Respuestas al study guide

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El Imperfecto.
Advertisements

El imperfecto El uso: describir eventos recurrentes en el pasado.
el imperfecto Las terminaciones YoTú Él, Ella, Ud. NosotrosVosotros Ellos/as, Uds. -AR -ABA -ABAS -ABA -ÁBAMOS -ABAIS -ABAN.
El Imperfecto La profesora nos dijo que hay otra
THE IMPERFECT The continuous past…….the Flinstones of Spanish.
Imperfecto Use the imperfect to talk about what you used to do or what you were like in the past.
El imperfecto Preterits Crazy Uncle. ¡NO sé nada! Cuando tenía 7 años, siempre hablaba con mis amigo; sin embargo, ahorra les habla por el telefono porque.
¿Pretérito o imperfecto?
1 The abas and the ías El Imperfecto de Los Verbos: Another form of the past tense.
Hablando del pasado: El Tiempo Imperfecto Ejemplos: Cuando yo era niña… no hablaba español. jugaba mucho con las muñecas. comía papas fritas todos los.
EL IMPERFECTO The imperfect is used to talk about actions that happened regularly in the past, such as used to do something and was/were + -ing words For.
Háganlo ahora Escriban en inglés 1. Siempre 2. Todos los días 3. Cada día 4. Generalmente 5. Muchas veces 6. Nunca 7. Cada semana Objetivo: Aprender el.
¿Pretérito o imperfecto?
To talk about what you _______ or what you used to do or ________ in the past use the ________. what you were like imperfect.
¿Pretérito o imperfecto? No es tan difícil como parece…
GRAMÁTICA El Imperfecto The Imperfect You already know how to talk about the past by using the preterit tense. Today you will learn about the imperfect,
The Imperfect Tense: Regular Verbs Over and over and over and over and over in the past.
~The Imperfect Tense~. 2 Main Past Tenses in Spanish In Spanish, there are 2 main tenses used to talk in the past: 1. El Pretérito 2. El Imperfecto.
El Imperfecto The Imperfect Past Tense. 3 rules for using the imperfect : 1.The imperfect is used for actions that were repeated habitually or … a) Cuando.
1 The “abas” and the “ías” El Imperfecto 2 Los Pronombres Personales (Subject Pronouns) Singular yo tú él / ella / Ud. Plural nosotros vosotros ellos.
El Imperfecto Sra. Davidzon Español 3 ar ENDING VERBS BECOME aba jugar aba Yo jug aba Tu jug abas Tu jug abas aba El /Ella jug aba abamos Nosotros jug.
Usos del imperfecto… …y repaso de formas.. Use the imperfect to “Set the scene” “Set the scene” Era el viernes por la noche. Era el viernes por la noche.
Imperfect… To talk about what you used to do or what you were doing in the past use the imperfect.
The Imperfect Tense El imperfecto. Uses for Imperfect To describe: To describe: 1. actions that were in progress 1. actions that were in progress 2. repeated.
The Imperfect Formation. To form the imperfect of -ar verbs, drop the -ar and substitute the following endings: -ábamos-aban -aba -abas -aba.
El imperfecto Another Form of the Past Tense. Another form of past tense Used to express things you ‘used to’ do Used to express action still in progress.
El imperfecto. Uses of the Imperfecto Past actions not seen as completed. Did not have a defined beginning and end. Used for descriptions and background.
El pretérito imperfecto The Imperfect Past Tense in Spanish.
El imperfecto Español 3-3 Unidad 2. In Spanish, there are two simple tenses used to express the past tense. They are the preterite, which we learned in.
The imperfect tense (El tiempo imperfecto) Antes, siempre hacía mis compras en las mejores boutiques. Sí, pero con las rebajas que ofrecen en este almacén...
El imperfecto.
El imperfecto Sr. Brillant. En inglés… “used to” “would always” We used to go to the beach. They would always play baseball.
The Imperfect Formation. To form the imperfect of -ar verbs, drop the -ar and substitute the following endings: nosotros-ábamosellos-aban Yo –aba Tú-abas.
El Imperfecto Español 2. Notas – el imperfecto p. 210, 212, 222 Imperfect tense -Describes the past -Tells what people used to do -Tells what things used.
The IMPERFECT tense The imperfect tense is also used in the PAST. The imperfect tense is used to refer to actions in the past that occurred repeatedly.
