INTEGRANDO DE FORMA CREATIVA: LA FERIA MEDIEVAL EN EL I.E.S. MONTES ORIENTALES. HOW SEVERAL INTEGRATED TASKS BECAME COOL? THE MEDIEVAL FAIR AT I.E.S. MONTES.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Learning Achievement in Creativity and Design Subjects according to Professional Profiles (2006) European Transfer Credit System (ECTS) Methodology in.
Advertisements

28 de agosto de 2013 OBJETIVOS Content Objective: S.W.B.A.T. describe people using subject pronouns and the verb ser. Language Objective: Students.
Universidad del Turabo Escuela de Ciencias Sociales y Humanas Preparado por Philip R. Murray 11/10/20131College-Level Examination Program.
Unifying Concepts and Processes in Science. Explanatory Framework Across Science Disciplines Science is a way of knowing, a process--- it is a systematic.
This is an interactive presentation
Cómo Puedo Ayudar a que mi Hijo Tenga Exito en la Escuela?
Our casa es muy grande. Your all’s clase de español es la mejor.
Invertir en el futuro de los jóvenes a través del sector cultural y creativo. Investing in the future of the young people across the cultural and creative.
Introducing Presentando L.A. Kids Learn!. What is L.A. Kids Learn!? a parent-involvement resource for students in pre-kindergarten programs through fifth.
Las Palabras Interrogativas
Parent Leadership in Education & Youth Education Tekies Centro Sor Juana in Las Milpas South Pharr, Texas.
SQR Chapter 11 due Friday Today we will learn how the class works (es lo que vamos aprender hoy) Topic Sentence Main Idea: with transitional phrase: Thus,
Paola De Castro, Daniela Marsili, Elisabetta Poltronieri Istituto Superiore di Sanità – Italia Paola De Castro, Daniela Marsili, Elisabetta Poltronieri.
RENAISSANCE es un proyecto del programa CONCERTO co-financiado por la Comisión Europea dentro del Sexto Programa Marco RENAISSANCE - ZARAGOZA - SPAIN 1.
RENAISSANCE es un proyecto del programa CONCERTO co-financiado por la Comisión Europea dentro del Sexto Programa Marco RENAISSANCE - ZARAGOZA - SPAIN 1.
RENAISSANCE es un proyecto del programa CONCERTO co-financiado por la Comisión Europea dentro del Sexto Programa Marco 1 WP 1.5 Description of work (month.
Desarrollo de la competencia comunicativa
Action Plan Template Intel ISEF 2009 Educator Academy May 2009
U SING FOLKTALES IN THE CLASSROOM C IRCLE M AP The gods A mermaid An Inca.
U SING FOLKTALES IN THE CLASSROOM. L AS I SLAS E NCANTADAS.
Objetivos 1) to revise school subjects
ALC 20 lunes el 28 de septiembre. Objetivos Review and learn – ordinal numbers 1 st -10 th – classes for class schedule – the conjugation of tener By.
Newport-Mesa Adult Education Program Expected Schoolwide Learning Results (ESLRs)
Centro Cultural Costarricense Norteamericano Academic Department New Policy about Absences & Tardiness.
VOCABULARIO Martes 28 de febrero del dos mil doce.
UNIDAD 2 LECCION 1 VOCABULARIO. Objetivos Student will: describe their school schedules and classes. ask questions about school-related topics compare.
Description Digital school is an educational movement that use technology to learn and transform the educational practice to promote the students integral.
Subjects in Spain Science/ Conocimiento del medio Mathematics/ Matemáticas Language/Lengua English/ Ingles Religion/ Religión Physical Education/ Educación.
Justice Whats the Right Thing to Do? Resumen de Video Asignado EDUC 718 Sharon A. Colón.
Español 1 el 20 de octubre Bell Dinger el 20 de octubre (1-8) Translate the following statements into English. (1-8) Translate the following statements.
Iberoamerican National Institutes Network of Engineering and Hydraulic Research Roundtable Manuel Echeverria CEDEX Spain Millenium Development Goals on.
Enfoque: marte, el 3 de junio, 2008 (dos mil ocho) Complete Overhead (UTB #17) in Notas.
¿ Que día es hoy? Hoy es lunes ¿ Cual es la fecha de hoy? Hoy es el 26 de septiembre ¿ Cual es tu clase favorita? Mi clase favorita es… BELL RINGER.
Erika Wanczuk, M.Ed., NBCT x6471 Bienvenido a Desarrollo del Lenguaje Académico!
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
CAPACITADOR: Oscar Marino ALUMNA: Elisabet Marcone E- PORTFOLIO.
