Day 12 Exploratory 7 de octubre

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
saquen la tarea en la página 57, ejercicio 1 ejemplos 4 y 5
Advertisements

I can recite and _________ the numbers I can ____________ spell in Spanish all classroom objects from the vocabulary sheet, including their __________.
Ms. Martinez September 3, 2014 Spanish 1 Instructions:  You need to write the notes in your Spanish journals.  Write the translation next to the Spanish.
WARM-UP 1.How do you ask someone for their name? 2.How do you ask where someone is from? 3.How do you ask what someone likes to do? 4.How do you ask someone.
I can recite and _________ the numbers I can ________ at least ______ classroom objects in Spanish. I can __________________ to at least _____.
I can _________ common mistakes in Spanish and explain how to correct them. I can __________________ to the question _______________. I can respond to.
MORE CONVERSATION TOOLS
El vocabulario que vamos a usar hoy es… Hoy es viernes, el 15 de marzo de 2013 Los interrogativos La familia Las preposiciones.
Diario 3 Write the date first! Say hello to a classmate, they reply (with a different greeting) Ask them what their name is, they reply and ask “And you?”
I can recite and _________ the numbers I can ________ at least ______ classroom objects in Spanish. I can __________________ to at least _____.
I can respond to a ___________________ and resume a normal conversation in Spanish. I can ____________ a _______ in Spanish in reference to it’s ________.
Preparación: Hoy es jueves, 2 de octubre ¿Qué día es hoy? What day is today? ¿Qué día fue ayer? What day was yesteday? ¿Qué día es mañana? What day is.
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
OBJECTIVO: SWBAT distinguish between greetings for people using tu and Ud. El 25 de Septiembre 2012.
Los números 0-30 the numbers cero uno dos tres cuatro cinco.
¿Cómo respondes? You bet your friend that you learned everything from your Spanish class this week. He/she is texting you questions and if you win he/she.
Quasimodo Get out the clock worksheet to be checked and quietly study for your alphabet quiz.
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
LA TAREA REPASE (review) class notes from martes el 13 HAGA p. 28 ejercicio 2 Write out all sentences and numbers in words.
I can respond to a ___________________ and resume a normal conversation in Spanish. I can ____________ words in Spanish from their singular form to the.
Tu Sala de Clases. Find the word that doesn’t belong in each group: / 1. un escritorio una silla un pupitre una amiga / 2. la carpeta debajo de entre.
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es martes el 2 de septiembre. Por favor, pongan la placa en el pupitre. Nombre.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Asking Questions in Spanish a. YES / NO QUESTIONS. Just like in English there are two types of questions: b. INFORMATION QUESTIONS. Different from English.
Preparación Hoy es lunes, el 29 de agosto de 2015 Today is monday, August 29, 2015 DUE NOW:  Como se escribe tu nombre (name). Spell the sounds with alphabet.
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
Spanish 6 – What does the following mean in English?
Question Formation Español Uno.
How do you respond to the following greetings in Spanish?
Tu Sala de Clases.
Bell work: 1). Grab your binder. 2). Turn in your homework. 3). Write down the Spanish word of the day: la computadora = computer 4). Take out a sheet.
HOLA.
Calentamiento ¿En que mes es tu cumpleaños? ¿Qué día es mañana?
EspaÑol i 14 de noviembre de 2016.
Objetivo: students will practice the numbers 0-20,
Dias de la semana.
Las Palabras Interrogativas
¿Dónde están los tres objetos? Escribe una oración para cada objeto:
Getting to know you more!
El 28 de Agosto Objetivos:
Yo puedo… I can introduce myself and others
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en el pupitre.
El 28 de septiembre…Día 10 Las metas de aprender
Hoy es lunes 11 septiembre 2017
Las Palabras Interrogativas
Hoy es miercoles, el diez de agosto
Hoy es viernes el ocho de septiembre
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
HAGAN AHORA: ESCRIBE LAS FECHAS EN ESPAÑOL December 31 July 4
Hoy es ______, el ______ de _____ de ____________.
El Examen Improv. 2 Práctica los números
DUE NOW: How is Columbus Day Celebrated in the United States?
Hoy es jueves el trece de septiembre
Tapas The verb estar is used to tell location and to tell the current state or condition (such as feelings) of someone or something. Tell where.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Hoy es miércoles el doce de septiembre
What does it mean ¿Qué te gusta hacer? ________________________
Question Formation Spanish I Page 52.
LABEL THE ROOMS AND OBJECTS IN THE ROOMS IN SPANISH
Tapas Write down the following notes to study for your Et Pre exam (mércoles, 28/9) La conversación pasa a las …. (The conversation happens at…)
LA TAREA VEAN (watch) el video en youtube
Quasimodo: Check your homework!
Spanish I Señora Hoffman-Fields
Transcripción de la presentación:

Day 12 Exploratory 7 de octubre 1. Identify common errors in Spanish writing. 2. I can respond to a non-scripted question and resume a normal conversation in Spanish.

DOL no1…Identify the mistake(s) and make the correction(s). La entrada: DOL no1…Identify the mistake(s) and make the correction(s). (5) 1. Buenos dias Senor Lopez. Como esta Usted? (1) 2. Hola Sofía, ¿Que tal? (1) 3. Me llamo es Paco. (2) 4. ¿Cuál es tú telefono? (4) 5. Mi cumpleanos es el veinta y sies de Mayo. (2) 6. Hoy es Lunes, el uno de octubre. ¿ X e ei m X X l primero X X I can identify common mistakes in Spanish and explain how to correct them.

La entrada: DOL no1…Continuado la X a papeles a (2) 7. Hay uno escritorio en el clase. (2) 8. Hay una mapa y treinta y unos pupitres en la clase. (2) 9. ¿Cuantos puertas hay en la clase? (2) 10. Necesitamos unos plumas y unos papels para la clase. la X a papeles a I can identify common mistakes in Spanish and explain how to correct them.

La Improvisación 2a Situation: I can respond to a non-scripted question and resume a normal conversation in Spanish. La Improvisación 2a Situation: You and your partner are just meeting for the first time in class. Role play this situation where you both find out information about the other person.

Sí…es una continuación de la improv. 1a Improv. requirements: Each person will ask equal amount of questions. Include the following information in your improv.: Greetings Names How each person is feeling Where each person is from The age of each person Birthdays for each person The day and date Classroom objects needed for the class Farewells Sí…es una continuación de la improv. 1a

Improv. grades will be based on the following: Voice Interaction I can respond to a non-scripted question and resume a normal conversation in Spanish. Improv. grades will be based on the following: Voice Interaction Fluency Pronunciation Accuracy

Classroom objects needed for the class A: ¿Qué necesitamos para la clase? B: Necesitamos …

La Misma Luna cont’d