doing with your metas? Can you... Are you studying and practicing... or... hoping to learn by magic?
Starts next Thursday, June 2nd
¿Qué? = What ¿Quién? = who ¿Quienes? = who ( pl. subj) ¿Cuándo? = when ¿Dónde? = Where ¿Por qué? = why.
Classroom expressions
Hay 7 preguntas aquí sobre las clases y los profesores. In the #1 space on your sheet, write the ANSWERS in Spanish to the corresponding questions. In.
Speaking Exercises 1.Save this program as speaking exercise #1YOUR NAME in the M drive 2.Read each question out loud into your microphone, and then reply.
Spanish 1 Forming Questions. Trabajo de timbre Da la pregunta. Write the question asked for each answer given. 1. Tengo 16 años. 2. Soy de Ecuador. 3.
Gramática 2.1 Question Formation Colors
Los interrogativos.
Capítulo 4A- Apuntes #2 Interrogativos.
REALIDADES 1A ¿Qué te gusta hacer?.
Asking for and giving Opinions ¡EN ESPAÑOL! TAUGHT BY Sausha Anderson Jelani Barber Alex Cruz.
Bienvenidos a la clase de español. ¡Hola! Me llamo Señora Matousek.
¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres?
¿De dónde eres tú?.
Los interrogativos.
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
Español 1 18 y 19 de septiembre de Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.) El otoño-
Pick up a review packet and speaking exam sheet from the back table.
¿Cómo eres? Objectivo : In this lesson I will be able to describe different personalities in Spanish. 1. Mi madre 2. Mis hermanas 3. Mis abuelos 4. Mi.
Quiz # 1 Las introducciones.
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
Spanish Ia (Final Exam) Crossfire Initial Activity 1. Brief notes on tener... (or review if you have received them already!) Tener---formas Tener.
Revision Hola chicos, please get a pen and paper, show in slide show and write down answers and check back okay.. Good luck! Hasta luego.
Fecha: martes 26 de febrero de 2013
Interrogativos Capitulo 4A.
DO NOW: 1. Pasen la tarea. 2. ¿Qué tiempo hace en la foto?
Warm Up, el jueves, el 30 de agosto
Preguntas de conversación Capítulo 2 Exprésate I.
Interrogatives-Question Words Must use an upside question mark at the beginning of your question. ¿ All have accents. Do not use in your answer. They.
Adivina quién soy Una autobiografía breve. Purpose Use what you know from Spanish 1 to describe yourself Trade and then read aloud to guess who the person.
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Question words Sra. Kemp Directions: 1.Click on Slide Show on the tool bar. Then, click on From beginning. 2.Click to move on to the next flashcard. 3.Look.
Stations Homework Remember that we need to make sentences in Spanish, we are growing and the way we use our knowledge should grow with you. We need to.
Informal and Formal Greetings
El calendario 20 puntos. For each calendar date (box) you will write out in Spanish the answer the the question “¿Cuál es la fecha de hoy?” –Ejemplo:
Saludos (greetings) ¡Buenos días! – Good morning!
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Examen viernes el 3 de abril. Be sure to write the number for each question. This test is worth 90 points. Notes may be used but we will be going quickly.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Transcripción de la presentación:

PRUEBA ORAL Capítulo – Para Empezar

ORAL Me llamo ________________. Soy de ________________. Tengo ___________ años. Mi número de teléfono es ______________. Mi cumpleaños es el _____ de _______.

ORAL My name is ________________. Im from ________________. I have ___________ years. My phone number is ______________. My birthday is el _____ de _______.

PRUEBA ORAL I will individually call each student, and have them come up to my desk. I will then pose 5 of the 7 questions listed to the student. The student, in turn, will answer each question in Spanish. Points will be deducted for incomplete sentences. This Oral Quiz is worth 15 pts. Therefore, each question is worth 3 pts.

PRUEBA ORAL – possible ?s ¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres? ¿Cuántos años tienes? ¿Cuál es tu número de teléfono? ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Qué número es? ¿Qué hora es?