Repaso para la Prueba QUIZZO Repaso de Grado 6.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Ahora Write out each equation in words, and solve = ? 7 – 1 = ?
Advertisements

Los numeros U3L2. Rules After you have found who has your matching number find them and sit facing them. You will keep your own score…….so be honest.
ADJECTIVOS DE PERSONALIDAD. Palabras de Personalidad  Artístico/Artística - Artistic.
Time Practice Señorita Baker 6 th Grade. Directions: Round #1 Discuss correct answer as a team. Write A, B, or C on your marker board. Raise your boards.
DO NOW: Solve each math problem
 For each number, say it out loud in Spanish and then write it down on your notes.  If there is not a space on your notes for a particular number, do.
Los Números KAYLOR PRODUCTIONS. Give the English equivalent to the following Spanish numbers:
Agenda -Note-taking: Adjectives -Project: MI FAMILIA HW: Flashcards for Thursday. Project due Oct. 1 st. QUIZ ON TIME Sept. 26th.
Los números The numbers. 0 to 10  1 uno  2 dos  3 tres  4 cuatro  5 cinco  6 seis  7 siete  8 ocho  9 nueve  10 diez.
Un repaso Pues, ¿cómo se dice los números en español? So, how do you say the numbers in Spanish? En sus cuadernos, write the numbers as high as you.
Senora Atkinson Spanish 1 Week 5: Day 1 Roll Call: Answer with: “Hola”, “¿Qué pasa?” or “¿Qué tal?”. Review (Repaso): Complete the worksheet on your desk!
La familia: family Yo: I Tú: you Él: he Ella: she.
Día número 21—español 1 Explain how to write Spanish telephone numbers
Los Mapas y Los Números Para Empezar.
Para Empezar: Adjectives ¿Y tú, cómo eres? What are you like?
Y tú, ¿Cómo eres? Capítulo 1B.
DUE NOW: Spell in Spanish 20 ________ _________ 11_________ 9_________
Los Numeros
18 Es el 27 de marzo. Los Números
Es el 5 de octubre. Los Números
Proposito # 2: ¿Cómo repasamos las fechas y los numeros?
Notes: La Hora (Time) How do I tell time in Spanish?
¿Qué hora es?.
*YOU HAVE 3 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos: I can tell time
Preparación/ Review Hoy es jueves el 27 de octubre de 2016 Today is Thursday, October 27, 2016 Do now: In your assessment you will be asked to read about.
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
USING NUMBERS (Time and dates).
La hora Escribe estos apuntes en tu cuaderno de español.
Capítulo 1B: Mis amigos y yo
Agenda -Lesson 5. Days of the week
El Horario de hoy Examen/CP 15-20
Midterm Exam Review Spanish I Mr. Rivera.
Word Order: Placement of Adjectives
Telling Time in Spanish
HOY ES LUNES 13 noviembre 2017.
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
Vocabulary 1-B.
La hora.
¿Qué hora es?.
Tema: LA FECHA EQ: How do I properly write dates in Spanish? Español I
How to say the date in Spanish
Put away everything and have a pencil and an eraser.
Adjective Grammar WORD ORDER.
BELL WORK Use same paper from Wednesday
¿Qué hora es?.
Agenda - Warm up: Give me the correct use of the verb TO BE with the following Subject Pronoun: Yo La estudiante Los profesores Tú y yo Vosotros Uds.
Write in English: inteligente_________________ artistica______________
Uno 1.
¿Qué hora es?.
Capítulo 1B - Vocabulario
Escribe los números 1-30 en tus notas:
Los Mapas y Los Números Para Empezar.
Los Números de 30 a 100 Notes #11 2/23/2019 Notes #11 2/23/2019
Hoy es lunes, 7 de enero del 2008.
La hora.
Warm Up Answer in Spanish ¿Qué hora es?.
Capitulo 3.
¿Qué hora es? Es la una. Son las tres. Son las cinco.
La hora.
DUE NOW: Write in Spanish the following months:
tres-siete-seis-seis-cinco- tres-siete.
Respuesta: Me gusta jugar videojuegos y nadar.
¿Cómo Eres?.
Due Now: Write your name on board for presentations
Bienvenidos Preliminares A-D.
¿Cuántos años tienes? ©VanesaDormi2015.
Greet/ Goodbye. Greet/ Goodbye Activities Questions.
Telling Time Para Empezar.
Que hora es? What time is it?.
Español 1 Semana 10 Hoy es martes, el quince de octubre del 2019
Transcripción de la presentación:

Repaso para la Prueba QUIZZO Repaso de Grado 6

Instrucciónes Play in teams of 3-5 people. Decide on a team name. There are 5 rounds, each with 5 questions. After each round your paper will be collected and scored. Use time between rounds to review the next theme.

