Test: Chapters 5 and 6 Listening Comprehension Practice Click on the speaker icon next to each number and decide if the statement you hear is True, CIERTO.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
Advertisements

1) Penélope Cruz es actriz mexicana ……………………………………….. 2) Nació en setiembre ………………………………………………………….. 3) Tiene 23 años …………………………………………………………… 4) Nació
¿De dónde eres tú?.
¿Cuándo es el cumpleaños de _________? El cumpleaños de _____ es…
GETTING AROUND TOWN! Estar y Las Direcciones.. El Verbo Estar Use the verb estar to tell the location direction of people and things. For singular places,
Los Juegos Olímpicos Español I. Etapa (step) 1 En sus grupos, crean un lugar de origen hispánico. Por ejemplo: España, Argentina, o Chile.
© 2013 Board of Regents of the University of Wisconsin System, on behalf of WIDA.
Please do the following: 1.Measure an arms length of yarn of the color you like and cut it. (arms length goes from finger tip of one had to fingertip of.
45 POINTS Review for Chapter 2 Test. A. Escuchemos 4 points Based on the statements you hear choose a) if they are describing the living room pictured.
Español II 3-2 Chores and complaining Practice your listening and speaking. Listen to the recording and respond. Click to the next slide to check your.
Repaso para examen del capitulo 7
Los Colores Directions: Click on the object that matches each color word you see Click to Begin.
Los Colores Directions: Click on the object that matches each color word you hear Click to Begin.
Los días de la semana The days of the week
Direct Object Pronouns. Instrucciones / Read each sentence. On a piece of paper, rewrite each sentence using a direct object pronoun. Then, advance to.
Calentamiento Write the answers to each question.
Los Numeros y los Colores Orchard Hill Elementary School Jessica Giboyeaux Spanish Teacher.
LOS QUEHACERES DE JORGE
Spanish 1441 Final Exam Review – Listening Comprehension – Parts B, C, and D NOTE: Answers are on the next page of this file. PART B. Definiciones. Write.
Quiz yourself on the following verb slides. How many can you remember?
Sr. Schofield Español I Punctuation Marks: Review.
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
Repaso: Unidad 4. Vámonos 1.Ellas _______ (jugar) al baloncesto. 2.La clase ______ (empezar) a las siete. 3.Yo _______ (preferir) mirar la televisión.
LISTENING COMPREHENSION TEST
¿Cuántos Años Tienes? ¿ Cuál Es Tu Teléfono? Spanish4Teachers.org.
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
 Objetivo: Estudiar para el examen.  Contestar y escribir las respuestas del juego.  Objective: To study for the test.  To answer and write the answers.
Preposiciones dicen: Donde Each slide will change after a few seconds. For each slide you must decide where the BLACK box is. There are two possible answers.
Review for Chapter 2 Test
Verb: is the action of the sentence. Direct Object: receives the action of the verb.
Global Warming Project and Presentation. Save this PowerPoint to your S- User Then, answer the following questions about Global Warming. (Luego contesta.
DAY 47: DAY 47: CHAPTER 5 TEST REVIEW SPANISH I. HAGA AHORA HAGA AHORA EL 22 DE ENERO a.raqueta b.aburren c.gana d.las camisetas e.devolvemos Match each.
Puerto Rico animals. If you visit Puerto Rico. You visit see the coqui.
EJERCICIO SALUDOS 1.
CAP. 3.1 Test Review Practice. TEST FORMAT 22 Questions  Matching  True & False (reading comprehension)  Short answer (written sentences)  Fill in.
¿QUÉ HACES EN TU TIEMPO LIBRE? WHAT DO YOU LIKE TO DO IN YOUR FREE TIME?
Actividad 3 For each picture, you will hear two descriptions.Write the letter of the description that best matches the picture. 1.Roberto 2. Magda 3. Geraldo.
¡Hola! Part 3 Icons key: Photo: © Pedro Salaverría, Shutterstock.com
The Balloon Game The Balloon Game - Create by Lora O’Neill 6/22/2007,
VOCABULARIO: Capítulo 1A.
sección escuchada del examen final del primer semestre
Práctica para la Prueba 3B-1
Ir practice activities
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
¿Qué haces en la escuela?
Don Quijote El día 3.
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Spanish 1441 Final Exam Review – Listening Comprehension – Parts B, C, and D NOTE: Answers are on the next page of this file. PART B. Definiciones. Write.
Hacer Ahora (Do Now) Can you find and mark five errors in each of the sentences? You might look for errors of punctuation, spelling, or grammar. ¿Qué hice.
Test: Chapters 1 and 2 Listening Comprehension Practice Click on the speaker icon next to each number to listen to the descriptions of 5 people, and write.
Greetings Online Materials.
Spanish I Warm-up Translate: 1. ¿Cómo te llamas? 2. ¡Buenas tardes!
Spanish 1441 Final Exam Review – Listening Comprehension – Parts B, C, and D NOTE: Answers are on the next page of this file. PART B. Definiciones. Write.
Para hacer ahora Identifiquen los números
Pedir & Servir.
S2 SPEAKING ASSESSMENT QUESTIONS STUDY GUIDE
Review for Chapter 2 Test
Aim: To review listening strategies
Vámonos ¿Qué NO te gusta hacer? (3 cosas)
Hoy es lunes, 7 de enero del 2008.
1 Use or disclosure of data contained on this sheet is subject to the restriction on the title page of this proposal or quotation. 1 Add a Slide Title.
Tapas 26/9/16 Completa cada frase: 1. Mi teléfono es __________.
Eday: Assignment done at home if school is cancelled. Lesson 1
Tapas Write down the following notes to study for your Et Pre exam (mércoles, 28/9) La conversación pasa a las …. (The conversation happens at…)
Hay… There is… Un gato.
Tapas Listen to the dialogue and answer the questions. Write down all the information that you hear first, then answer the questions. 1. What.
Lee cada oración. Si la oración es cierta, marca con un círculo la C
¿Cómo estás? Creado por : Claudia Villamizar.
Tapas Read the paragraph and then answer the questions with C for true (cierto) or F for false (falso). Hola. Me llamo Raquel. Soy de Honduras,
Transcripción de la presentación:

Test: Chapters 5 and 6 Listening Comprehension Practice Click on the speaker icon next to each number and decide if the statement you hear is True, CIERTO or false, FALSO. See next page for script of recorded questions and answer key. 1. 2. 3. 4. 5.

SCRIPT AND ANSWER KEY TO LISTENING COMPREHENSION Cuando los trabajadores de una compañía quieren protestar por algo, hacen una huelga. CIERTO El analfabetismo es un problema relacionado con la educación. Las organizaciones sin fines de lucro normalmente son muy ricas. FALSO Es positivo hacer una pasantía para ganar experiencia profesional. La sobrepoblación beneficia el planeta.