Ser: to be Tendencies Descriptions: Las chicas son altas.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
Advertisements

SER vs. ESTAR Spanish To be or not to be? So far we have learned two ways to express the concept of “to be”: ser estar In this slide show, we’ll look.
MI CIUDAD (insert name of city here. Cool name please ) Estudiante____________ Fecha/ clase______________.
¿Ser o estar?. SER = to be Origin Profession Physical Characteristics Personality Time ESTAR = to be Location Health Emotion Present Progressive.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
¿Qué hora es? (What time is it?) Escribe los números en español Write the numbers in Spanish: 1. _______ 0 7. ________ 6 2. _______ 1 8. ________ 7 3.
Me llamo ________ Clase 11 IM La fecha es el 22 de marzo del 2011 Propósito # 44: ¿Qué bebes cuando tienes sed? Actividad Inicial: Escribe una oración.
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
Vamonos Get out your purple speaking paper from yesterday AND your writing assignment. I will come to your desk and double check that both have been graded!
Escriban en sus Apuntes In your apuntes write the appropriate subject pronoun in Spanish for the following: – Cristina – Manuel y yo – Mary, Erika y Emily.
Ser vs. Estar Señora Ramos.
Organización de cuadernos
Agenda: Boot verbs and jugar. La Familia. Tener: Quack Video
1.07 Writing Assignment: En la biblioteca
Question Formation Español Uno.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Week 28 February 27th- March 3rd
Indirect Object Pronouns
Los verbos ser, Tener, estar
Tapas Make sure of what Isabel’s friend is telling you
Ser vs. Estar Both ser and estar mean “to be” – but they are used in different situations.
Double Object Pronouns
SER and ESTAR.
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos:
Please write the following vocabulary words into your notebooks
To be or not to be? So far we have learned two ways to express the concept of “to be”: ser estar In this slide show, we’ll look more closely at the differences.
AGENDA Diario / Recordatorio: Prueba-Dictado #2; próximo lunes
Primera Actividad Escribe en español: 1. Mr. Harrison is a teacher for (para) Math. 2. Sra. Ruffner teaches Spanish. 3. I have a calculator.
First Grade Dual High Frequency Words
Hacer Ahora Completa la hoja.
Primera Actividad Escribe en español: 1. The backpack is under the desk. 2. The books are on top of the table. 3. The pens are.
Egg Baby Project Spanish II.
El tiempo Weather #onfleek.
Vámonos Write down three things that you DID (past tense) to get ready for school this morning in Spansih. All three should be reflexive verbs- so “comer,
Ser y Estar By Sol Sáez.
Adjective Grammar Adjective Agreement.
Review- Conjugation SER ESTAR Yo soy Tú eres Él/ ella/ usted es
Ser y Estar To be or….to be?
Page 86 Realidades 2 Ser Vs. Estar.
Hoy es el 10 de septiembre..
Ser y Estar “to be” or not “to be”…?.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Quasimodo: Get ready for the quiz! Make sure you know what kind of stem changer each word is!
Apuntes: La hora Lección 1: Hola, ¿Qué tal?.
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Ser: to be Tendencies Descriptions: Las chicas son altas.
Señorita Myers – Spanish 2, 10th grade Ariel Myers CEP-811
I am…. Yo soy.
Tapas Make sure of what Isabel’s friend is telling you
Using Verbs.
Vámonos Finish the sentences with a statement about how you feel ..
PE # 2 Draw a picture for each verb in the box
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
REVIEW OF SER AND ESTAR What you are like versus how you are feeling
Indirect Object Pronouns
Question Formation Spanish I Page 52.
Vamonos Estoy bien. b. Estoy mal c. Estoy asi asi
Metas: Puedo decir de dónde son las personas (nacionalidades)
Ser y Estar.
SER vs. ESTAR “To be or not to be”
Part II of your project.
Indirect Object Pronouns
To be or not to be? So far we have learned two ways to express the concept of “to be”: ser estar In this slide show, we’ll look more closely at the differences.
Quasimodo: Translate Sra. Crossett está embarazada.
Indirect Object Pronouns
Asking Questions ☺.
Spanish I Chapter 1 Gramática 1-2 Page 24
Quasimodo: “Por lo demás, hermanos, todo lo que es verdadero, todo lo honesto, todo lo justo, todo lo puro, todo lo amable, todo lo que es de buen nombre;
pasar tiempo con amigos No me gusta patinar También me gusta
El Verbo “Ser”.
Transcripción de la presentación:

Ser: to be Tendencies Descriptions: Las chicas son altas. Occupations: Soy maestra. Characteristics: Mi hermano es gracioso. Time/Date: Es la una de la tarde. La fecha es el nueve de mayo. Origin: Shakira es de Colombia. Relationship: Señora Votava y yo somos amigas.

Estar: to be Tendencies Position: La casa está en la Avenida Los Gatos. Location: Los estudiantes están en la clase. Action: Los chicos están estudiando. Condition: Está nublado y está lloviendo. Emotion: Estoy contenta, pero él está triste.

Vamos a escribir un párrafo usando SER y ESTAR, sobre una persona Vamos a escribir un párrafo usando SER y ESTAR, sobre una persona. El párrafo tiene doce oraciones. For SER, you will need to write seven different sentences. For ESTAR, you will need to write five sentences. All together, you will have twelve sentences about a certain person. You get to choose your own person who inspires you to be a better you. For example, I chose Frida Kahlo. She is one of my favorite artist, and she is Mexicana. She had a very difficult life, but she also contributed to making the world a better place for women and artists. She also loved her country. In my paragraph, I write: Frida es (SER/1/Origin) from Coyocoán, México. You will need to code each sentence right after using the verb SER or ESTAR, like I did. First, the verb you are using in all capitals. Second, the sentence number of the particular verb you are using (at times you may use the same tendency twice, so the number will be the same). Thirdly, you will label the tendency (Remember the acronyms DOCTOR and PLACE).

Frida Kahlo:

SER y ESTAR Frida es (SER/1/Origin) de Coyocoán, México. Ella es (SER/2/Occupation) una pintora. Frida es (SER/3/Relationship) la mujer de Diego Rivera. Ella es (SER/4/Characteristic) romántica y ardiente. Frida es( SER/5/Descriptions) baja, pequeña y morena. Ella está (ESTAR/1/Location) en su cama por mucho tiempo cada día. Sus pinceles [paint brushes] están (ESTAR/2/Position) en sus manos. Ella está (ESTAR/3/Action) pintando sus emociones. Afuera, está (ESTAR/ 4/Condition) soleado, pero en el corazón de Frida, está (ESTAR/4/Condition) lloviendo. Frida está (ESTAR/5/Emotion) triste y enferma hoy. Pero, también, hoy ella está (ESTAR/ 4/Condition) guapa en su rebozo. Es(SER/6/Time) el mediodía y la fecha es el seis de julio, mil novecientos siete--el cumpleaños de Frida.

Requirements of the assignment: A single paragraph with at least 12 sentences, in present tense Each sentence is labeled (ESTAR or SER/number of that usage/tendency or acronym word) The paragraph is typed and double spaced You have a proper MLA heading, like this: Your name (Spanish first, last name) My name (Señora Donatelli Sordo) Spanish 1B La fecha: día, mes, año ( 11 septiembre 2017) A photo, image of your person is on the same page--you may draw the picture or insert an image on your Google Doc. Note: My pictures are not on the same page. You will make sure that a photo or image IS on the same page Provided rubric , with your name and period, stapled on top of your printed hard copy

Rúbrica por el párrafo