Salon#125 Profesora Rushing

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Subject Pronouns Yo = I Tú - you (familiar) Usted - you (formal)
Advertisements

Saquen… Las Agendas: Tarea de anoche: justin
Review for Unit Exam Spanish II, Unit 2 Lesson 1.
O TO UE VERBS!!!. BOOT VERBS Remember e to ie verbs? When conjugating those verbs an interior e changed to ie in all forms except for nosotros.
The verb doler The verb doler is like the verb gustar. It is a verb that works ‘back to front’ when compared with its English equivalent. Me duele la garganta.
FRIEND: El amigo/ La amiga. THE GIRL: la chica/la muchacha.
1 Present tense conjugations of regular –ER and -IR verbs.
Saquen… Las Agendas: – Sp. 2: Libreta pg – Sp. 2H: Libreta pg – NS: Libreta pg Tarea de anoche: – Sp. 2: Libreta pg – Sp.
To properly work this ppt, you will start the slide show from the beginning. Then you will choose a $ amount. Once you have written down the answer in.
Salon#125 Profesora Rushing Español 2.
Salon#125 Profesora Rushing Español 2.
1 Present tense conjugations of regular –IR verbs Los Verbos Regulares.
1 Present tense conjugations of regular –ER verbs Los Verbos Regulares.
Verbs ar verbs er verbs ir verbs
-ar, -er and –ir verbs in the present tense. Review Verb Infinitive Conjugate Subject Conjugations Subject pronouns a part of speech indicating action.
¿Qué le duele?. ¿Cómo formamos las frases? The verb “doler” (to hurt) is a stem changing verb. The o changes to ue in all form but the nosotros and vosotros.
-ER and –IR Verbs. Review Verb Infinitive Conjugate Subject Conjugations Subject pronouns a part of speech indicating action an unchanged verb. In English.
-ER and –IR Verbs.
Capítulo Cinco El Ritmo de la Vida Páginas
Pronouns y pronombres st Person Singular 4. 1 st Person Plural 2. 2 nd Person Singular 5. 2 nd Person Plural 3. 3 rd person Singular 6. 3 rd Person.
EL VERBO SER Y LOS PRONOMBRES TABLAS. Subject Pronouns/ Los pronombres de sujetos.
-ER & -IR Verbs. Los verbos -ER -o -es -e -emos -éis -en.
El Verbo “Doler (o  ue) ” En español doler significa “to be hurt/painful”
Vocabulario Capítulo 1A
Ir + a The Verb Ir + a : To go to.
Pronouns = pronombres.
Subject pronouns - Pronombres personales
Verbs that are similar to gustar
To hurt Unit 6, lesson 2 Spanish I
Capítulo 3 Talking about your daily routine
Primera Actividad Escribe en español: 1. We pack them. (the suitcases) 2. I am singing! 3. The library is far from the mall. 4. You have it.
Unidad 2 -Un repaso de gramática
Object Pronouns There are two types of object pronouns: direct and indirect Direct Object (DO) answer the question “who or what is receiving the action.
Pronouns y pronombres.
Hacer ahora Con una pareja
First Grade Dual High Frequency Words
Me llamo __________ Clase 802 La fecha es el 16 de octubre del 2017
Ser.
Vámonos Write out and complete the sentence with the appropriate form of doler. Me ________ las piernas cuando corro mucho. Te ________ la muñeca cuando.
Saying what . you do and do not like
Direct Objects & Direct Object Pronouns
REALIDADES 1A ¿Qué te gusta hacer?.
Gramática 1 SUBJETOS Y VERBOS Ch. 1 - Subjects and Verbs.
Gramática 1 SUBJECTS AND VERBS.
Salon#125 Profesora Rushing
-ar, -er and –ir verbs in the present tense
Indirect Object Pronouns
Los pronombres (Subject pronouns) – p.50
Agenda -Quiz on time -Review of uses of the verb SER -Note-taking: Verb Gustar - Work on Project HW: Project…
Unidad 2: Una Vida Balanceada
How to Conjugate… Regular –AR VERBS.
Indirect Object Pronouns
Unidad 1 Etapa 1 Subject Pronouns Pronombres
October 1st, 2019 Warm Up Translate: 1) I like to sleep a lot
Bellringer 4/30 22 days! To review the pronouns used with gustar, fill in the blank with the correct one. Write sentences. (Look at your verb sheet if.
Los Pronombres.
Repaso del verbo “GUSTAR”
¡BIENVENIDOS/AS A CLASE!
Agenda -QUIZ: Tell me the times… -Note-taking: Verb GUSTAR - Work on Project HW: Project… Flashcards on adjectives.
Indirect Object Pronouns
Indirect Object Pronouns
How to Conjugate… Regular –AR VERBS.
Doler “to hurt” or to be painful o to ue stem changer
Quasimodo: Review vocab (remember we have a vocab quiz tomorrow on the Speaking Exam vocab)
[C] Notas: Gustar and Doler
Indirect Object Pronouns
Gramática 1 SUBJECTS AND VERBS.
Review present tense conjugations
Ch. 1 Gramática 1 Sujetos y verbos
Los pronombres de sujeto
Transcripción de la presentación:

