Día número 92—español 1 El 23 de enero Horario Regular

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
PREPOSICIONES Prepositions.
Advertisements

La ubicación de los lugares
States where things are located
D EMONSTRATIVE A DJECTIVES AND P RONOUNS When you point out specific things, you use demonstrative adjectives and pronouns. A demonstrative adjective.
TIENEN 5 MINUTOS Objective:
LOCATION! LOCATION! READ ALL ABOUT IT!! ¿DÓNDE ESTÁ? WHERE IS IT? Based on the clues, try to figure out the meaning of the BOLD Spanish prepositional phrases.
Ella está abajo del paraguas
Las preposiciones.
2.2 Estar and Prepositions
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can use prepositions to help describe where things are located. Vocab/Ideas: Estar Estoy Estás Está Estamos Estáis Están.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
Parte B.  el armario  el auditorio  el baño.
Vámonos TIENEN 5 MINUTOS
Prepositional Phrases
Las preposiciones Prepositions of place.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
REPASEMOS LA TAREA. la tarea p. 60, Copy “prepositions often used with estar” into your notebook. Be sure to copy Spanish and the English meanings.
LA TAREA para miércoles, el 18 HAGAN – Página 60 Inténtalo 1-14 Write it out.
Preposiciones. Preposiciones  Prepositions  Arriba (de)  Above  Abajo (de)  Under  Delante (de)  In front of  Detrás (de)  Behind  Encima (de)
5.4 - Mi comunidad My community el banco bank la biblioteca library.
Las preposiciones. El gato está afuera de la pecera. El pez está dentro de la pecera.
THE VERB ESTAR Español 1 – Unidad 2 Lección 2. THE VERB ESTAR The verb estar means TO BE and is used to indicate LOCATION as well as to say how people.
Describing the location of objects. Estar-to be Yo estoyNosotros/as estamos Tú estás Él Ella está Usted Ellos Ellas están Ustedes.
Organización de cuadernos
Spanish Class Mrs. Rogers.
Hoy es el _____ de _____ del __________
Las preposiciones Prepositions of place.
Día 13.
BELLWORK Write the DLT! I can review the present tense conjugations of estar. I can translate the prepositional phrases often used with estar. I can use.
Día 44 –Español 4 NS (HL) y NM (SL)
Día número 84—español 1 El 10 de enero Horario Regular
Día 40 –Español 4 NS (HL) y NM (SL)
First Grade Dual High Frequency Words
Día 39 –Español 4 NS (HL) y NM (SL)
Día número 24 Español 1—Acelerado
Primera Actividad Escribe en español: 1. The backpack is under the desk. 2. The books are on top of the table. 3. The pens are.
Vámonos Label your passports: 3, 7, 9 de noviembre for now (will add more later) Write out these sentences in English & Spanish  Mi madre continua regando.
Día 37 –Español 4 NS (HL) y NM (SL)
Día número 125—español 1 El 12 de marzo
Día número 94—español 1 El 25 de enero Horario de Inicio Tardío
REPASEMOS LA TAREA (miércoles, el 18) HAGAN – Página 60 Inténtalo
States where things are located
Día número 104—español 1 El 8 de febrero Horario de Inicio Tardío
Prepositional phrases to express location
Preposiciones de lugar
Día número 123—español 1 El 8 de marzo
Prepositions using the verb estar
LOS PREPOSICIONES.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Día 43 –Español 4 NS (HL) y NM (SL)
Día número 105—español 1 El 9 de febrero Horario Regular
Día número 87—español 1 El 13 de enero Horario Regular
Hoy es martes el seis DE NOVIEMBRE
Día número 91—español 1 El 20 de enero Horario Regular
Día número 88—español 1 El 17 de enero Horario Regular
Día número 86—español 1 El 12 de enero Horario Regular
Día número 87—español 1 El 12 de enero
Gustar, Interesar, Aburrir
Spanish 2 Week 4 Sra. Knutsen.
Prepositions.
Día número 102—español 1 El 6 de febrero Horario Regular
Día 42 –Español 4 NS (HL) y NM (SL)
Día número 106—español 1 El 10 de febrero Horario Regular
Día número 93—español 1 El 24 de enero Horario Regular
¡Exprésate! UNO Chapter 5-2
Las preposiciones prepositions.
Día número 124—español 1 El 9 de marzo
Enfoque: Preguntas sobre tus compras (Q and A)
Las Preposiciones.
States where things are located
Transcripción de la presentación:

Día número 92—español 1 El 23 de enero Horario Regular

LEER EL BOLETÍN Meta (Goal) de Hoy: Hannah presents skit on Winter Break Practice for test on Intro to Past Tense Practice Prepositions of Location Dance/Chant/Song

Per 3: Hannah FINISH SPEAKING TASK #1: Make up a little skit. You must memorize and ACT OUT 5 activities in a row. You can do other activities besides the ones I used, just be sure to conjugate the verbs correctly. REMEMBER: Hispanics tend to be very dramatic and use their hands a lot when they talk—(Let’s have fun with this! —think Hispanic Soap operas)—so part of your grade will be how exaggerated your acting is! 30 Memorization (How it flows) 30 Grammar & Voc (Correct usage) 20 Variety of Voc (Added details—With whom? Where? When?) 10 Pronunciation 10 Exaggerated acting (make people laugh!)

El 23 de enero Pg C ACT #4: El pasado Yo Tú IR ESTUDIAR VENDER ASISTIR HACER ATACAR Did you turn in (entregar) your HW? Yes, I turned in my HW. Did you pay (pagar) yet (ya)? No, I didn’t pay yet (no—todavía). FUI FUISTE ESTUDIÉ ESTUDIASTE VENDÍ VENDISTE ASISTÍ ASISTISTE HICE HICISTE ATAQUÉ ATACASTE ¿Entregaste tu tarea? Sí, (yo) entregué mi tarea. ¿Ya pagaste? No, (yo) no pagué todavía.

Common Prepositions: to the right of = a la derecha de to the left of = a la izquierda de next to = al lado de around = alrededor de around here (vague) = por aquí through = por close; near = cerca de far = lejos de under; below = debajo de (something) / abajo (depth) on top of; over = encima de (something) / arriba de (height) in front of = delante de/ enfrente de behind= detrás de outside of = fuera de (something) / afuera (motion) in /on = en inside of = dentro de (something) / adentro (motion) between = entre toward = hacia

¿Dónde está la pelota? ¿Dónde está la caja?

REPASO de VOCABULARIO: How do you say… My mi or mí Your tu or tú I like sports Me gusta los deportes or Me gustan los deportes 6 sies or seis I yo or mí or me I admire admiro or admira or admiré They want quieres or quieren Yes si or sí I have soy or tengo I want to be quiero ser or quiero hacer

COMPLETE the back of the blue WS Videos on prepositions in English and Spanish  ENG: https://youtu.be/oKhz6H4SFX0 SPAN: https://www.youtube.com/watch?v=wZGoSkQ2bLI IN GROUPS of NO MORE than 4 people: Use the ideas from the videos and your own imagination to create charade-type representations for AT LEAST 8 prepositions from the list and put them into a chant / song / or dance. WRITE A LIST of the PREPOSITIONS in THE ORDER that they APPEAR in your CHANT, SONG, DANCE. LA TAREA: EXAMEN y PRESENTACIONES MAÑANA: COMPLETE the back of the blue WS ESTUDIA PARA EL EXAMEN: How to conjugate in past tense for YO and TÚ forms: Irregular verbs Hacer & Ir CAR & GAR verbs Regular AR/ER/IR verbs MEMORIZE & Prepare to present your Preposition chant / song / or dance to the class. Everyone will be tested on the prepositions they used from English  Spanish!