Round 1: Instrucciónes Escribe la Fecha Write the date in Spanish. Spell the numbers and months. Spelling counts! ex) el ocho de octubre

Round 1: Escribe la Fecha #1

Round 1: Escribe la Fecha #2

Round 1: Escribe la Fecha #3

Round 1: Escribe la Fecha #4

Round 1: Escribe la Fecha #5

Round 1: Escribe la Fecha Las Respuestas Next… ¿Qué hora es? Review RP pgs. 1. el treinta de mayo 2. el seis de diciembre 3. el primero de agosto 4. el veinticuatro de julio 5. el quince de enero

Round 2: Instrucciónes ¿Qué hora es? Write the time in a complete, Spanish sentence. Spell out the numbers. Spelling counts! ex) Son las siete y veinte.

Round 2: ¿Qué hora es? #1

Round 2: ¿Qué hora es? #2

Round 2: ¿Qué hora es? #3

Round 2: ¿Qué hora es? #4

Round 2: ¿Qué hora es? #5

Round 2: Las Respuestas ¿Qué hora es? Next… Infinitivos Review RP pgs. 1. Son las nueve y catorce. 2. Son las doce y treinta y cuatro. 3. Son las once y cuarenta y cinco. 4. Es la una y quince/cuarto. 5. Son las doce y cincuenta y nueve.

Round 3: Instrucciónes Los Infinitivos Use the information provided to write a complete Spanish sentence. Spelling counts! ex) Me gusta escuchar música.

Round 3: Los Infinitivos #1

Round 3: Los Infinitivos #2

Round 3: Los Infinitivos #3

Round 3: Los Infinitivos #4

Round 3: Los Infinitivos #5

Round 3: Las Respuestas Los Infinitivos Next… Adjetivos Review RP pgs. Round 3: Las Respuestas Los Infinitivos 1. Me gusta montar en monopatín. 2. No me gusta leer. 3. Me gusta mucho escribir cuentos. 4. No me gusta nada esquiar. 5. Me gusta tocar la guitarra.

Round 4: Instrucciónes Adjetivos Use the information provided to write a complete, Spanish sentence. Spelling counts! Make sure your adjectives agree in gender with subject. ex) Sara es atrevida.

Round 4: Adjetivos #1 Rebeca es … messy

Round 4: Adjetivos #2 Roberto es … funny

Round 4: Adjetivos #3 Cristiano es … athletic

Round 4: Adjetivos #4 El profesor es … serious

Round 4: Adjetivos #5 La estudiante es … hard-working

Round 4: Las Respuestas Adjetivos Next… Traduce Review RP pgs. 1. Rebeca es desordenada. 2. Roberto es gracioso. 3. Cristiano es deportista. 4. El profesor es serio. 5. La estudiante es trabajadora.

Round 4: Instrucciónes Traduce Translate the English sentence to Spanish. Pay attention to position of adjective & its gender. Spelling counts!

Round 5: Traduce #1 Alberto is an intelligent boy.

Round 5: Traduce #2 Sara is a very hard-working student.

Round 5: Traduce #3 Sr. León is an intelligent and funny teacher.

Round 5: Traduce #4 Guillermo is not a daring boy.

Round 5: Traduce #5 Raquel is not a talented nor serious student.

Round 5: Las Respuestas Traduce 1. Alberto no es un chico inteligente. 2. Sara es una estudiante muy trabajadora. 3. El Sr. León es un profesor inteligente y gracioso. 4. Guillermo no es un chico atrevido. 5. Raquel no es una estudiante ni talentosa ni seria.