España.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Una mujer un hombre.
Advertisements

Hoy es lunes el tres de marzo. El plan! 1.Hablar 2.Escuchar 3.Hablar 4.Leer Hace buen tiempo.
HACER AHORA: Completan la página 63 en el libro de trabajo.
El 3 de febrero, 2015 Change the following sentence to the present progressive tense (estar + -ando/-iendo). El perro corre. El perro está corriendo.
CPL? End of year target? How to reach it? Where you are: CPL Where you want to be: End-of-year target What is going to help you get there: Advice (only.
Los verbos “TENER” y “VENIR”. “TENER” and “VENIR” mean different things but their conjugations are almost the same. TENER = to have VENIR = to come Yo.
El futuro Goles: Talking about your plans for the more distant future:
El Mundo Hispano Señorita Parreira el 28 de agosto de 2013.
Los saludos Greetings.
Match the English to the Spanish
Unit 1 Test Repaso (Review) Be ready to write some notes! Notes about what to study for the test.
Think, Pair, Share Think about the answers to these questions, then write and share: 1.Have you ever been away from home for an extended period of time?
Starter: in Spanish how many sentences can you say about these pictures? Jot them down in the BACK of your book.
Expressing Obligations
Diario #4 Deportes, El Futuro ¿A qué juegas? ¿Qué vas a hacer en el futuro?
Please choose five pictures. Por favor, elija cinco fotografías. Make a list of words about each picture that you choose. Haga una lista de palabras sobre.
Stem-changing verbs SPN 8 Sports and Leisure Unit.
Los apuntes. Querer – to want Los pronombres españolesLa forma del verbo YoQu___r___ TúQu___r___ Él, Ella, UstedQu___r___ NosotrosQu__r____ Ellos, Ellas,
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
Scavenger Hunt- Hawk Block Semester 1 review Cada estudiante que (that) escribe las respuestas individualmente y termina, recibe dulces!
¿Te acuerdas? What verb means “to go”? IR yo voy tú tú vas él va ella va Ud. va nosotros vamos ellos van ellas van Uds. van.
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/1/15 AIM: How do we construct our BILL OF RIGHTS PROJECT? DO NOW: Look at the handout – which amendment says we have the.
Hoy es lunes el 14 de marzo Today is Monday, March 14 You learned about El Viejo San Juan on Friday. Read and you will be able to answer the questions.
TRABAJO DE ENTRADA NP34 SEMANA 23. TRABAJO DE ENTRADA 22/2: NP 34-TRADUZCA-COPY AND TRANSLATE.  1. La clase de inglés es difícil.6. We like to study.
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
Proyectos individuales: An example to guide you...
Trabajo de Entrada NP36 Semana 24. Trabajo de Entrada 29/2: NP 36-Traduzca- Copy and translate. 1. Hablo.6. Enseñáis. 2. Enseña.7. Hablan. 3. Trabajamos.8.
Week 30 Spanish II. Para Emepzar 11 de abril What is this question asking: ¿Dónde te gustaría visitar y por qué?
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
Comunicación y vocabulario
Vacation Project.
Franklin & Marshall College Madrid May 22-July 1
Búsqueda del clima y calendario
Project: Buscando una ganga/ Looking for a bargain
Español 2 16 y 21 de octubre de 2013.
Hagan ahora Contesten estas preguntas.
(Yo _______  nosotros Nosotras ________   (Tú ) ____  xxxxx Usted Él ____
España.
El menú.
España.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
La Republica Dominicana
Cap. 3 Apuntes/Notes Exprésate 1 y Gramática 1.
¿Qué sabes de Colombia? El Hay Festival de Cartagena de Indias.
México.
México.
Authentic Assessment Examples
Discussion Voice Activity 1.05
By the end of the lesson you’ll be able to:  Identify key places in town  Give a description of the places  Provide an opinion on their town  Compare.
La Republica Dominicana
Vámonos Escribe las frases y conjuga (conjugate) los verbos:
Hoy es lunes el 29 de febrero Today is Monday, February 29
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
 TODAYS WORK!!!  1. Based on the unit cover write a list of 20 words related to the unit of work.  2.Complete the grammatical structures workbook.55,56,57,
DUE NOW: What did you learn about las Fallas?
Saquen papel y un lápiz, por favor.
Correct each sentence with correct form of verbs, nouns, accents…etc
Hoy es________, el ________ de _____ de ____________.
Writing Prompts.
INFINITIVE VERBS PHRASES
Question Words.
19 de agosto de 2013 Pregunta Esencial: Who are you? Who am I?
Teach me how to conjugate
ENTRADA Hoy es el miércoles trece de febrero.
Vámonos Escribe el párrafo en español con tu información personal:
Vocabulario 1a Talking about what you want to do
Metas: 1) I can identify the names of places in town where I can go buy or do things. 2) I can talk about what time places open and close for business.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Describe a las personas con una frase (sentence) completa.
Hoy es miércoles, cuatro de septiembre
Transcripción de la presentación:

España

Hay 46.070.762 personas en España. La capital de España se llama Madrid. Algunas ciudades famosas se llaman Sevilla, Barcelona, y Murcia. El año de independencia es 1492. Se llama “La Reconquista”.

Su dinero se llama el euro. $1 = $0.85 euros

La comida Gazpacho – cold soup made up of vegetables Paella – seafood dish Chicarrón – dish made with fried pork rinds

¿Quieres viajar a _____? Do you want to travel to _____? Sí/No, quiero viajar a _____. Yes/No, I (don’t) want to travel to ____. ¿Por qué? Why?

Sevilla

Barcelona

Murcia

¡Vamos a viajar a España! Universidad Carlos III de Madrid El 29 de mayo – el 29 de junio Spanish host family Cost: $4.800

Primer Fin de Semana The beach in Barcelona Shopping in Madrid

The Water Gardens in Granada Segundo Fin de Semana The Water Gardens in Granada Prado Museum in Madrid

La Plaza España en Sevilla Tercero Fin de Semana La Plaza España en Sevilla Exploring Valencia

Writing Prompt #3 Write 3 things about what you learned about Spain today. Which cities do you want to travel to (list all)? Pick one and explain why you want to go. During your study abroad trip, which places did you choose to go to? Why? (Must explain for each excursion) Do you think you’ll ever travel to Spain? A MINIMUM of 10 sentences.