HerStory in History Where are the women in History?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Vocabulario: Expresiones In this slideshow, you will review how to say the names of common items in Spanish.
Advertisements

A expresar los gustos e intereses Estas preguntas son buenos para conversar sobre lo que les gusta con sus compañeros What do you like? What do you love?
Hoy es el nueve de noviembre. VERBOS Hacer atletismo Ir en monopatín Patinar Mandar los textos.
Hay 7 preguntas aquí sobre las clases y los profesores. In the #1 space on your sheet, write the ANSWERS in Spanish to the corresponding questions. In.
Speaking Exercises 1.Save this program as speaking exercise #1YOUR NAME in the M drive 2.Read each question out loud into your microphone, and then reply.
Spanish II I can do everything from level I Warm-up: Calentamiento
Me Gustan Las Vocales Song I like the Vowels Song A E I O U.
¿Qué haces después de las clases? (2 cosas). Compare using más/menos…que.
How to make questions en español
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
WARM-UP 1.How do you ask someone for their name? 2.How do you ask where someone is from? 3.How do you ask what someone likes to do? 4.How do you ask someone.
602 -COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on THURSDAY along with Proposito #
Apuntes el 15 de diciembre IR (to go) (yo) voy(nosotros/as) vamos (tú) vas(vosotros/as) vais (Ud., él/ella) va(Uds., ellos/as) van.
Valley High School Monday March 21, 2011 Valley High School Monday March 21, 2011.
Saludos e Introducciones Greetings and introductions
Hoy es jueves. La fecha es el 30 de enero
HACER and TIME I have been speaking Spanish for 18 years. We have been in school for 10 years. You have been in class for 27 minutes. Johnny has wanted.
WHERE DO WE COME FROM: Introduction to Tolerance Lourdes Rubio LPC Counselor-Kenmore.
End of Year Oral Assessment Spanish I and II. Spanish II 1. What is your name? 2. How old are you?
KnowWant to KnowLearned.  Se celebra en Aldea Loíza por una semana con música tradicional, como la bomba y la plena.
¡QUIERO DINERO!. $100: ____ libro  El El  La La  Los Los  Las Las.
Overclipping It’s very important as a trader that you understand your clip size and what positions this allows you to have. In addition it will help you.
PARENT INVOLVEMENT MATTERS Morgan Elementary School.
Me llamo _______ Clase 602 La fecha es el 17 de noviembre del 2014 Propósito # 26: ¿Quién eres? Actividad Inicial: Write a short paragraph about YOURSELF.
Mi colegio y mis opiniones el colegio - school la clase- class el profesór/la profesora - teacher matemática - maths geografía – geography historia - history.
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/2/15 AIM: How do we construct a brilliant BILL OF RIGHTS PROJECT? DO NOW: Which Amendment will you choose for your project?
¿Qué te gusta hacer? How to respond to different questions.
Hoy es martes, 1 de septiembre Campana #1 Turn to page 3 of your cuaderno and begin working. Using your name plate. Translate the following phrases/words.
Lección 3: La familia Please translate into Spanish: 1.We learn a lot on (the) Mondays. 2.I run to our school without my books. 3.Do you live in your big.
‘ KNOWING THE COUNTRY’ PROYECT – YEAR 6. HOW DO WE FIND OUT ABOUT PLACES? Brainstorming.
GUSTAR, SCHOOL SUBJECTS WHICH CLASSES DO YOU LIKE?
Expresar Posesión Possessive adjectives are used to show ownership Es el libro de Linda. Es su libro.
Me llamo ___________ Clase 602 La fecha es el 4 de marzo del 2016 Propósito # 55: ¿Cómo repasamos para el Examen: Capitulo 2 del proximo VIERNES? L.O.-
To insert this design into another PowerPoint presentation, highlight the image, then under the Home tab in your PowerPoint ribbon, click on Copy. Now.
Print on green Construction Paper and laminate. Print on cardstock and tape to sentence strip headband.
Lección Preliminar Vocabulario
Preguntas Questions.
Hoy es viernes el 3 de marzo Escribe las conjugaciones del verbo ser
Proyecto de vocabulario de la ciudad
¿Qué piensas del imagen ?
End of Year Oral Assessment
El 28 de Agosto Objetivos:
Hace + time + que Expressions….
c e a d b Eduardo Julia Julia Eduardo Julia
IR (yo) voy (nosotros/as) vamos (tú) vas (vosotros/as) vais
Vocabulario Podrán encontrar la lista del vocabulario en el folder “Día de los muertos Unit” en la pagina web de la escuela.
NO me gusta bailar. NO me gusta NADA bailar. me – to me gusta/gustan
Introduction to World Communities Family Project
A hacer preguntas en español
MIDTERM REVIEW CHAPTERS 1-4
saquen una hoja de papel
Speaking Assessment Practice
Preguntas Questions.
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
¡Buenos días! Are you ready to sing?.
Para hacer ahora ¿Cómo es? 1) 4) 2) 5) 3) 6)
Saludos e Introducciones Greetings and introductions
Good morning everybody! Sit down, please! Be quiet, please!
Here, you will find your child’s sight words for the week.
MY PROJECT THE HISTORY OF THALIA.
¿Qué día es hoy? ¿Cuál es la fecha de hoy?
Question Words.
“Fly me to the Moon” Π.
viernes, el 2 de septiembre LT: I can write about Spanish 1 themes
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
[C] Describing Locations: Estar
Periódo 3. periódo 3 periódo 5 How much Spanish do students often learn in school?
5 THINGS THAT I LIKE TO DO. SPENT TIME WITH MY FAMILY.
Welcome to World History!
Mujeres y su relación con la naturaleza en los còdices.
Transcripción de la presentación:

HerStory in History Where are the women in History? How do you Sing to Love? Global project Fecha límite para colaborar con vuestros proyectos MYP5: 8 marzo 2018

Dioramas

How do you sing to love? -colaboramos en este proyecto Global project https://sway.com/wj2fUnEJgbHklPq7?ref=Link&loc=mysways How do you sing to love https://howsing2love.wordpress.com/ Another link to understand your Global Project https://www.youtube.com/watch?v=kL7_sjPuKRA&feature=youtu.be School working with us on this projecgt https://www.youtube.com/watch?v=w2RmNdBRmhw&feature=youtu.be

Crearemos dioramas para la Mujer importante para la Historia que indaguemos Elementos a incluir: Fechas (nacimiento y contribuciones) Imágenes de su/s obras, invenciones, descubrimientos, acciones Premio/s recibidos Retrato Foto o dibujo Imágenes y objetos que ambienten la época del diorama Mapa de su país de origen, situado en el mundo MUY importante Código QR a un documento publicado en Internet con su biografía.

¿Cómo hago un diorama? Un diorama es una forma de construir una escena emocionante en un pequeño espacio. Usualmente modelan un periodo histórico, una escena natural o una situación de ficción, y dan espacio a la creatividad y la innovación. Ya sea que tu diorama sea un proyecto para la escuela, una base para un modelo o sólo por diversión, construirlo es fácil. https://es.wikihow.com/hacer- un-diorama https://www.wikihow.com/Make -a-Diorama

Materiales necesarios: Caja de zapatos Cordel Cello tape o Washi tape Rotuladores

Páginas de búsqueda http://www.unwomen.org/es/digital- library/multimedia/2016/3/timeline-womens-footprint-in-history http://www.unwomen.org/en/digital- library/multimedia/2016/3/timeline-womens-footprint-in-history https://www.diagonalperiodico.net/saberes/30039-la-mujer-y-la-ii- republica.html