Tapas Yo (buscar) 2. Tú (usar) 3. nosotros (entrar)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿infinitive or conjugated?
Advertisements

Las obligaciones.
Riesgo U2E1 El vocabularioLos verbosLas preguntasLos adverbiosHay que/tener que
tener que/hay que expressing obligation with hay que and tener que
Infinitives The word “infinitive” refers to the unconjugated form of a verb. Simply put, this is the “to” form of a verb; for example, en inglés: en español:
THIS IS With Host... Your En la escuela Classroom activities En la claseVerbosAdverbs Others.
La frecuencia/verbos sometimes once in a while often never a little rarely always every day to help.
Capítulo 2: La escuela ¿Qué clases tienes? Chapter Two: School What classes do you have?
Expressing Frequency with Adverbs ¿how often do you do something?
Los adverbios Español 1. Expressing frequency Siempre = always Rara vez = rarely Nunca = never Mucho = often Poco = a little Todos los días = every day.
Obligations and Frequency To voice an obligation we say Hay que + (verb) Or Tener (conjugated) + que + (verb)
Objetivo: to state how often we do things.
Expressing Frequency with Adverbs ¿how of ten do you do something? siempre todos los días (lunes, martes, miércoles...) mucho a veces de vez en cuando.
Expressing Frequency With Adverbs
Verbs of Obligation “Tener que” “Hay que” Español 1.
tener que/hay que expressing obligation with hay que and tener que
Unidad 2 Etapa 1 “Un Día de Clases”. Introduction to verb conjugation. Click Here.
Vámonos Identify at least three spanish- speaking countries from the map of South America.
Expressing Frequency siempre todos los días mucho a veces
Expressing Obligation with TENER QUE and HAY QUE.
Tener que + infinitive Hay que + infinitive
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
The Present Tense of tener (to have) (El tiempo presente del verbo tener)
Tener que vs. Hay que Se prohíbe ….
Adverbs of Frequency Objetivo: to state how often we do things.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Hay que & Tener que. To talk about things someone must do, use these two formulas: Hay + que + infinitive Tener + que + infinitive.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
School. la clase - class la clase la escuela - school.
¡Bienvenidos a clase! lunes, el 6 de abril. ¿Que vamos a hacer hoy? 1.tener + que + infinitive 2.hace + time expressions 3.adverbios.
Present tense of –ar verbs,Hay que & Tener que,Adverbs Español 1 Unidad 2 etapa 1.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Expressing Frequency With Adverbs. How often do you do something? siempre todos los días mucho a veces de vez en cuando poco rara vez nunca 100%.……………80%…….50%……..40%……..20%…….….0%
LOS ADVERBIOS LECCIÓN 2.1. SIEMPRE= ALWAYS TODOS LOS DÍAS =EVERY DAY MUCHO= A LOT A VECES= SOMETIMES.
ADVERBS These adverbs are used to describe how often you do something.
Tapas Tell where each person is going (ir a + place) based on the picture. 4. yo 1. Marta y yo 5. ellos 2. Usted 6. tú 3. Roberta.
Tapas to help 2. to look for, to search 3. to answer
Me llamo _______ Clase 701 La fecha es 23 de septiembre del 2014
1. When I’m hungry I eat pizza.
Unidad 2 Lección 1.
Tapas Make sure of what Isabel’s friend is telling you
Tapas to help 2. to look for, to search 3. to answer
EL VOCABULARIO DE LA ESCUELA
¿Qué haces en la escuela?
Misc. warmups Add to Lessons.
Tapas Make a list of 10 objects in the classroom, including color.
Objective Students will be able to express
Expressing Frequency With Adverbs
School.
Objetivo: to state how often we do things.
Present tense Conjugation of regular “AR” verbs
Español 1 Unidad 2 Etapa 1.
Tapas Make a list of 10 objects in the classroom, including color.
Lesson 8 Warm-ups.
Capítulo 4 Los útiles escolares.
La mochila Unidad 2 Etapa 1.
Misc. warmups Add to Lessons.
Verbs that end in –AR in the Infinitive
Tapas Make sure of what Isabel’s friend is telling you
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Tapas For each day of the week, tell one place you go to and what time you go there. 1. lunes 2. domingo 3. sábado 4. martes 5. viernes.
La mochila Unidad 2 Etapa 1.
Unidad 2 Etapa 1 1.class 2.school 3.test 4.lesson 5.quiz 6.homework
Tapas Write a sentence using each word
Tapas Look to your vocab list and write the following –AR verbs in Spanish. 1. to help 2. to look for, to search 3. to answer 4. to teach 5.
necesitar = ______________
Expressing Frequency with Adverbs
TAPAS Una Encuesta Escolar-
Tapas Yo (buscar) 2. Tú (usar) 3. nosotros (entrar)
© Notas: Expressing Obligation with hay que and tener que
Transcripción de la presentación:

Tapas 14-12-16 1. Yo (buscar) 2. Tú (usar) 3. nosotros (entrar) 4. Julio y Marisela (llegar) 5. Guadalupe y yo (llevar) 6. Fernando (ayudar) 7. Yo (pasar) 8. Sara (buscar) 9. Tú (ayudar) 10. José (mirar)

Expressing how often you do something… Before the verb: siempre: Isabel siempre llega tarde. rara vez: Isabel rara vez habla en la clase.. nunca: Isabel nunca usa un diccionario. After the verb: mucho: Ricardo estudia mucho. poco: Isabel habla poco en la clase. Beginning or the end of a sentence: todos los días: Todos los dias Isabel llega tarde. Isabel llega tarde todos los dias. a veces: A veces Isabel llega tarde. Isabel llega tarde a veces. de vez en cuando: De vez en cuando Isabel llega tarde. Isabel llega tarde de vez en cuando.

Una Encuesta Escolar- Tengo mucha tarea en la clase de ___, ___, ___, ___, ___. Saco una buena nota en la clase de ___, ___, ___, ___, ___. Siempre hablo en la clase de ___, ___, ___, ___, ___. Nunca hablo en la clase de ___, ___, ___, ___, ___. Mi clase más difícil es ___, ___, ___, ___, ___. Mi clase más fácil es ___, ___, ___, ___, ___. Mi clase favorita es ___, ___, ___, ___, ___.

Hay que/Tener que… Tener que: Use hay que + verb if there is no specific subject *( You are speaking generally) * Hay que connectar el ratón al teclado. (One must connect the mouse to the keyboard). Tener que: Use tener que + verb if there is a specific subject *( Someone specific needs to do something)* Tengo que sacar una buena nota. (I need to get a good grade).

¡Hay mucho que hacer en la escuela ¡Hay mucho que hacer en la escuela! Complete each sentence by selecting the most logical response. 1. Tengo que estudiar porque mañana hay (prueba / libro) en la clase de español. 2. No saco buenas notas en la clase de historia. Estudio mucho pero la clase es muy (fácil / difícil). 3. Llevo mis libros, cuadernos y lápices a la escuela en mi (computadora / mochila). 4. Cuando escribo en el pizarrón, uso (pluma / tiza).

School Journal Entry Use adverbs: siempre, rara vez, nunca, mucho, poco, de vez en cuando, a veces, todos los días Use ALL of these expressions: ayudar al profesor, estudiar, usar la calculadora, hablar espanol, preparar la tarea. Rubric: Writing criteria 1-5 Logical sentence order 1-5 Grammar/spelling accuracy 1-5