Día número 33—español 1 Practice Asking and Answering questions with a partner in Spanish Practice the question words INCLUDING new ones. Reminders about.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Spanish Interrogatives. Who? ¿Quién? Who? (multiple people) ¿Quiénes?
Advertisements

Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1 ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is she? 2 We are already familiar.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Asking Questions ¿Quién?– Who ¿Dónde ?– Where ¿Adónde?- To where?
Las palabras interrogativas
The following slides introduce the new verb IR.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Los Interrogativos ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
Model: Yo les preparo la cena. = Yo se la preparo.
Asking Questions in Spanish a. YES / NO QUESTIONS. Just like in English there are two types of questions: b. INFORMATION QUESTIONS. Different from English.
Día número 34—español 1 Students READ a Weather Voc Word on the way in then start ACT 3 ACT 3: Practice ANSWERING questions in Spanish while HW is STAMPED.
Las Palabras Interrogativas
PALABRAS INTERROGATIVAS
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
Los Adjetivos Posesivos
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
PREGUNTAS: Questions and Question Words
Las Palabras Interrogativas p.154
First Grade Dual High Frequency Words
Español Asking questions.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Día número 61 Español 1—Acelerado
Día número 35—español 1 Practice reading: AS students enter, they read a Weather Term from my list Practice ANSWERING questions in Spanish ACT 4 SING.
Las Palabras Interrogativas
PREGUNTAS: Questions and Question Words
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Hoy es miércoles el doce de septiembre
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Tengo una pregunta… Carlos está en la biblioteca. s v
Las Palabras Interrogativas
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Día número 166—español 1 El 21 de mayo
Question Formation Spanish I Page 52.
Question Words.
Las Palabras Interrogativas
How do I ask a question in Spanish???
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Tapas Contesten las preguntas: 1. ¿Cómo eres? 2. ¿Cómo estás?
Las Palabras Interrogativas
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Día número 33—español 1 Practice Asking and Answering questions with a partner in Spanish Practice the question words INCLUDING new ones. Reminders about answering questions in Spanish Practice answering questions in Spanish READ bulletin Learn about the Castells WS Encuentro Cultural Los Castells = Torres Humanas—FRONT only If time permits: Practice Big Numbers

Conversa con tu compañero usando oraciones completas: Hola, ¿Qué tal? React to response. ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se escribe tu apellido? ¿Cómo eres? ¿Cuántos años tienes? ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu número de teléfono? (#, # #) #, # #,-- # #, # # ¿De dónde eres? (Where are you from?) Soy de (I am from)… ¿Cuántas personas hay en tu familia? ¿Cuál es tu película de Disney favorita? ¿Cuándo miras (you watch) películas? Miro (I watch) … los + days ¿Con quién miras películas? ¿Quién es tu mejor (best) amigo? ¿Adónde vas (you go) a la escuela? Voy a (I go) …

¿Hay? = Is there? Are there? PRACTICA el Vocabulario: Pg B APUNTES #2: Más palabras Interrogativas: Question Word Song (Jingle Bells Tune) ¿Por qué? = Why? ¿Cuándo? = When? ¿Qué? = What? ¿Dónde? = Where? ¿Cuánto? = How much? ¿Cómo? = How? ¿Quién es? = Who is there? Other question words: ¿De dónde? = From where? ¿Adónde? = To where? ¿Con quién? = With whom? ¿Cuál? = Which? ¿Hay? = Is there? Are there? Voy a = I go/am going… al museo, al parque, a la escuela, a mi casa, al cine, al hospital… Voy a + el = al… Voy a + la = a la…

Make necessary changes like “your house” to “my house”. Remember when answering questions, most of the vocab you need is already in the question. Make necessary changes like “your house” to “my house”. Make necessary verb changes like “do you go” to “I go”. ¿Vas a tu casa después de (after) clases? Do you go to your house after school? Sí, voy a mi casa después de clases. Yes, I go to my house after school.

Uses of other question words: ¿De dónde? = From where? Where are you from? ¿De dónde eres? Soy de (city, state, country= Covina, California, Estados Unidos). ¿Adónde? = To where? Where are you going? ¿Adónde vas? Voy al museo. Voy a la escuela. (el restaurante, mi casa, el parque) ¿Con quién? = With whom? With whom do you go to the movies? ¿Con quién vas al cine? Voy al cine con mis amigos. (mi familia, mi mamá/papá, hermano/a) ¿Cuál? = Which? Which is your favorite class? ¿Cuál es tu clase favorita? ¡Mi clase favorita es español! (inglés, drama, baile, ciencias, historia) ¿Hay? = Is there? Are there? How many boys are there in class? ¿Cuántos chicos hay en la clase? Hay veinte chicos en la clase.

LEER EL BOLETÍN

España http://www.unesco.org/culture/ich/es/RL/los-castells-00364 Los “Castells” España http://www.unesco.org/culture/ich/es/RL/los-castells-00364 Have you heard of the Human Towers?

LINK to Castellers: https://www.youtube.com/watch?v=K1HWyUIZ5kk Link to Vilafranca td8 concurs 2012: https://www.youtube.com/watch?v=S4bBQ_qSnHU

The “castells” are human towers that are generally erected annually in cities and towns in Cataluña, Spain by groups of fans that maintain this custom.

Traditionally, "castells" are raised in the square in front of the main balcony of the town hall.

Standing on top of each other's shoulders, the "castellers" (human towers) are six to ten levels high. The "tronc" of the tower, which consists of the levels that rise from the second level, is composed of approximately five extremely robust men on which girls or sleeker young men climb.

The “pom de dalt,” which consists of the top three levels, is formed by boys and girls. Any of the people present can participate in the formation of the "pinya" which is a human mass that forms the base of the tower.

Groups of "castellers" are distinguished by their clothing, and more specifically by the color of their shirts.

The broad belt that is used to protect their back also serves as a fulcrum for those who will climb to the upper floors of the tower.

Before and after the "castell" is formed, the musicians perform several folk melodies with a type of flute or wind instrument called a "gralla" which also accompanies the pace of construction of the tower as it goes up.

The technique of forming the "castells" is traditionally passed down from generation to generation within groups and is acquired only through practice. https://www.youtube.com/watch?v=4VF0b2oLsvA

Oportunidad para puntos de participación: ¿Qué aprendiste (did you learn)?

Distribuir y Trabajar en WS Encuentro Cultural Los Castells = Torres Humanas—FRONT page only. LA TAREA: FINISH TRANSLATING the FRONT of the WS. You may use a dictionary or a translator to help with the words you don’t know, but try to do as much as you can without any help first. DO NOT have someone tell you what a sentence means only get help one word at a time so you can practice putting the words in the correct order. FINISH QUIZLETS you haven’t completed.