The other past tense Señora Haldenwang.  The imperfect tense is used to refer to actions in the past that occurred repeatedly. Ejemplo: Yo caminaba cada.
El Imperfecto ERIC WEINER, THOMAS LIBERTA, MATT HEMSLEY, JULIANA VASSALLO, DIANA DEVINCENT.
¿Qué estaba haciendo Juana?. EL IMPERFECTO AR aba abas aba ábamos abais aban.
1 The “abas” and the “ías” El Imperfecto de Los Verbos -AR.
The Imperfect Tense: Regular Verbs Over and over and over and over and over in the past.
El Imperfecto Past tense used for repeated actions or to say that someone used to do things. Also for descriptions.
Notas – el imperfecto p. 210, 212, 222 Imperfect tense
The Imperfect Tense: Regular Verbs and irregular verbs.
IMPERFECTO. Usos del Imperfecto To make descriptions in the past When one action was happening simultaneously to another To narrate tales/ background.
Imperfect To talk about what you used to do or what you were like in the past use the imperfect.
El tiempo imperfecto Formas regulares. The imperfect tense is used to tell what you were doing or used to do. For example: escuchaba= Comías = escribíamos=
El imperfecto The imperfect. In Spanish there are two simple past tenses. The preterit tense, which we learned last semester, is used to state an action.
6:24 PM 1.  248 pg.  1. Si necesitas conseguir un empleo, debes:  2. Es fácil tenerle confianza a:  3. El sistema del personalismo es un sistema:
Español 2-2 Sra. Carpinella El imperfecto. In Spanish, there are two simple past tenses: the preterite and the imperfect. The preterite is used to state.
Hablando del pasado: El Tiempo Imperfecto
GRAMÁTICA El Imperfecto: PARTE I. The Imperfect We have already talked about using the preterit tense to talk about events that have already occurred.
Grammar Point: Preterite of -ar verbs Yo -é Nosotros Nosotras -amos ___ y yo Tú -aste Ud. Él -ó Ella 1 person 1 thing Uds. Ellos -aron Ellas 2+ people.
El imperfecto Use the imperfect tense to talk about actions that happened regularly. In English you often say “used to” or “would” to express this idea.
A. El Imperfecto (IMP) is another tense used to talk about events in the past. Remember: the preterit (PRT) is used to talked about events in the past.
El Imperfecto.
El imperfecto. -is another past tense. -expresses what people used to do or tells what somebody was doing in the past. -is used to describe the way things.
Module 5 In Module 4 we learned the preterite tense, which is used to talk about actions that were completed in the past. In Module 5 we learn the imperfecto.
EL IMPERFECTO/ IMPERFECT TENSE: AR: -aba/-abas/-aba/- ábamos/-aban. IR/ ER:-ía/-ías/-ía/ - íamos/-ían.
The Imperfect Tense: Regular Verbs Page 194 Realidades 2.
El tiempo imperfecto The imperfect tense Estudiábamos el tiempo presente, Estudiábamos el tiempo pretérito, Estudiábamos el tiempo presente progresivo...
Imperfecto. Verbos de -AR YO: ABANOSOTROS: ÁBAMOS TÚ: ABAS ÉL/ELLA/UD.: ABAELLOS/ELLAS/UDS.: ABAN.
Imperfecto Actions that happened repeatedly in the past; Are not complete, Was happening, or Used to happen. Telling time in the past, and Telling age.
EL IMPERFECTO We use the imperfect to talk about actions that happened repeatedly in the past. In English we often say “used to” or “would” to express.
Tener + que + the infinitive In Spanish, to express the phrase “to have to”, you use:
Review of preterite Yo nadarComer vivir Tú Él Ella Usted Nosotros Ustedes ellos/as } } nadé nadaste nadó nadamos nadaron comíviví comisteviviste comióvivió.
The imperfect. YoNosotros TúTúTúTúVosotros Él/Ella/UstedEllos/Ellas/Ustedes -ABA -ABAS -ABA -ÁBAMOS -ABAIS -ABAN.
abrazar(se) besar(se) darse la mano despedirse.
¡Calentamiento! ¿Qué haces para cuidarte el peso?.
El imperfecto Los verbos regulares ¿Recuerdas? You have already learned to talk about completed actions in the past using the preterite tense. Ayer Rafael.
Juguete Dónde jugaba con el juguete Edad un tren eléctrico 7 años la guarderia infantil.
Transcripción de la presentación:

