Tapas Translate the following: 1. The movie started at 6 pm.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué hiciste para ayudar en casa el fin de semana pasado?
Advertisements

Using the preterite and imperfect tenses!!! Now that we know two forms used for the past tense, the preterite and the imperfect. Lets look at how each.
For additional resources, please visit my catalog of products at: Preterite Activities PowerPoint 8 Slides to practice.
-AR Verbs What did you do yesterday? What did you do last week?
La Actividad Inicial Propósito # 48: ¿Qué tiempo hace en el invierno? Indicate if each of the following is associated with el invierno or el verano. 1.Bajan.
Jordan y Glenn ________ buenas notas. (tomar)
1 El Pretérito de los verbos is a past tense (“-ed”) talks about what happened is a completed action.
Calentamiento Answer the questions based on the Actividades tray reading. 1)How many chores does Teresa have to do? 2)How many people will there be at.
EL PRÉTERITO. Some words and phrases indicate specific time frames, and therefore signal the use of the preterite.
El pretérito The preterite (simple past tense)
El alfabeto, números, la fecha y la hora
HABLANDO EN EL PASADO El pretérito. The preterite tense is a ___ ACTION tense. It is used to say what HAPPENED It is used to tell of an action that was.
Final Exam Speaking questions The speaking part of the exam will be given the week of May 26 th in regular class time prior to the final exam days. The.
Ayer (yesterday) Preterite. Frecuentemente (Frequently) imperfect.
I saw it on Saturday and also on Sunday because it is very exciting. La vi el sábado y también el domingo porque es muy emocionante. the movie.
-AR verbs. El PresenteEl Pretérito  In the present, the endings are:  -o  -as  -a  -amos  -an  In the preterite, the endings are:  -é  -aste.
Preterite -ar. The preterite tense is used to refer to actions that occurred at a fixed point in time. I called at 1:00. I called at 1:00. Llamé a la.
Saying what you are going to do at the weekend.
Semana del 4-8 DE NOVIEMBRE
Do Now Write out these sentences with a correctly conjugated verb in the preterite. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video.
Las pizarras y el preterito Español II 2B 12/04/12.
Spanish 3 Week of February 2 The Preterite. Hoy es el 3 de febrero Objective: Students will be able to conjugate regular verbs in the past tense. Hagan.
End of Year Oral Assessment Spanish I and II. Spanish II 1. What is your name? 2. How old are you?
Preterite vs. Imperfect
Objectivo: Apply the preterite tense. (PAST TENSE) AR Verbs.
Hacer Ahora Martes, el 12 de abril Change each of the following sentences from the present to past. To do this, you will need to add a word or phrase that.
The 1 st Past Tense.  ARERIR  Palabras Claves:  Ayer  Anoche  Pasado/a (semana, año, mes, viernes)
Pretérito Past tense- with a specific start and end time.
VÁMONOS WRITE OUT SENTENCES AND CONJUGATE THESE –AR VERBS IN PRESENT TENSE, NOT PRESENT PROGRESSIVE. 1)YO ___________ MUCHO (CANTAR) 2)TU ___________ CON.
Preterit Regular Questions and answers AR/ER/IR verbs.
Pretérito One-time, completed actions in the past.
El pretérito. Hablar-to speak Habl é Habl aste Habl ó* Habl amos* Habl aron.
The Preterite Tense El Pretérito. A. B.C.D.E.F. é aste ó amos ásteis aron Hablar Hablé hablaste habló hablamos hablásteis hablaron Hablar-to talk.
El PRETÉRITO LOS VERBOS -AR. Uses of the preterite The preterit is used to describe a completed past event. It has a definite beginning and ending in.
The Preterite/El Pretérito Ven Conmigo– capítulo 2 paso 2.
Calentamiento Hoy es miércoles, el 21 de septiembre
UIEI – Pretérito vs. Imperfecto
El pretérito y el imperfecto
Tapas Write the following numbers in Spanish: 1. seven
End of Year Oral Assessment
El Pretérito de los verbos
Lección 6 – 4 y 5 de febrero ¿Qué compraste?.
Calentamiento Hoy es lunes, el 6 de marzo
Algunas expresiones para expresar el pasado
Tapas Translate: 1. We are hungry and we prepare dinner.
Tapas Write two adjectives to describe each noun.
Vámonos Put your belongings away and get a quiz sheet. Put your name, date (9/19/16), class period, and Quiz Number (2.1) on it.
Notes # 16: EL PRETÉRITO AR veRBS
Simple Past Tense. Verbs are action words. HERE ARE SOME EXAMPLES: RUN JUMP WALK TALK.
El Pretérito de los verbos irregulares
Tapas Fill in the blank with the correct word: (la tienda, tener hambre, la tarde, el parque, el auditorio) 1. Yo tengo la clase de matemáticas.
Modelo: Son las nueve y media y Natalia tiene la clase
Hola, ¡buenos días!.
Tapas Fill in the blank with the correct form of the verb JUGAR:
Tapas Fill in the blank with the correct form of each verb in the past tense. 1. Anoche, yo _____(cocinar) la cena. 2. Ayer, ellos ____ (pasar)
modelo: comprar la carne de res (Álvaro)
¿Cuáles son los/las mejores en estas categorías?
Preterite vs. Imperfect Usage
PREGUNTAS y RESPUESTAS
Upcoming test: Friday, Nov. 4th (that’s next Friday)
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
TAPAS Anoche preparaste una cena para tu familia.
El pretérito The Preterite
PAST TENSE VERBO TO BE.
Capítulo 4B Frases adverbiales.
viernes, el 2 de septiembre LT: I can write about Spanish 1 themes
What happened? A completed action.
Hoy vamos a… repasar los deberes
el fin de semana próximo
Transcripción de la presentación:

Tapas 2-5-18 Translate the following: 1. The movie started at 6 pm. 2. I practiced tennis at 7pm. 3. I arrived at school at 8 am. 4. I ate lunch at home with my family. 5. I played the piano.

PARODÍA- En en pasado You will create a skit where you are narrating and acting out what you and your friends did this past weekend, using past-tense verbs. 2 minutes 10 pts. Scripts MUST BE MEMORIZED!

Describing past activities anoche- last night anteayer- the day before yesterday el año pasado- last year ayer- yesterday el mes pasado- last month la semana pasada- last week * Escribe una oraciόn para cada una…

Superlativos modelo: clase: mayor/menor, mejor/peor, fácil/difícil, bonito/feo, divertido/aburrido modelo: clase: Para mi, la clase de matemáticas es la más difícil. 1. libro 2. actor/actriz 3. deporte 4. película

Superlativos- más/menos and ísimo/a caraterísticas: aburrido, alegre, bonito, chistoso, divertido, feo, grande, interesante, mejor, nuevo, peligroso, peor, popular, serio, simpático, típico, viejo modelo: animal El perro es el animal más popular. 1. animal 2. ciudad 3. deporte 4. parque 5. película 6. revista

Superlativos modelo: Los mejores libros para niños son The Cat in the Hat y Charlotte’s Web ¿Cuáles son los/las mejores en estas categorías? 1. libro para niños 2. comedia en la televisiόn 3. equipo de béisbol 4. día de fiesta 5. materia (clase) 6. deporte de verano 7. instrumento (tocar)

Entrevistas- 1. la música más popular 2. el deporte menos divertido 3. la clase menos difícil 4. el peor quehacer 5. el lugar más bonito 6. la película menos interesante 7. el actor más guapo 8. la actriz más bonita 9. el mejor restaurante 10. el libro más fenomenal Rubric Writing Criteria Accuracy of Superlatives 1-5 Other grammar/spelling accuracy 1-5 Creativity/appearance 1-5