Spanish II Week 5. Para Pensar 9/6 Actividad 5 en pagina R3.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
GO-GO VERBS.
Advertisements

Verb Conjugations ¡Muy fácil! Vamos a repasar. I go to the store. Johnny goes to the store. We sing very well. Stacey sings very well. Thats verb conjugation.
Present tense –ar, -er, & -ir Verbs Spanish II. yo = nosotros = tú = Usted (Ud.) =Ustedes(Uds.) = (él, ella)(ellos, ellas) I You (familiar) You (formal)
Me llamo _________ Clase 10 N La fecha es el 10 de octubre del 2012
Week 2 sp 2 school sub/ob, adj, ser, tener,
Hoy es lunes. La fecha es el 24 de febrero LA PREGUNTA: Traduzcan. (Use the verb estar) We are He is They are LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: Examen del capítulo,
 Write the correct form of the –ar verbs in the blanks: 1.Yo ________ (pasear) con mi amigo. 2.Ustedes _______ (nadar) en la piscina. 3.Nosotros ______.
¡Bueños días, estudiantes! Do Now: 1. Translate the following sentence into English: Hoy es lunes y mañana es martes. 2. Translate the following two sentences.
The future tense ESSENTIAL ?: How can I describe events that will happen in the future?
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
Verbos en cambio tener(ie), venir (ie), preferir (ie), querer (ie), y poder (ue)
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
Stem Changing Verbs Shoe Verbs Boot Verbs.
Spanish 2 Week 6 Sra. Knutsen. Entrada – Hoy es lunes, el 7 de octubre Traduce: 1. LHS is far from Portland. 2. It’s 5:25am. 3. We are going to study.
Hoy es el ocho de octubre, Hoy es martes. La pregunta: ¿Cuáles son los verbos infinitivos del capítulo 5A? Miren la hoja de información de 5A para contenstar.
¿Qué tal en la clase de español? ¿Recibiste una nota (grade) buena en la prueba? Hoy vamos a ver si tú puedes cambiar los verbos. ¿Estáis listos?
Hoy es el 14 de marzo. Es viernes. La pregunta Are you more like Selena in that you belong to many different cultural groups without being defined by.
Irregular Preterite IR and SER Both verbs conjugate the same in preterite tense… so how can you tell them apart?
What do these verbs mean?.  The –ar verbs you have learned are called regular verbs because their conjugations all follow a predictable pattern. Some.
Stem-Changing Verbs P. 27 Realidades 2 The stem of a verb is the part of the infinitive that is left after you drop the endings -ar, -er, or -ir. The.
Regular Verbs -ar, -er, -ir. What’s an infinitive? In Spanish: they end in an –ar, -er, or –ir In English: To___________… Hablar – to talk Comer – to.
1.I eat salad for lunch. 2.The students drink soda for breakfast. 3.Mr. Edgar eats a ham and cheese sandwich and pizza for lunch. 4.You drink a lot of.
Formal Commands! ¡Atención! In this presentation, you will learn about making commands in Spanish.
Regular –ER and –IR Verb Conjugation Also know as regular –AR verb conjugation… but with a twist.
Español II … are pretty easy. You just use a base verb form (without a subject, since it’s always “you”) to tell people what they should do: Stand up!
REGULAR VERBS Verbs whose INFINITIVES end in -ar follow a pattern.
La casa.
Warm Up ¡ENTREGA EL PÁRAFO! Finish the translation sentences on back of “Tener/tener que notes sheet”Tener/tener que CONTESTAN LAS PREGUNTAS: 1. ¿A qué.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
SPONGE ANSWER IN ENGLISH 1.WHICH SEASON DO LATINOS PREFER? 2.WHAT SPORTS DO THEY PREFER?
Review Write the correct form of the –ar verbs in the blanks:
CONJUGATION REGULAR -AR VERBS.
¿Qué deportes juegas tú?
İBuenos días! Antes de la clase… (Before class…) Make sure you have your flipped classroom notes out to be checked. Complete your “I can” statements for.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : ________I can describe my nightly routine_________________ ________________________________________________________________.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
O  ue stem changing verbs Objetivo: to conjugate o  ue stem changing verbs correctly.
V ÁMONOS ¿Q UÉ HACES TÚ POR LA MAÑANA ? W HAT DO YOU DO IN THE MORNING ? Use the vocabulary handout from last class to help you. Write all 15 phrases on.
Formal Commands! Ten-Hut! In this presentation, you will learn about making commands in Spanish.
¿Cuántos años tienes tú? ¿Cuántos hermanos tienes tú?
The following slides introduce the new verb IR.
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
1. “El préterito” (the preterite) es un tiempo que se usa para decsribir algo que empezó y terminó en un momento específico en el pasado.
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
-AR verbs. -AR Verbs  As you know, an “INFINITIVE” in English is the not-conjugated verb:  To dance, to swim, to run.  In Spanish, an INFINITIVE ends.
Entrada: ¿Qué quieres? [En el libro importante] Answer the questions in Spanish sentences using the pictures. Español 2 El 8 de noviembre de ¿De.
ALC 25 You will need your vocabulary list from the last assignment.
Hoy es miércoles el veinte de noviembre AHORA With which subject pronoun would you replace each of the following? 1.Talking to one of your friends 2.Talking.
Present tense conjugations of regular –AR, -ER, - IR verbs Los Verbos Regulares.
Hoy es jueves el veintiuno de noviembre AHORA What does “–ar verb” mean? Give an example. What is an infinitive? How do you know an –ar verb is in the.
ALC 30 jueves el 17 de noviembre. Bienvenida jueves el 17 de noviembre Vocabulario para ¿Cómo se dice…?
El presente indicativo ESPAÑOL 1. A. What is the present tense? It is when the action of a verb occurs at the moment. Verbs can be divided into two categories:
-ar, -er and –ir verbs in the present tense. Review Verb Infinitive Conjugate Subject Conjugations Subject pronouns a part of speech indicating action.
-AR VERBS Español.
Copy the white notes.  There are three types of verbs in the Spanish language. Verbs that end in –ar, -er, and –ir  Example: hablar, comer, escribir.
How to conjugate an AR verb. We already know that in Spanish infinitives can end in: AR (bailar, cantar) ER (correr, ver) IR (escribir) In Spanish the.
DO NOW: Write 3 different ways to greet someone (say hello):
Realidades 1 – Capítulo 2B
Radical Changing Verbs AKA Boot Verbs Español 1 Capítulo 7.
-ER and –IR Verbs. Review Verb Infinitive Conjugate Subject Conjugations Subject pronouns a part of speech indicating action an unchanged verb. In English.
Objetivo: What does oír mean? How is it conjugated? Hagan Ahora: Escribe 4-5 oraciones de las actividades que tú haces durante el fin de semana. Usa las.
Gustar + noun & -ER, -IR verbs Gramática 3.1. Gustar = to like, to be pleasing (singular) If what is liked is singular use ___ + gusta – Me gusta – Te.
Escribe en espanol (¡usa el pretérito!): 1.I played the guitar last night. 2.We practiced Spanish yesterday. 3.I played baseball last week. 4.They looked.
Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****
Page 180 Realidades 1 The Verb IR REGULAR VERBS Verbs whose INFINITIVES end in -ar follow a pattern.
Quasimodo: Necesitan marcadores, borradores y pizarras blancas. ¡Tienen que preparar para la prueba!
Esponja 1.Nosotros _____ despertamos temprano. 2.Tu _____levantas tarde. 3.Yo _____ me lavo los dientes todos los dias. 4.Por lo general, Chuy no _____.
El presente del verbo: TENER BUEN VIAJE 1 – CAPITULO 6 TAKE NOTES!!!
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Tell what each person is going to do, based on the picture.
Transcripción de la presentación:

Spanish II Week 5

Para Pensar 9/6 Actividad 5 en pagina R3

El orden del día Para pensar Verbo del día: Practicar Repaso Boleto

Verbo del día: Practicar To practice Regular ar verb practic-stem Yo practicoNosotros practicamos Tú practicasVosotros practicáis El/ella/Ud. practicaEllos/ellas/Uds practican

Repaso I am going to show slides of the vocabulary, DO NOT SHOUT THE WORDS OUT! I will call on each of you individually

Repaso de vocabulario: un juego In groups of 4 you will write the word in Spanish the first group to raise their board with the correct word (spelling counts) will get a point. If you have a Native Spanish speaker in your group they can be the writer, but the others in the group have to tell them what to write.

Boleto Nombran los objetos…y donde están… (en oraciones completas)

Para Pensar 9/7 Escribe 5 oraciones sobre este cuarto…

El orden del día Para Pensar Verbo del día: decidir Practica con el vocabulario boleto

Verbo del día: decidir To decide Regular ir verb decid-stem Yo decidoNosotros decidimos Tú decidesVosotros decidís Él/ella/Ud. decideEllos/ellas/Uds deciden

Write as many sentences as you can about the pictures below… the more you do the better your grade could be

Boleto Escribe 3 oraciones sobre este cuarto

Para Pensar 9/8 Escribe 7 oraciones sobre esta casa (usa locaciones)

El orden del día Para pensar Verbo del día: probar Prueba boleto

Verbo del día: probar To try or test Irregular o-ue stem-changing verb Stem: prob/prueb Yo prueboNosotros probamos Tú pruebasVosotros probáis Él/ella/Ud. pruebaEllos/ellas/Uds prueban

Boleto Conjugate: – Mirar – Escribir – correr