Respuestas al study guide

Double Object Pronouns We have 4 options for direct object pronouns. What are they? ___________________ LO LA LOS LAS

Ella usa la computadora. Yo tengo el libro. YO LO TENGO. Ella usa la computadora. ELLA LA USA. Mis amigos y yo damos los papeles a la profesora. MIS AMIGOS Y YO LOS DAMOS A LA PROFESORA. Comiste las papas fritas. LAS COMISTE. Los chicos daron el pastel a los estudiantes. LOS CHICOS LO DARON A LOS ESTUDIANTES. Yo escribí una carta. YO LA ESCRIBÍ.

Juan prefiere hablar el español. Debes comprar la pluma. Ella leyó los libros. ELLA LOS LEYÓ. Juan prefiere hablar el español. JUAN LO PREFIERE HABLAR. Debes comprar la pluma. LA DEBES COMPRAR. DEBES COMPRARLA. Queremos ver el menú. LO QUEREMOS VER. QUEREMOS VERLO. Tienen que comprar el coche. LO TIENEN QUE COMPRAR. TIENEN QUE COMPRARLO. La chica necesita estudiar la novela. LA CHICA LA NECESITA ESTUDIAR. LA CHICA NECESITA ESTUDIARLA.

We have 5 options for indirect object pronouns. What are they ME TE LE NOS LES

Él me quiere dar el dinero. Ellos quieren dar algo a la chica. ELLOS LE QUIEREN DAR ALGO. Necesitas comprar la casa para nosotros. NOS NECESITAS COMPRAR LA CASA. Queremos vender el carro a los estudiantes. LES QUEREMOS VENDER EL CARRO. Andrea quiere dar el libro a mí. ANDREA ME QUIERE DAR EL LIBRO. Debemos escribir la carta para los niños. LES DEBEMOS ESCRIBIR LA CARTA.

Ella nunca puede comprar el carro para ti. ELLA NUNCA TE PUEDE COMPRAR EL CARRO. Escribo una carta a mi novia. LE ESCRIBO UNA CARTA. El mesero da la cuenta al bombero. EL MESERO LE DA LA CUENTA. Traigo el libro a Susana. LE TRAIGO EL LIBRO. Guadalupe manda un libro a nosotros. GUADALUPE NOS MANDA EL LIBRO. Ellos dan una propina a mí. ELLOS ME DAN UNA PROPINA.

Ellos dan los papeles a mí. Compras las plumas para los niños. Combine both direct and indirect objects. Remember, you can’t le lo, you ________. You also can’t les lo, you ______. SE LO; SE LO Él da el regalo a mí. ÉL ME LO DA. Ellos dan los papeles a mí. ELLOS ME LOS DAN. Compras las plumas para los niños. SE LAS COMPRAS. Los chicos cantan la cancíon a las chicas. LOS CHICOS SE LA CANTAN. Nosotros decimos la verdad a ti. NOSOTROS TE LA DECIMOS. Yo digo un secreto a ella. YO SE LO DIGO.

Cocinamos las papas para la familia. SE LAS COCINAMOS. Debes traer la mochila a la profesora. SE LA DEBES TRAER. Tenemos que vender el carro a la familia. SE LO TENEMOS QUE VENDER. Damos la pizza a los chicos. SE LA DAMOS. Los niños dan unos trajes a ti. LOS NIÑOS TE LOS DAN. Srta. Windt da muchos puntos a sus estudiantes. SRTA. WINDT SE LOS DA.

Imperfecto de –AR Verbs ABA ÁBAMOS ABAS ABA ABAN

Imperfecto de –ER/-IR Verbs ÍA ÍAMOS ÍAS ÍA ÍAN

SER ERA ÉRAMOS ERAS ERA ERAN

IR IBA ÍBAMOS IBAS IBA IBAN

VER VEÍA VEÍAMOS VEÍAS VEÍA VEÍAN

Yo ________ (hablar) mucho de pequeño. HABLABA Las chicas me _________ (visitar) cada verano. VISITABAN Tú ___________ (escribir) muchas cartas. ESCRIBÍAS Nosotros __________ (comer) muchas verduras. COMÍAMOS La familia le ___________ (vivir) de niña. VIVÍA

Frecuentemente, los estudiantes __________ (hacer) travesuras. HACÍAN Muchas veces mi familia y yo ___________ (jugar) volibol. JUGÁBAMOS Mis amigos y yo siempre ________ (ir) a la playa durante la semana. ÍBAMOS Yo __________ (ver) dibujos animados. VEÍA La chica ____________ (bailar) mucho. BAILABA

Imperfect & Preterite: Saying what was in progress Which do we use for … Ongoing activities? IMPERFECT Repeated actions? Completed actions? PRETERITE Time? Weather? IMPERFECT Age? Physical description? Interrupted activities? IMPERFECT—THE INTERRUPTION IS PRETERITE

Using Ir+A+ Infinitive with the Imperfect & Preterite I was going to write a letter, but you called me. IBA A ESCRIBIR UNA CARTA, PERO ME LLAMASTE. You were going to dance, but the music didn’t work. IBAS A BAILAR, PERO LA MÚSICA NO FUNCIONÓABA// TRABAJABA. She was going to swim, but she was scared of the water. IBA A NADAR, PERO TENÍA MIEDO DEL AGUA.

We were going to eat, but Susie wasn’t hungry. ÍBAMOS A COMER, PERO SUSIE NO TENÍA HAMBRE. The girls were going to watch a movie, but the t.v. didn’t work (funcionar) LAS CHICAS IBAN A MIRAR UNA PELÍCULA, PERO LA TELE NO FUNCIONABA. **The students were talking, so Srta. took their puntos.** LOS ESTUDIANTES HABLABAN, ENTONCES, SRTA. TOMÓ SUS PUNTOS. LOS ESTUDIANTES ESTABAN HABLANDO, ENTONCES SRTA. TOMÓ SUS PUNTOS.