California Standards Test (CST). Every student in California takes a test to see if they have learned the necessary knowledge and skills for their grade.
U NIVERSIDAD M ARIANO G ÁLVEZ F ACULTAD DE H UMANIDADES L ICENCIATURA EN LA E NSEÑANZA DEL I DIOMA I NGLES CON ESPECIALIZACIÓN EN T ECNOLOGÍA E DUCATIVA.
ISLA (Immersion for Spanish Language Acquisition) is a 501 (c)(3) nonprofit organization that provides a safe and nurturing environment for native Spanish.
La escuela The School. el almuerzo the lunch la clase the class.
More on… Gustar. Ya sabemos… Me gusta = I like ______ (verb infinitive) Me gusta nadar. Me gusta tocar la guitarra.
Dual Language Immersion Immersión de Lenguage Dual Title III Office Tulsa Public Schools August 2013.
Dual Language Program at Monroe Programa de Lenguaje Dual en Monroe October 2013.
Colegio Lux Mundi Cambridge English School
Día 51 AR Verb Conjugation Other Verbs
ExpoForo 2008 "Políticas Públicas em la era digital" Camillo Speroni VP & GM Novell Latin America
Haz Ahora – lunes el 3 de marzo 2014 Use SER »A: ¿Juan ___ muy deportista, no? »B: Si, practica muchos deportes. Pero no ____ artística. »A: Verdad. Pero.
Animals of the Sea (Animales del Mar) Lauren Blow.
Cancela, JM. Ayán C. University Of Vigo. Throughout history the definition of learning has been conceptualized in many different ways depending on the.
ALC 39 Viernes el 16 de diciembre. Bienvenida Compañero de las 6:00. Vocabulario La clase de tecnología La clase de matemáticas.
¿Qué haces si estás atrapado/a en un edificio en llamas? Usa 3 términos de vocabulario.
“La comprensión interdisciplinaria es la capacidad de integrar conocimientos y formas de pensar de dos o más disciplinas para crear una nueva perspectiva.
Interrogatives-Question Words Must use an upside question mark at the beginning of your question. ¿ All have accents. Do not use in your answer. They.
Supporting Your Child During Testing Apoyando A Su Hijo Durante Un Examen.
Practica para “la foto” Año B Diversidad cultural Ciencia y Tecnologia 15 min. para preparar 3-4 min. describe en relación a una opción 5-6 min. Discusión.
Las asignaturas WALT: to talk about school subjects in Spanish WILF:
Make Meals Memorable Take Time to Eat Together and Talk With Your Family. Haga memorables las comidas Tome tiempo para comer y conversar con su familia.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
10/ How to set up the PSNC educational program Cómo establecer el programa educacional de EPNC By Por Dave Batty PSNC #10.
Social Networks and Parent Teacher Meetings: A Question that can´t Wait Molina, M.D., Rodríguez, J., Collado, J.A. y Pérez, E. University of Jaén (SPAIN)
1 Doctorate in Natural Sciences for Development Euro-Latin American, Inter-University, On-Line Post- Graduate Program in management and conservation of.
La dimensión global en la clase de Inglés de ES Interculturalidad y pensamiento crítico 38/11 N/C Presencial Inglés Media PF, /4F 37 Hs. Reloj Dict: 8720.
ESTRATEGIAS PARA EL MANEJO DE CLASE Y LA CREACIÓN DE AMBIENTES DE APRENDIZAJE MCDISL UNIDAD I.
Preguntas Esenciales 1.What are essential questions? What are their purpose in learning? 2.Look over the essential questions and think about how they might.
TOMANDO PASOS MÁS ALLÁ DE SOLO LECTURA Y A LA FORMACIÓN DEL DISCIPULADO CREATIVA Creative Teaching Methods Métodos Creativos de Enseñanza iTeenChallenge.
Nina Jackson, Presenter.  IMSCI is research based writing instruction.  IMSCI uses the gradual release of responsibility model to teach writing.  Scaffolds.
Tener -= to have. Tener Tener is a new verb, but you have already seen two of the forms from TENER in the last chapter. Tener is a new verb, but you have.
CLIL. Qué es CLIL?: El “aprendizaje integrado del contenido y el idioma” ha sido recientemente adoptado por distintos investigadores y agencias de Europa.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Transcripción de la presentación:

INTEGRANDO DE FORMA CREATIVA: LA FERIA MEDIEVAL EN EL I.E.S. MONTES ORIENTALES. HOW SEVERAL INTEGRATED TASKS BECAME COOL? THE MEDIEVAL FAIR AT I.E.S. MONTES ORIENTALES

