ACT Q.O.D. #26 jueves-viernes septiembre 2018

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Subject Pronouns and AR verbs. Who is the subject of a sentence? How can we substitute the subject and still make sense? Ex:
Advertisements

Hoy es el 25 de enero ¡Hagan Ahora! ¿Qué vas a hacer durante el almuerzo hoy? Anuncios -La muestra de cuaderno -Prueba el viernes.
El verbo “ser” The verb “to be.”.
1. When I’m hungry I eat pizza.
The Subjunctive and the Infinitive
-ER and –IR Verbs.
-ER and –IR Verbs.
GOOD MORNING, HR 9-12! HAVE A FANTASTIC DAY!.
Hoy es _____ el ____ de ______.
Present tense Conjugation of regular “AR” verbs
ACT Q.O.D. #18 jueves 30 agosto 2018 Escribe en español:
-ar, -er and –ir verbs in the present tense
-ER and –IR Verbs.
Apuntes: Present Progressive
APUNTES: Tener+que+infinitive- To have to do something
ACT Q.O.D. #21 jueves-viernes 6-7 septiembre 2018
*Acabar+de+infinitive (to have just done something)
Apuntes: Present Progressive
Warm up.
-ER and –IR Verbs.
Hoy es miércoles el doce de septiembre
ACT Q.O.D. #22 lunes-martes septiembre 2018
How to Conjugate… Regular –AR VERBS.
ACT Q.O.D. #29 miércoles-jueves septiembre 2018
ACT Q.O.D. #30 viernes 28 septiembre 2018
ACT Q.O.D. #25 martes-miércoles septiembre 2018
INFINITIVOS Capítulo 1A.
ACT Q.O.D. #24 viernes 14 septiembre 2018
-ER and –IR Verbs.
How do we conjugate these verbs?
ACT Q.O.D. #42 viernes 2 noviembre 2018
ACT Q.O.D. #31 lunes-martes 1-2 octubre 2018
How to Conjugate… SPANISH VERBS.
ACT Q.O.D. #28 lunes-martes septiembre 2018
October 1st, 2019 Warm Up Translate: 1) I like to sleep a lot
ACT Q.O.D. #23 miércoles-jueves septiembre 2018
ACT Q.O.D. #33 viernes 5 octubre 2018
ACT Q.O.D. #38 miércoles-jueves octubre 2018
ACT Q.O.D. #40 lunes-martes octubre 2018
ACT Q.O.D. #32 miércoles-jueves 3-4 octubre 2018
ACT Q.O.D. #41 miércoles-jueves 31 octubre-1 noviembre 2018
ACT Q.O.D. #36 viernes 19 octubre 2018
ACT Q.O.D. #34 lunes-martes 15 octubre 2018
ACT Q.O.D. #37 lunes-martes octubre 2018
ACT Q.O.D. #39 viernes 26 octubre 2018
ACT Q.O.D. #43 lunes-martes 5-6 noviembre 2018
ACT Q.O.D. #35 miércoles-jueves octubre 2018
DATO-Biología: Escribe en español: Today, I am going to the
DATO-Biología: Escribe en español: I am baking a pot roast
DATO-Biología: Escribe en español: The children are playing
DATO-Biología: Escribe en español: You (fam.) are moving to
DATO-Biología: It takes 17 muscles to smile and 43 to frown.
DATO-Biología: Escribe en español: The yellow tie costs
DATO-Biología: Escribe en español: Tomorrow, you all are going
DATO-Biología: Escribe en español: The dresses cost $90.85 with taxes.
DATO-Biología: Escribe en español: Next summer, you all
-ER and –IR Verbs.
What subject pronoun would you use to talk about these people?
LOS VERBOS  --ar en el presente.
Present tense conjugations of regular verbs
How to Conjugate… Regular –AR VERBS.
DATO-Biología: Escribe en español: Tomorrow, we are going to
ACT Q.O.D. #73 viernes 8 febrero 2019 DATO-Biología:
-ER and –IR Verbs.
-ER and –IR Verbs.
-ER and –IR Verbs.
-ER and –IR Verbs.
-ER and –IR Verbs.
-ER and –IR Verbs.
-ER and –IR Verbs.
Transcripción de la presentación:

ACT Q.O.D. #26 jueves-viernes 20-21 septiembre 2018 DATO-ACT TEST: Escribe en español: What are your (fam.) favorite colors? *Escribe solamente la pregunta en español. No escribas la respuesta. ACT Q.O.D. #26 jueves-viernes 20-21 septiembre 2018 ACT stands for American College Testing; hence the acronym. You can take the test a maximum of 12 times. CRUCIGRAMA: CHANGE TO ACROSS ONLY! PRUEBA HOY: HORA 1: (A-Z) HORA 7: (A-Z)

¿POR QUÉ DEBES ESTUDIAR UNA LENGUA EXTRANJERA?- (WHY SHOULD YOU STUDY A FOREIGN LANGUAGE?) Your communication skills will drastically improve. You will become more tolerant of different people from different cultures. Your math and English grades will improve, due to the use of analytical (problem-solving) skills required. You will become more valuable in the marketplace, hence, you will earn more money. Foreign language study enhances listening skills and memory. The study of a foreign tongue (language) improves your skills in your native language.

AYUDA PARA TU CRUCIGRAMA *TODAS CLASES* 26. nadar 28. banco 30. partido 32. correr 33. escribir 34. granja 36. palacio 39. barrer 44. recibir 45. lunes 46. lavar 4. delantal 7. ciudad 8. cantar 9. país 11. suéter 16. museo 18. mercado 19. faro 23. andar 24. hacer 47. platicar 49. cine 51. pintar 53. baño 58. biblioteca

B. LAS ESTRELLAS (1-9) de Greg Halman? 2. ¿Adónde nació él? ESPAÑOL 2/3/4 1. ¿Cuándo es el cumpleaños de Greg Halman? 2. ¿Adónde nació él? 3. ¿Cuántos lenguas habló él? ¿Qué idiomas habló él? 4. ¿Cómo fue su talla? y, ¿Cuánto pesó él? 5. ¿Quién le mató? 6. ¿Cuántos años tenía cuando se murió él? 7. ¿Cómo fue mató? 8. ¿Qué es su sobrenombre? 9. ¿Cuándo fue matado por su hermano? 26 August 1987/The Netherlands/3; Dutch, English, and Spanish 6’4”, 210 lbs./ His brother Jason/24 years Stabbed to death (fue matado por puñaladas) Anthony/21 November 2011

B. LAS ESTRELLAS (1-7) de Greg Halman? 1. ¿Cuándo es el cumpleaños de Greg Halman? 2. ¿Cómo fue su talla? y, ¿Cuánto pesó él? 3. ¿Quién le mató? 4. ¿Cuántos años tenía cuando se murió él? 5. ¿Cómo fue mató? 6. ¿Qué es su sobrenombre? 7. ¿Cuándo fue matado por su hermano? 26 August 1987 6’4”, 210 lbs./ His brother Jason/24 years Stabbed to death (fue matado por puñaladas) Anthony/21 November 2011 HORA 6

APUNTES: Tener+que+infinitive- To have to do something 15 septiembre 2008 Tener+que+infinitive is the formula used to what one “has to do” “Tener” is a verb. It means “to have” *5 conjugations of the verb “tener”* Yo- tengo (I have) Nosotros- tenemos (we have) Tú- tienes (you fam. have) *Ellos- tienen (they have) *Él- tiene (he has) *Ellas- tienen (they have) *Ella- tiene (she has) *Uds.- tienen (you all have) *Ud.- tiene (you f.s. have) *Todo el mundo- tiene (Everyone has) ______________________________________________________________________ “que” will remain the same in each sentence Infinitive- an unconjugated (unchanged) verb. All infinitives in Spanish will end in either –ar, -er, or –ir. *3rd person singular (él, ella, Ud. todo el mundo) will ALWAYS have the same conjugations, so will 3rd person plural (ellos, ellas, Uds.)

Ejemplos (Examples) 15 septiembre 2008 I have to sweep- Yo tengo que barrer. Maria and Jane have to sing- Ellas tienen que cantar. Cedric and Shunkita have to cook- Ellos tienen que cocinar. (*Anytime there is a male/female combination, or, if the subject is all masculine, use ELLOS*). Why? The MASCULINE gender always dominates! 4. Ms. L. Ford has to walk (a)- Ella tiene que andar. 5. Grandmother and I have to sew- Nosotros tenemos que coser.