GCSE Spanish Conversation

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Choose a category. You will be given the answer. You must give the correct question. Click to begin.
Advertisements

Por El Señor Redaelli. La casa - The house El dormitorio - The bedroom El comedor - The dining room La cocina - The kitchen El baño - The bathroom.
Multiplica por ____ I give my credit card to Eduardo. I leave for Madrid at seven oclock in the evening.
November 14, Parte A (10 pts.) Conversation between Ana & Miguel based on the conversation and select the phrase that tells what Miguel wants or.
You need to improve the way you write and think in Spanish - Time This is an interactive presentation. You need your work sheet, your pencil, and your.
How to tell time in Spanish
Two story home. Una casa de dos pisos Ground floor.
Las Palabras Interrogativas
A Ver Si Recuerdas Tema 3-A P los quehaceres chores.
EL VERBO IR = TO GO.
IR - TO GO IR is another irregular verb. Its conjugation does not follow a regular pattern. It must be memorized:(
Expressing the Future with - Ir + a + Infinitive Unidad 2, Etapa 3.
Tener Lets look at the verb tener (to have). It features two verb changes that we will see very soon.
Mi Tiempo Libre jueves, 7 de junio Objetivos del día:
PRESENTACIÓN LA CASA. The house has o two bedrooms, o a living room, o a kitchen, o a bathroom, o a patio and o a garage. La casa TIENE o dos alcobas,
Vocabulario 2 capítulo 5 p
Objetivos 1) To revise the daily routine 2) to watch a video with someone explaining the problems with his daily routine 3) to learn how to use the simple.
By the end of this lesson you will be able to:
Lunes el diecinueve de marzo. The future tense is used in Spanish to talk about future events. It is used when ever we would use the phrase I will… in.
Un ordenador. Una pizarra Una mesa y una silla La mesa del profesor.
GCSE Spanish Conversation
GCSE Spanish Conversation
Translation Using me gusta / tengo que / quiero / puedo Your answer Saco la basura I take out the rubbish No me gusta sacar la basura Los jueves saco la.
Frases útiles. Necesitas tu agenda Firmo la agenda.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
Module 1.4 pp12,13 La fecha de hoy: ________________________.
Jeopardy Vocabulario 2 Vocabulario 2bLos quehaceres Estar w/ prepositions Negation Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500.
Definite Articles ___el chico __la_tarea ___los__papeles ____las_lecciones exceptions __el__mapa ___el_día Maculine (o) Feminine(a,ión,tad,dad)
Ver una obra de Shakespeare Mirar las estrellas
la bandera flag el teclado (computer) keyboard.
cerca (de) close (to), near lejos (de) far (from)
The Present Tense of tener (to have)
The Present Tense of ir (to go)
Hazlo ahorael 6 de febrero Objetivo: SWBAT understand and use rooms of the house and household items. If you did not turn in your family tree project,
la tarea (diálogo true/false)
Seventh grade final exam review. Translate: Rubio Alto Travieso BlondeTallmischievous.
Gramática 3.1 Gustar with infinitives Pronouns after prepositions
These are my books. Those are yours. I saw their car in the garage. Have you seen ours? I ate my cookie yesterday. Did George eat ______? We went to our.
mis hermanos Enrique y Silvia
Los interrogativos.
R2-4B APUNTES #1 USES OF EL IMPERFECTO. #1). To talk about actions that Ejemplo: I walked home from school everyday. (I used to walk home from school.
Capítulo 6B Los Mandatos.
Los demostrativos.
En mi colegio Capítulo 4-2. un partido a game un concierto a concert.
La Familia y Su Casa Chapter 6 Eva y Pilar. La Familia Abuelo(a) – grandfather/mother Padre/madre – father/mother Hermano(a) – brother/sister Tío(a) –
Las Habitaciones L.O.: To be able to say what rooms there are on each floor of your house martes el 16 de marzo.
FAMILIES (Familias) Santiago Bilingual Primary School. La Línea. Spain.
Dame… 3 colours in Spanish 2 adjectives to describe someone 1 sentence describing your best friend.
¿Cómo se llama? ¿Cómo es (físicamente)? ¿Qué tiene como familia? ¿Tiene animales en casa? ¿Dónde vive? ¿Dónde trabaja? ¿Qué le gusta hacer? ¿Qué no le.
Spanish Ia (Final Exam) Crossfire Initial Activity 1. Brief notes on tener... (or review if you have received them already!) Tener---formas Tener.
martes el 21 de enero Mi familia come en el dormitorio.
Español 1: capítulo 5 gramática 2
Repaso Hoy vamos a: repasar cómo dar opiniones repasar cómo usar unos verbos esenciales opiniones expresiones de frecuencia verbos esenciales.
The Present Tense of ir (to go) and hacer (to do; to make) (El tiempo presente de los verbos ir y hacer)
Mucho vs. ¿Cuánto? (pg. 54) (Asking and stating how many things there are when describing something)
El Verbo “IR” Unidad 2 Etapa 2. Los Objetivos What does “Ir” Mean? How is it different from “-ir”? What are the two reasons to use “IR”?
Using the following verbs, write 5 sentences telling what you do each day. Hablar Escribir Asistir Comer Beber ir Leer Escuchar.
Write out the following conversation in the correct order:
Actividades que me gustan hacer en mi tiempo libre. I can invite someone to an activity or suggest that we do an activity. I can talk and write about what.
For today’s lesson grab a: Whiteboard, Marker, Eraser & Your blue handout.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can use prepositions to help describe where I am located. Vocab/Ideas: Delante de Encima de Cerca de A la izquierda Al lado.
Gustos y Disgustos Aversiones.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Este fin de semana… Martes el 22 de marzo This weekend…
Para empezar … ¿Qué es la respuesta correcta?  
La casa Los quehaceres.
End of Year Oral Assessment
First Grade Dual High Frequency Words
Las habitaciones de la casa (The rooms of the house)
Transcripción de la presentación:

GCSE Spanish Conversation Home Life

Describe tu casa. Describe your home. Mi casa es bastante grande y muy antigua. Me gusta mucho parque es muy bonita. Vivo en una casa de dos plantas que está situada en las afueras de Helston a dos kilómetros de mi colegio. Vivo allí desde hace tres años. Describe your home. My house is quite big and very old. I like my house because it’s very pretty. I live in a two story house which is situated on the outskirts of Helston, two kilometres from my school. I’ve been living there for three years.

¿Cuántas habitaciones hay? ¿Cuáles son? Hay ocho habitaciones en total. Abajo hay el comedor, la cocina y el salón. Hay también un despacho donde trabaja mi padre. Arriba hay tres dormitorios y un cuarto de baño. Fuera tenemos un pequeño jardín delante de la casa y otro más grande detrás. How many rooms are there? What are they? There are eight rooms in total. Downstairs there is the dining room, the kitchen, and the living room. There is also an office where my dad works. Upstairs there are three bedrooms and a bathroom. Outside we have a small garden at the front of the house and another bigger one behind.

What’s your bedroom like? ¿Cómo es tu dormitorio? Tengo mi propio dormitorio. Es cómodo y tranquilo. En mi dormitorio hay una cama individual y un armario blanco al lado de la puerta. Hay una estantería donde guardo mis libros y un ordenador sobre mi pupitre donde estudio. Tengo un tocador de discos compactos, pero no tengo televisor. What’s your bedroom like? I have my own bedroom. It’s comfortable and peaceful. In my bedroom there’s a single bed and a white wardrobe next to the door. There’s a bookshelf where I keep my books and a computer on my desk where I study. I have a CD player, but I don’t have a television.

¿Qué haces para ayudar en casa? How do you help in the home? Ayudo a mis padres. Hago las camas y saco el perro. También tengo que pasar la aspiradora. Recibo 5 libras de mis padres y las gasto en revistas. How do you help in the home? I help my parents. I make the beds and take the dog out for a walk. I also have to do the vacuuming. I get £5 from my parents and I spend it on magazines.

Háblame de tu rutina diaria. Talk to me about your daily routine. Suelo levantarme a las siete. Desayuno cereales y té con leche. Voy al colegio. Vuelvo a casa a las tres y diez. Hago mis deberes y veo la televisión. Ceno a las seis. Me acuesto a eso de las once. Talk to me about your daily routine. I usually get up at seven. I have cereal and tea with milk for breakfast. I go to school. I come home at 3.10. I do my homework and watch TV. I have tea at six. I go to bed at about 11.

¿Qué vas a hacer esta tarde? What are you going to do this evening? Que yo sepa voy a volver a casa a las cinco y cenar en seguida. Vamos a ir al cine en Penzance. Me gusta mucho el cine. Luego vamos a tomar algo y acostarnos a las once. What are you going to do this evening? As far as I know I’m going to return home at 5 and have tea straight away. We’re going to go to the cinema in Penzance. I like the cinema a lot. Then we’re going to have something to eat and go to bed at eleven.

¿Qué hiciste en casa anoche? What did you do at home last night? Anoche cené, vi la televisión, escuché música e hice mis deberes. Después ,e duché y me acosté a eso de las diez y media. What did you do at home last night? Last night I had tea, watched TV, listened to music and did my homework. Afterwards I had a shower, and went to bed at about 10.30