Vida Saludable (Healthy Life) Unit 3 continued

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La ropa.
Advertisements

¡Hola, buenos días! ¡Bienvenidos a la clase de español! Agenda: Doblar el papel para la a la campana. Hacer la a la campana 44. La bienvenida. Escribir.
¿Que hay en el salón de clases?
Actividad en clase 30 de septiembre- primero de octubre ¿Qué te gusta? Write at least three things to complete each of the following sentences. A mí me.
Español II 3-2 Chores and complaining Practice your listening and speaking. Listen to the recording and respond. Click to the next slide to check your.
¿Qué tiempo hace?.
-ar verbs Look at each picture Decide which verb is pictured (use your vocab. sheet) Use your chart to conjugate the verb in the correct form Write 2 words.
Repaso: ¿Qué te gusta hacer? Unit III. Fill in the boxes below with the correct pronouns. Remember that some pronouns will change depending on when they.
Calentamiento Write whether you like to do or do each activity 1)2) 3)4)
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
After copying down the day’s agenda and objectives, conjugate ALL of the following verbs in your notebook! Regular reflexive verbs Levantarse – to get.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Español 2 y 3 17 de septiembre de de septiembre de 2014.
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
ALC 116. Objetivo Yo puedo usar el pasado para decir lo que compré, que color era, y cuanto costó.
Spanish 1441 Final Exam Review – Listening Comprehension – Parts B, C, and D NOTE: Answers are on the next page of this file. PART B. Definiciones. Write.
Vocabulario: Ropa Grade 6 Señorita LaPorta. Make a t-chart that looks like the one below. You will need 13 spaces. Then write each Spanish word or phrase.
Unit 1, Lesson 1 Review Grammar Concepts What is an infinitive? What does it mean to conjugate a verb? What are subject pronouns? Why are there so many.
Objetivo: How do we describe what people are wearing? Hagan Ahora: En el texto, pg. 55, actividad 7.
El Repaso de Unidad 1 Etapa 1. El Vocabulario y La Gramática People Identify who the following people are: Write a sentence that says who the.
 Objetivo: Estudiar para el examen.  Contestar y escribir las respuestas del juego.  Objective: To study for the test.  To answer and write the answers.
ESPAÑOL 1, el 7 de octubre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
Clase de Español los verbos irregulars en la forma yo.
H sp Bell work What kind of clothing do you prefer? Do you like being more casual or more formal? What defines your style? Do you like popular.
Question Words In English there are six main question words. Without knowledge of the following words, understanding questions would be extremely difficult:
Trabajo de entrada: 13/10 Copien y traduzcan. Copy and translate. NP12  Hace frio.  Hace sol.  ¿Qué tiempo hace hoy?  Está nublado.  Nieva.  Son.
Para hacer ahora 1) ¿Cuál es la fecha de hoy? 2) ¿Cuál es la fecha de mañana? 3) ¿Cuáles son las estaciones del año?
Unit 1 ACTIVIDADES, GUSTAR, INDIRECT OBJECTS + GUSTAR.
Preterite It’s the past tense in Spanish.  Introduce preterite and Watch video  Guided practice: examples and handout  Independent practice: Questionaire.
16 de octubre  Para empezar answer the following questions 1) ¿Dónde está la biblioteca? 2) ¿Tenemos los rascacielos en Corona? 3) ¿En cuál ciudad hay.
¿Qué tiempo hace? what’s the weather like?. Llueve. Está lloviendo.
11 de octubre  Para empezar answer the following questions 1) ¿Qué miraste anoche? 2) ¿Qué comiste para la cena (ayer)? 3) ¿Cuál día fue ayer? 4) ¿Cuál.
Escriban en sus Apuntes In your apuntes write down two sentences describing today’s weather in Spanish Try not to use your apuntes.
Tapas Fill in the blank, using the correct form of each adjective.
22 de octubre Para empezar Pueden estudiar en parejas para el examen. Tienen 15 minutos Preguntas Examen Una película.
Essential questions: How do I use some irregular verbs?
Los guantes La sudadera Las sandalias
Calentamiento: ¿Adónde quieres ir este fin de semana?
LA ROPA.
Ahora mismo: Escribe los colores en español
Calentamiento Hoy es miércoles, el 25 de enero
Los Verbos Irregulares en la Forma Yo
Calentamiento Hoy es martes, el 31 de enero
Es el 4 de noviembre La Práctica (parte 1)
Español 1300 La Ropa y Los Colores.
Cap. 3 Apuntes/Notes Exprésate 1 y Gramática 1.
¿Dónde están los tres objetos? Escribe una oración para cada objeto:
Spanish 1441 Final Exam Review – Listening Comprehension – Parts B, C, and D NOTE: Answers are on the next page of this file. PART B. Definiciones. Write.
La ropa Realidades 1 Unidad 7.
Jesse Rania ¿Qué tiene Kate? ¿Qué tiene Dean? ¿Qué tiene Juan?
Write the following in Spanish.
La Ropa (Clothing).
Actividades del Vocabulario 1C: Likes and dislikes
Vamos a Comprar: La Ropa
Hoy es _________, el _____ de ______ de_______________.
Spanish 1441 Final Exam Review – Listening Comprehension – Parts B, C, and D NOTE: Answers are on the next page of this file. PART B. Definiciones. Write.
S2 SPEAKING ASSESSMENT QUESTIONS STUDY GUIDE
Tener continued.
 TODAYS WORK!!!  1. Based on the unit cover write a list of 20 words related to the unit of work.  2.Complete the grammatical structures workbook.55,56,57,
Actividades, gustar, Indirect Objects + gustar
Tapas Make sure of what Isabel’s friend is telling you
Vámonos ¿Qué NO te gusta hacer? (3 cosas)
¿DÓNDE LO VIERON? Tell in which room each person saw the clothing items. Use the direct object pronouns lo, la, los, las.
La fecha  The date To ask what the date is: To answer:
¿Qué es tu estación favorita?
Tapas Listen to the dialogue and answer the questions. Write down all the information that you hear first, then answer the questions. 1. What.
It’s the past tense in Spanish
La Ropa capítulo 8.
Apuntes: Tener Lección 5: La familia.
Do you skate when the weather is good or bad?.
Transcripción de la presentación:

Vida Saludable (Healthy Life) Unit 3 continued

Vida Saludable ¿Qué se pone? Write down what the people put on in each picture. Use the subject provided.

Tú Tú te pones un vestido y zapatos.

Él Él se pone un chaleco, una camisa y una corbata.

Ellos Ellos se ponen impermeables.

Nosotras Nosotras nos ponemos bufandas y camisas.

Vosotros Vosotros os ponéis suéteres.

Ask three people the following questions (write down the answers: ¿Qué te pones cuando llueve? ¿Qué te pones cuando nieva? ¿Qué te pones para la escuela?