UNITAT O REPÀS.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Mtro. Juan Gabriel Bernal López.
Advertisements

División de sílabas Clasificación de palabras Colocación de acentos
LETRAS Y SÍLABAS LETRAS: Son la manera de escribir los sonidos, es decir, son sonidos escritos. Ej: M- R- A… ALFABETO: Es el grupo de letras ordenadas.
ACENTUACIóN AGUDAS LLANAS ESDRúJULAS SOBRESDRúJULAS ¿Qué?
Acentuación página 18.
Acentos, sílabas, etc. Colecciones 1-3
Sonido de las sílabas. Sonido de las sílabas.
PRONUNCIACIÓN.
ACENTUACIÓN.
Reglas de acentuación escrita
ACCENTUACIÓN.
Srta. Lara.
La sílaba tónica Spanish II Native.
Separación de sílabas y acentuación
TILDACIÓN GENERAL M.Ed. Laritza Ramírez Rodrífguez
Es cada SONIDO o GRUPO de SONIDOS que se PRONUNCIAN JUNTOS
Test de Lenguaje.
El abecedario en español
EL DIFTONG I LA DIÈRESI.
REPASO DE LAS NORMAS DE ACENTUACIÓN
CLASIFICACIÓN DE PALABRAS
Profesora: Francisca González
Silabificación EQ: ¿Por qué debemos aprender a dividir las palabras en español? Antes de aprender como usar los acentos tienes que entender la silabificación.
EJERSIL_2 y ll ch repaso 1 zc qc repaso 2 g ñ f repaso 3
Acentuación El acento tónico.
ORTOGRAFIA LA DIÈRESI.
LES CATEGORIES GRAMATICALS
LES CATEGORIES GRAMATICALS
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
Treballem la R.
3r tercera columna.
ACCENTUACIÓ IDEES CLAU Mari Hernández
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
Ortografia. Les vocals o/u àtones
PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
Síl·laba, diftong i hiat
X i dígrafs ix -tx- ig.
ACCENTUACIÓ Norma i excepció.
9letras 9letras 9letras 9letras 9letras
L’ACCENTUACIÓ Diferències entre català i castellano 5è A de Primària
TEMA 3 DEPARTAMENT DE LLENGUA Y VALENCIÀ (Valencià)
LA SÍL·LABA, ELS DIFTONGS, ELS HIATS I ELS DÍGRAFS
Llengua i societat: les llengües del món
TEMA 5 DEPARTAMENT DE LLENGUA Y VALENCIÀ (Valencià)
TEMA 5 DEPARTAMENT DE LLENGUA Y VALENCIÀ (Valencià)
Present and past simple
O / U àtones Posició final 1.1. Noms i adjectius a) Singular
Com han anat les vacances?
LES CATEGORIES GRAMATICALS
LES NORMES D’ACCENTUACIÓ
Lingua e cultura catalana Unitat 2: ciutats i gent
9 l e t r a s 9 l e t r a s 9 l e t r a s 9 l e t r a s
Les palatals sordes x / ix / tx / ig
L’ORACIÓ SIMPLE Estructura i subjecte.
Amb B o amb V?.
C/ San Rafael, Gandia Tfno Departament llengua i valencià Pilar Román
ORIOL JA NO VOL JUGAR.
LES LLETRES: VOCALS I CONSONANTS:
ELS DÍGRAFS SE SEPAREN rr: ar-ri-bar, cor-re-foc, ...
Classificació de les oracions
TEMA 2 DEPARTAMENT DE LLENGUA Y VALENCIÀ (Valencià)
MORFOLOGIA i SINTAXI PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
Pla de treball unitat 4 intermedi 1 intermedi 2 intermedi 3 objectius
PRONOMS FEBLES Els pronoms febles o àtons són uns elements que equivalen a un nom o a un sintagma nominal i que es pronuncien formant una unitat prosòdica.
PARAULES AMB GÜ I QÜ Per indicar que la lletra u dels dígrafs gu i qu es pronuncia davant de les vocals e i i; cal posar-hi dièresi: güe, güi, qüe, qüi.
Fet per : Maria, Rosa i Carlota
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
MORFOLOGIA i SINTAXI PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
Preferències.
AVIÓ S’accentua perquè és una paraula aguda que acaba en vocal.
Transcripción de la presentación:

UNITAT O REPÀS

SEPARACIÓ DE SÍL·LABES MONOSÍL·LABES: una síl·laba:  pa BISÍL·LABES: dos síl·labes:  ca-sa TRISÍL·LABES: tres síl·labes:  lli-bre-ta POLISÍL·LABES: quatre o més síl·labes:  pa-pa-llo-na

1. Separa en síl·labes les següents paraules: Tomàs: vidre: Orella: animal: Retolador: timbal: Perú: única: Germà: política: Volum: analítica: 2. Classifica les anteriors paraules en: Monosíl·labes: Bisíl·labes: Trisíl·labes: Polisíl·labes:

REGLES D’ACCENTUACIÓ. AGUDES- la síl·laba tònica es troba en últim lloc. S’accentuen quan acaben en: V ocal  camí, germà…. Vocal + s  arròs, pastís… én  comprén, entén… ín  Berlín, Pequín…

REGLES D’ACCENTUACIÓ. PLANES- la síl·laba tònica es troba en penúltim lloc. S’accentuen quan acaben en: Consonant distinta de n / s  bolígraf, terratrèmol… Consonant + s  exàmens, útils… an  òrgan, plàtan… on  pentàgon, polígon… Diftong  berenàveu, dirigíveu…

REGLES D’ACCENTUACIÓ. ESDRÚIXOLES- la síl·laba tònica es troba en antepenúltim lloc. S’accentuen sempre. Llàgrima, dècima…

1- Completa les següents paraules amb la vocal tònica i classifíca-les en agudes, planes o esdrúixoles: cartab… an…cdota albuf…ra rasp…ll …gil vaix…lla ametl…r espl…ndid fam…lia arr…s sand…lia m…sica esp…rrec …guila xamp… edif…ci caim…n p…gina

LA DIÈRESI Col·loquem la dièresi quan hem d’indicar que la lletra “u” es pronuncia el els grups güe, güi, qüe, qüi. Exemples: pingüí, aqüeducte, llengües, obliqüitat

1. Col·loca la dièresi on calga: Aigua – delinquent – seguent – frequent – llengua – quotidià – aigues – pinguí – questió – piragua – piraguisme.

L’ORACIÓ 1. Ordena aquestes paraules per a formar una oració: cireres de Aquestes Marta de són a l’hort concurs Pere ganes guanyar té de moltes el meu Al fan cames germanet li mal les

ELS ARTICLES DETERMINATS Indiquen un ésser conegut: el, la, els, les, l’.

1. Col·loca l’article determinat corresponent: …… tisores …….. poma …….. tassa …… grup …….. teatre …….. casa …… gats …….. bolígraf …….. arbres …… música …….. bou …….. llapis

NOMS INDIVIDUALS I COL·LECTIUS Individual: anomena un sol ésser, animal o objecte. Ex.: soldat. Col·lectiu: anomena un conjunt d’essers, animals o objectes. Ex.: exèrcit.

1. Classifica en individuals i col·lectius: Ramat – llibre – esquelet – vaixella – banc – plat – biblioteca –ovella – os

ELS DÍGRAFS Són grups de lletres que representen un sòl so. Ex.: l·l, rr, ss, tg, tj, tx, tz, ll, ny, gu, qu.

1. Completa aquestes paraules amb els dígrafs corresponents: abe......ot aborda....e pla.....a ca......o va......es a......el pi......ó ma......a ba.....era nove.......a ..... isar se......e mo......illa .....itarró du.....a

LA x, tx, ig. (el so ch) A principi de paraula: x. Ex: xocolate Entre vocals: tx. Ex: cotxe Darrere de consonant: x. Ex: punxa Final de paraula: tx. Ex: cartutx ig. Ex: mareig.

1. Completa aquestes paraules amb x, tx o ig: ......oriço pan....a ....urro plan....ar ro....... ai..... í mare....... despa...... cartu...... .......ocolate pun......a du.......a

ELS PRONOMS PERSONALS. Són: jo, tu, ell, ella, nosaltres, vosaltres, ells, elles.

1. Completa amb els pronoms personals adequats: ................ treballen .............. estudieu ............... cantem .............. canta …………… escolteu ………….. estudie