¿QUIENES SOMOS? LOCALIZACIÓN : El IES Montes Orientales está situado en Iznalloz, recogiendo al alumnado de los pueblos que forman la comarca de los Montes Orientales. PECULIARIDADES : La principal característica es la HETEROGENEIDAD del alumnado. OBJETIVOS: Satisfacer las distintas demandas del alumnado. Máxima proyección de cada uno. Formación integral que le permita desarrollarse en el mundo real

NUESTRO PROGRAMA BILINGÜE TRAYECTORIA Nace en el curso con los departamentos lingüísticos, Matemáticas y de C. Sociales. En se incorpora Tecnología En se incorpora C. Naturales y surgen contactos para formar parte de un proyecto Comenius INTEGRANTES Junto a las áreas implicadas recibimos ayuda de otros departamentos como E.F. o Física y Química. PROGRAMA ABIERTO Todo el alumnado del centro participa de las actividades programadas.

¿CÓMO TRABAJAMOS? REUNIÓN SEMANAL (L1-2-3, CCNN, CCSS, TECNOLOGÍA, MATEMÁTICAS) APORTACIONES PARA LAS UNIDADES INTEGRADAS ELABORACIÓN DE MATERIALES: La creatividad se contagia PREPARACIÓN DE ACTIVIDADES, TAREAS Y PROYECTOS FUERA DEL AULA

Methodology Teaching Goals Involvement: The whole educational community deeply involved Cooperation and teamwork Civic responsibility Activities desing based on 4 C´s Bloom´s taxonomy Cummins´s matrix Pre-tasks: Natural Science & Social Science pre-task Society

THE MEDIEVAL FAIR PBL Outdoor learning FOCUS ON CLIL METHODOLOGY: 4 C´s communication: Using L2 cognition: upper level (analyze, evaluate, create) culture: films, literature, videogames…connected with Middle Ages Content: related to social sciences, french, english, natural sciences, math, technology OUR AIM: integrate as many areas as possible within the curriculum Inspire motivation High order Low order Blooms Taxonomy CLIL matrix adapted from Cummins (1984); según Coyle, 2005

The Medieval fair DEVELOPMENT ÁREA INGLÉS Teatro Medieval: Principales personajes del mercado medieval. Danzas Medievales: Morris Dancing Teatro de Marionetas Lucha de espadachines con música medieval. Video

ÁREA FRANCÉS Elaboración de un cuento ilustrado sobre el rey Arturo. Lectura pública. The Medieval fair DEVELOPMENT Video

Ciencias Naturales Taller de alquimia Exposición de plantas medicinales utilizadas en la Edad Media The Medieval fair DEVELOPMENT Video

CIENCIAS SOCIALES Ambientación histórica de la feria Taller de escritura Gótica y papel envejecido con café The Medieval fair DEVELOPMENT Video

TECNOLOGÍA Elaboración de disfraces y máscaras para las actuaciones. Taller de bisutería medieval. The Medieval fair DEVELOPMENT

OTRAS COLABORACIONES FÍSICA Y QUÍMICA Taller de instrumentos de medición Elaboración de relojes de Sol BIBLIOTECA Taller de intercambio de libros. Video

In our Medieval Fair, students dont just learn the course content, they learn how to learn! Video

RESULTS CO-EVALUATION CO-EVALUATION INTERACTIVITY & HIGH PARTICIPATION IN OUR COLLABORATIVE TEAMWORK INTERACTIVITY & HIGH PARTICIPATION IN OUR COLLABORATIVE TEAMWORK GREAT SATISFACTION ABOUT WORKING WITH PBL GREAT SATISFACTION ABOUT WORKING WITH PBL ALL THE EDUCATIONAL COMMUNITY DEEPLY INVOLVED ALL THE EDUCATIONAL COMMUNITY DEEPLY INVOLVED FINAL CONCLUSIONS FINAL CONCLUSIONS CLIL METHODOLOGY INCREASES CREATIVITY AND COMMUNICATIVE SKILLS CLIL METHODOLOGY INCREASES CREATIVITY AND COMMUNICATIVE SKILLS CLIL METHODOLOGY IMPROVES THE KEY COMPETENCE ABOUT LEARNING TO LEARN CLIL METHODOLOGY IMPROVES THE KEY COMPETENCE ABOUT LEARNING TO LEARN OUTDOOR LEARNING LEADS TO A BETTER AND ATRACTIVE WAY TO TEACH & LEARN OUTDOOR LEARNING LEADS TO A BETTER AND ATRACTIVE WAY TO TEACH & LEARN

English, communication and languages lie at the heart of our capacity to imagine, think, create and learn Do Coyle