Salon#125 Profesora Rushing Susan.Rushing@saladoisd.org Español 2

Hoy es lunes, El 29 de enero de 2018.

Tomorrow, Thursday the 1st YOU have a Unidad 2 exam covering every little thing we have covered in this Unit.

¿Qué tal?

Vocabulario TEXTO 109 y 133

Vocabulario 2.1 – pagina 109 (deportes y salud) 2.2 – pagina 133 (rutina diaria)

Gramática 2.1 – pagina 109 (pretérito y adjetivos y pronombres demostrativos, adverbios) 2.2 – pagina 133 (verbos reflexivos y el presente progresivo)

Doler (ue) – to hurt (only 3rd) it hurts me – they hurt me it hurts you – they hurt you it hurts him/her – they hurt him/her Me duele / duelen Te duele / duelen Le duele / duelen

Doler (ue) – to hurt(only 3rd) it hurts us – they hurt us it hurts you all – they hurt you all it hurts them– they hurt them Me duele / duelen Nos duele / duelen Te duele / duelen Os duele / duelen Le duele / duelen Les duele / duelen

¿Qué te duele (a tí)?

¿Qué te duelen (a tí)? (more than one)

¿Qué me duele (a mí)?

¿Qué me duelen (a mí)? (more than one)

¿Qué le duele (a él)?

¿Qué le duelen (a él)? (more than one)

¿Qué nos duele (a nosotros)?

¿Qué nos duelen (a nosotros)?

¿Qué les duele (a ellas)?

¿Qué les duelen (a ellas)?

¿Dónde corren ellas?

¿En cuál deporte participan?

¿Cómo es el conejo? ¿Cómo es la tortuga?

Mi equipo metió un gol. El tuyo también metió un gol.

Mi equipo metió un gol. El tuyo también metió un gol.

¿Qué siguen los que comen comida buena?

y tú , ¿sigues una dieta balanceada?

Adjetivos demostrativos

Adjetivos demostrativos

1. —Paco, ¿Cómo se llama _________ ciclista que tiene el pelo rojo 1. —Paco, ¿Cómo se llama _________ ciclista que tiene el pelo rojo? (allí, lejos) 2. —De todos las ciclistas, yo prefiero _________ . Es buena, ¿no? (allí, lejos) 3. —Creo que conozco a __________ hombre alto, delante de mí. ¿Quién es? (allí, cerca)

4. —Y el señor de allí, con el pelo negro, ¿ ________ es el padre de Miguel, ¿verdad? (allí, cerca) 5. —¿Quiénes son _________ jugadores? ¿Tú los conoces? (allí, cerca) 6. ¡Uy! ¿Cuál es mi bebida? ¿Es ________ ? (aquí)

Adverbios con -mente

Yo corro ____________ (serio)   Yo corro ____________ (serio). Ellos comen ___________ (rápido) para ganar el partido. Nosotras trabajamos __________ (alegre) toda la tarde. Tú escribes ___________ (lento).

Subject pronouns

-er / -ir preterite endings

1.Mis amigos y yo/comer/restaurante 2. Yo/ correr/ para mantenerme en forma 3. Tú/perder/tu mochila/en el parque 4. Ustedes/recibir/muchos premios 5. Ana/salir/a las ocho de la mañana

Pronombres reflexivos

+ participio del presente estar + participio del presente

yo desayunar cepillarse los dientes

mis amigos

Mi familia y yo cepillarse los dientes

TEXTO 134 actividad 1

My.hrw.com student resources @hometutor ESCUCHAR

TEXTO 106-07 La Copa Mundial