ESTIL GOYA VA ESTUDIAR LA PINTURA DE DIEGO VELÀZQUEZ VELÀZQUEZ GOYA
ENANO DE MORRA, DE VELÀZQUEZ. RETRAT PSICOLÒGIC
LA VENUS DEL MIRALL, VELÀZQUEZ LA MAJA VESTIDA I LA MAJA DESNUDA, GOYA
I VA SER ESTUDIAT PER EDOUARD MANET “OLIMPIA” “L’AFUSELLAMENT DE MAXIMILIÀ”
I PER PICASSO MASSACRE A COREA
AMB “LA LLETERA DE BURDEUS” GOYA ÉS ANTECEDENT DE L’IMPRESSIONISME CLAUDE MONET ”CATEDRAL DE ROUEN”
CRONOLÒGICAMENT PERTANY AL NEOCLASSICISME, PERÒ LA SEVA PINTURA ÉS INCLASSIFICABLE EN UN MOVIMENT CONCRET. REP INFLUÈNCIES DE VELÀZQUEZ ÉS INFLUÈNCIA PER A IMPRESSIONISTES I EXPRESSIONISTES I, EN GENERAL, PER A TOTA LA PINTURA MODERNA
Els cartons Models per a tapissos per la Real Manufactura de tapices de Santa Bárbara. De tema costumista. Goya hi reflecteix l'ambient de l'alta societat madrilenya 1775-1791 Majas i embozados 1777 El cacharrero 1778
El pelele 1791-92 La gallina cega 1788-1789 Gigantillas 1791 El quitasol 1777
La nevada 1786 La verema 1786 1788 La pradera de San Isidro
Els retrats Maja nua i Maja vestida La Duquesa de Alba 1797
Don Manuel Godoy 1801 La comtessa de Chinchón 1800 Don Gaspar Melchor de Jovellanos 1798 Els ducs d’Osuna i els seus fills 1787-88
La càrrega dels Mamelucos o Dos de maig de 1808 Pintat l’any 1814
Els afusellaments de la Moncloa o Tres de maig de 1808 Pintat l’any 1814
El colós
“L’Aquelarre” o “El gran cabró” 1820-1823. Quinta del Sordo.
Baralla de gegants 1820-1823. Quinta del Sordo. Dos vells menjant sopes 1820-1823. Quinta del Sordo. Saturn devorant al seus fills 1820-1823. Quinta del Sordo.
La lletera de Burdeus 1827
Els gravats Els Capritxos 1799
Els Desastres de la guerra 1808 Els gravats
La Tauromàquia 1816 Los Disbarats 1815-1824 Els gravats
Josep I “Pepe botella” (1808-1813) Carles III (1759-1788) Carles IV (1789-1808) Ferran VII (1808) (1814-1833) Francisco de Goya (1746-1828)
Goya en Burdeos Director: Carlos Saura Actors: Francisco Rabal, José Coronado, Daphne Fernández, Maribel Verdú