Requirements for Power Point page:

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español 1 el 26 de agosto. Empezar el 26 de agosto Translate: Hi! My name is John. How are you? Whats your name? See you later. Its 5:00 p.m. Whats happening?/Whats.
Advertisements

Objetivo: Puedo hablar de los lugares en mi ciudad
Rubric & Samples Included. ¿Qué hago? +Da mucha tarea cuando hace buen tiempo. -No ayudes a los estudiantes cuando tienen preguntas. +Grita cuando los.
La Hora... Telling Time in Spanish. ¿Que hora es? The verb ser is used to express the time of day. Use es when referring to "one o'clock" and use son.
Hoy es el ocho de octubre, Hoy es martes. La pregunta: ¿Cuáles son los verbos infinitivos del capítulo 5A? Miren la hoja de información de 5A para contenstar.
Un restaurante hispano SPN 2 Honors. Nuestro Restaurante PROJECT OUTCOME In groups of 2 or 3, students will produce an authentic fictional restaurant.
Advertisement/Anun cio Spanish I Señora Hoffman-Fields.
MI CIUDAD (insert name of city here. Cool name please ) Estudiante____________ Fecha/ clase______________.
28 Preguntas Personales Personal Questions.
Antes de empezar escribe las palabras, usa un diccionario y busca la palabra en inglés beber comer compartir almorzar desayunar cenar.
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
Antes de empezar Empareja (match) lo que dice el dependiente con lo que contesta el joven. El dependiente: 1.Buenas tardes. ¿En qué puedo servirle? 2.¿Qué.
Create a PowerPoint illustrating the weather in a Spanish-speaking country. Make two slides only Sign up with the teacher for your country. They cannot.
Realidades 2B Chapter Presentation. Escenario  You have just received $1,000 for your birthday ($500 in cash, $500 in gift cards). You went to the mall.
La vida escolar Unit 2 vocabulary and sample sentences for your writing assignment 1//15 to 1//15.
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
 For the three verb note slides, combine two vocabulary words with the specified structure to create a complete Spanish sentence. 1 for each step  Each.
Vocabulary Foldable 1.For this activity each person needs one sheet of copy paper. 2. Fold paper in half hot dog. Open. 3. Cut 14 times on ONE half of.
¿Qué compramos por catálogo? OBJECTIVE: Go catalog shopping and tell about your experience. TASK: Step 1. Pick (cut) items required and put (paste) them.
La campana (Escriban todo!!!!) 1.What do the verbs saber and conocer mean? 2.When do you use the verb conocer? 3.What do the verbs ser y estar mean? 4.When.
Masculine Femenine Singularunmuchounamucha cuantopococuantapoca Pluralunosmuchosunasmuchas cuantospocoscuantaspocas Next.
Para empezar Hoy es viernes el diecinueve de octubre Write what the typical weather is for each month. Use- En + month + weather 1. ¿Qué tiempo hace en.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
Spanish 2  Formal Commands. Bellwork  Figure out the place that is being described and write it down.  1. Es un lugar donde trabajan los enfermeros.
[nombre del país] Capital: [nombre del capital] por [tu nombre] el 16 de mayo.
The passive “se”. When is it used? To indicate some sort of action without indicating who performed the action *The passive SE is used when you are trying.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Verbos que terminan en -AR In order to talk about activities, we need to use verbs (action words). In English & Spanish, the infinitive (infinitivo) is.
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
Foreign Language Teaching Tips Rich Bradshaw. ¡Classroom Vocabulary Scavenger Hunt! Purpose Introduce new vocabulary words in TL Identify items using.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Yo soy, tú eres, él es…Viajes Week 3. Para Empezar.
Haz ahora el 27 de octubre de 2015 Complete each sentence with the correct form of ser and estar: 1.Mi cuarto ________ al lado de la sala. 2.Manuel y Fernando.
Vocabulario Spanish English Zaragoza Zaragoza Badajoz Badajoz
Los guantes La sudadera Las sandalias
CH 3B: Vocabulario y Adjetivos Plurales
Interrogatives in Spanish. Preguntas en español.
Proyecto de vocabulario de la ciudad
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
DAR and DECIR to give and to say/tell.
Please write the following vocabulary words into your notebooks
La octava (8th) semana Spanish I A
¿En que puedo servirle? ¿Qué talla usa? ¿Qué color prefiere usted?
Los Números en Español Spanish4Teachers.org.
Egg Baby Project Spanish II.
Español Asking questions.
El tiempo Weather #onfleek.
Use this slide to revise the food items. There is no colour coding now, so be sure to emphasise the correct articles – un, una, unas.
¡A mí me encantan los regalos! Hoy es lunes, el veinte de octubre.
 TODAYS WORK!!!  1. Based on the unit cover write a list of 20 words related to the unit of work.  2.Complete the grammatical structures workbook.55,56,57,
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Vocabulario Unit 1 Presentado por señora Henriques Las clases
Mi casa es antigua / vieja moderna / nueva grande pequeña cómoda
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Demonstrative adjective
Regular -AR Verbs Pág. 100.
Trabajo de la campana Traduce las frases de inglés al español:
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Poster project.
MI CIUDAD (insert name of city here)
Antes de empezar Me queda ___. = It fits me ___.
Vámonos Find five errors in the following paragraph and correct them.
Antes de empezar – Write these phrases into your composition books:
Spanish I Chapter 1 Gramática 1-2 Page 24
Saquen la hoja de práctica
Enfoque: Preguntas sobre tus compras (Q and A)
Watch the video and work with a partner  Write down the 2 facts you considered the most interesting.  Share them with your partner. Were they the same?
Transcripción de la presentación:

Requirements for Power Point page: 1. Create a power point slide, focusing on the store or location in the city assigned to you. The slide should be eye-catching and interesting. 2. Include in it, 2 direction words from the list…and depict them if you can. 3. Use 1 other word of vocabulary from page 2 or 4 of the packet. (**this can be in combination with step 2**) 4. Write one command, in Spanish, on the slide: “Visit my store” or “Buy your clothing here” etc 5. Include either the hours of operation of the store : “Abierto” and “Cerrado” OR create un lema (a slogan) for your store. ¡Diviértete!

LA CONFITERÍA La Confitería está a la derecha de la florería. Está en la avenida cerca del semáforo. ¡Compra los dulces para tu próxima fiesta aquí! ¡¡Es una tienda TAN dulce!!