Hoy es _____, ____de noviembre

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Las comidas. El desayuno Breakfast El pan tostado.
Advertisements

Hacer Ahora Write a sentence saying the day of the week and the date in Spanish. Translate into English. 1.A mí me encantan el desayuno y el almuerzo.
Meals UNIDAD 3 Lección 1 la bebida (color) el almuerzo (color) la cena (color) la comida compartir Clip Art la bebida el almuerzo la cena.
¿Qué comes? WALT: say what you eat for each meal of the day/ Revising food WILF 1- Name food and meals of the day in Spanish ( level2) WILF2- Express your.
To talk about breakfast 1. En el desayuno For breakfast 2. El cereal Cereal 3. El desayuno Breakfast 4. Los huevos Eggs 5. El pan Bread 6. El pan tostado.
Unidad 3 Leccion 1 Vocabulario.
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
Esponja 1A – Escribe la palabra de vocabulario en español
Capítulo 3A La Comida (Food) ¿Desayuno o almuerzo? Talk about foods and beverages for breakfast and lunch. Talk about likes and dislikes Express how often.
0 1 Capítulo 3A Tarjetas de vocabulario 2 Tema 3 La comida ¿Desayuno o almuerzo?
UNIDAD 3, LECCIÓN 1 ESPAÑOL 1 Presentación de Vocabulario.
El objetivo: SWBAT use gustar correctly to talk about food preferences in Spanish Para Empezar: Corrige los errores (correct the errors) 1.Yo me gusta.
Vámonos Translate these Spanish words into English. You should write both the Spanish and English. Hint: all cognates 1.La pasta6. La pizza 2.Los tomates7.
Hoy es jueves el 7 de enero Today is Thursday, January 7 Write in English the following words ¿Qué? = What? Hay = there is or there are A la derecha =
Hoy es martes el 12 de enero Today is Monday, January 12 Place your homework on desk. Answer the following Write the cojugations for verbs comer and beber.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)…  use essential vocab to talk about foods and beverages we eat/drink and express how often 
La comida Mosaicos (pp. 97, 98, 99,127). Malena Malena is going to eat dinner with her family. Let’s see what they are going to eat.
VOICE LEVEL 2: ¡Hola. ¿Cómo estás. ¿Qué tal
¿Qué desayunas? Objetivo;
Vámonos Translate these Spanish words into English. You should write both the Spanish and English. Hint: all cognates 1.La pasta 6. La pizza 2.Los tomates 7.
Hoy es lunes el 23 de enero, 2017 Today is Monday, January 23, 2017
Vocabulario del Capítulo 3A
El Verbo Gustar Avancemos 1 – 3.1.
Me llamo ________ Clase 802 La fecha es el 11 de marzo del 2014
Capítulo 3A Quadrants Review Tx pá 145
LA COMIDA-FOOD.
Vocabulary 3-A.
Hoy es miercoles el 6 de enero
Capítulo 3A Quadrants Review Tx pá
IR & Hacer.
Quality assured by the ALL Connect project (2015)
Menu project: Due TODAY 5/22/2017
Vámonos Write out the categories and put the following foods into the appropriate one: huevos manzanas arroz leche brócoli pasta mantequilla pera.
Conjugate the verbs to the present tense.
Capítulo 3A Español 1.
Capítulo 3A Español 1 Obj: SWBA:
Me llamo ________ Clase 701 La fecha es el 25 de marzo del 2014
CapÍtulo 3a.
Hoy es viernes, el 27 de enero de 2017
Hoy es miércoles el 18 de enero
Me llamo ________ Clase 701 La fecha es el 9 de noviembre del 2017
Hoy es martes el 17 de enero
Hoy es lunes el 11 de enero Today is Monday, January 11
Flashcards La Comida – Food Por Sra. Abeille.
Unidad 3 Lección 1 Vocabulario.
Capítulo 3A Tarjetas de vocabulario.
ME GUSTA SONG:
La comida Sr. Rivera Spanish I.
viernes, 21 de septiembre de 2018viernes, 21 de septiembre de 2018
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Vocabulary 3-A.
ESPAÑOL 1: CAPÍTULO 6 VOCABULARIO 2
SWBAT conjugate –er/-ir verbs correctly
Vocabulario: la comida
My comida favorita In the lesson you will learn to:
Intro: La comida.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Vocabulario 3-A.
La Fecha: Hoy es miércoles, 27 de agosto Tema: Likes and dislikes Obj: SWBAT discuss, in Spanish, activities and foods that they like using the verb.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Hoy es miércoles el 23 de enero Today is Monday, January 23
Tapas Traducen: 1. She orders enchiladas.
ESPAÑOL 1: CAPÍTULO 6 VOCABULARIO 2
Chapter 3 A La comida.
Capítulo 3A (Breakfast or Lunch?) ¿Desayuno o Almuerzo?
What do you have for breakfast?
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Vocabulary 3-A.
Our mom Their dad His uncle Her brothers Y’alls children My parents
jueves, el 8 de diciembre LT: I will identify food vocabulary.
Transcripción de la presentación:

Hoy es _____, ____de noviembre Tema: La Comida El objetivo: SWBAT express their opinions about foods that they like and dislike and describe foods in Spanish Para Empezar: complete the sentence Me gusta comer___________ Me gusta beber____________ No me gusta comer/beber_______

Los nombres de la comida que ya sabemos

EL cereal

LA LECHE

El pan El pan tostado (toast)

Think/Pair/Share: Ask a partner what they like to eat and drink for breakfast, lunch and dinner. El Desayuno:

El almuerzo

La cena

¿Qué te gusta comer para el desayuno/el almuerzo/la cena? Me gusta comer______ ¿Qué te gusta beber para el desayuno/el almuerzo/la cena? Me gusta beber_________

El café

El cereal

El huevo

El Pan

El jugo de naranja

La hamburguesa

La sopa

La manzana

Las bananas

El sándwich

¿Te gusta el/la…. ¿Te gustan los/las ¿Te gusta el/la…? ¿Te gustan los/las? Me gusta el/la… Me gustan los/las…. Go around the room and ask other students if they like the food or beverage you have. Switch cards and ask another student. You need to interact with at least 6 other students.

Comparte con tu compañero ¿Te gusta? Sí, me gusta..

¿Te gusta(n)…? Me gusta(n)… Escucha

Me gusta Me gustan Me gusta la manzana. Me gustan las manzanas

Comparte con un compañero ¿Te gustan…? Si me gustan…

¿Qué te gusta comer para el desayuno y el almuerzo?

La Comida Vocab Practice Using the food vocabulary sheet, categorize foods under the row that best describes them

Reflexión WRITE 3 NEW FOODS VOCABULARY WORDS YOU LEARNED TODAY tarea: Foods Category chart