Hoy es jueves, el 1 de diciembre

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Stem Changing Verbs: E-IE Spanish 1- Chapter 5. E-IE Some verbs show a vowel stem change from e to ie, such as empezar (to begin, to start), merendar.
Advertisements

Hoy es jueves 3 de enero de 2013 Diario#70 1.¿De qué color son las paredes de la sala de clase? 2.¿Cómo ayudas en casa? 3.¿Cuál es lo opuesto de bonito?
Características de los buenos estudiantes… Los buenos estudiantes ayud an a otros estudiantes. Los buenos estudiantes todos los días tien en sus materiales.
TIMBRE– PARTE A: ESCRIBE LA PALABRA AFIRMATIVA APROPIADA Hoy es viernes, el 4 de diciembre #1) Yo tengo ________ en la mano. Es un lápiz. #2) ¿Hay _________.
NOMBRE______________________________ A.IN EACH BOX, create a SPANISH stem change verb sentence using a different subject in each.You must use all 9 stem.
Write the correct Spanish words for the English words
1. Juan ____________ (estudiar) en la clase de español.
Stem-changing Verbs.
Stem-changing verbs Boot Verbs.
STEM-CHANGING VERBS a.k.a.=BOOT VERBS.
Los Verbos de los Zapatos
Stem-changing verbs AKA Boot verbs.
Verbs that are also called
Calentamiento: ¿Adónde quieres ir este fin de semana?
Los verbos con cambio de raíz
UIEP – El Presente ¿Por qué se usa? ¿Cómo se forma?
Stem-Changing Verbs “shoe verbs”Verbos como zapatos: 3 kinds:
Día 7 9/18.
Bellringer: define the following terms in your own words
Objective: Students will be able to conjugate stem changing verbs
The Present Indicative
Stem-Changing Verbs Poder, Querer, Servir, Pedir
New Plymouth High School Spanish Courses Profesora Wright
¿En que puedo servirle? ¿Qué talla usa? ¿Qué color prefiere usted?
Me llamo __________ Clase 802 La fecha es el 16 de octubre del 2017
Present tense of stem-changing verbs (e→ie, o →ue, e →i)
Me llamo _______ Clase 802 La fecha es el 6 de octubre del 2017
Calentamiento: tener y venir
Los barriletes de Santiago de Sacatepéquez
Spanish Stem-Changing Verbs
Stem-Changing Verbs Poder, Empezar, Pedir
Stem-Changing Verbs Poder, Empezar, Pedir
STEM CHANGING VERBS.
Cerrar (e:ie) cierra ________a las 10. Cierra
Present Subjunctive of Stem-Changing Verbs
Stem-changing verbs and Irregular yo verbs
Quasimodo: Quasimodo Connector words Markerboards Juego de la pelota
UIEP – El Presente ¿Por qué se usa? ¿Cómo se conjuga?
Stem-Changing Verbs Poder, Empezar, Pedir
STEM-CHANGING VERBS IN THE PRESENT TENSE
Cap. 1 Gramática 1 Español 2 Pgs. 10, 12 y 14
Stem-Changing Verbs: Poder, Empezar, Pedir
Stem Changing Verbs aka “Boot” verbs
Poquito a poquito Paquito empaca poquitas copitas en pocos paquetes
Poquito a poquito Paquito empaca poquitas copitas en pocos paquetes
Hoy es lunes, el 23 de noviembre
Stem-Changing Verbs.
Calentamiento.
All forms change except nosotros and vosotros
E-IE O-UE E-I.
La Fecha: Hoy es miércoles, 24 de septiembre Tema: Numbers Obj: SWBAT use numbers in Spanish from to talk about quantities (months in a.
Review of Stem-Changing Verbs and Reflexive Verbs in Present Tense
Cambio de raíz en el subjuntivo: -ir
Stem-changing verbs (boot verbs).
La Fecha: Hoy es miércoles, 24 de septiembre Tema: Numbers Obj: SWBAT use numbers in Spanish from to talk about quantities (months in a.
Repaso de Capítulo 1A y 1B Hablamos de la escuela.
Quasimodo: ¿Qué vas a hacer mañana? ¿Adónde vas mañana?
Repaso de stem-changers-Unidad 6a
Los Verbos de Cambio Radical
Stem-changing verbs: o ue
[C] Notas: Stem-changing Verbs
Stem-Changing Verbs Poder, Empezar, Pedir
Pedir – to ask/order Pensar – to think Dormir – to sleep
Stem-Changing Verbs Poder, Empezar, Pedir
¿Puedes usar el dicho en una oración?
Final Exam: Speaking Complete the “Final Exam: Verbs for Listening and Reading Sections” Study Guide Use your notes- these are irregular verbs! You will.
“Boot Verbs” stem-changing verbs.
Stem-Changing Verbs Poder, Empezar, Pedir
“Boot Verbs” stem-changing verbs.
Get your data folder and be filling in grades missed
Transcripción de la presentación:

Hoy es jueves, el 1 de diciembre TIMBRE: En la clase You’re teaching Spanish at an elementary school. Fill in the blanks to describe a typical day in your class. Use stem-changing verbs (eie), (oue), and (ei). Yo entro en la clase y __________(cerrar) la puerta. La clase __________(empezar) a las nueve de la mañana. Yo __________(pedir) la tarea del día anterior (previous). Los estudiantes __________(repetir) la lista. Algunos estudiantes __________(dormir) en sus pupitres. Yo __________(volver) a casa muy cansado/a.

Respuestas (answers) Yo entro en la clase y cierro la puerta. La clase empieza a las nueve de la mañana. Yo pido la tarea del día anterior (previous). Los estudiantes repiten la lista. Algunos estudiantes duermen en sus pupitres. Yo vuelvo a casa muy cansado/a.