Seguros para operaciones de M&A

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Transcripción de la presentación:

Seguros para operaciones de M&A 30 de mayo de 2018 © 2018 Willis Towers Watson. All rights reserved.

Soluciones para operaciones de M&A El mercado asegurador ofrece distintas soluciones: Seguro de manifestaciones y garantías (“W&I”). Seguro para contingencias fiscales. Seguro para resultas de pleitos (“LBO”). Seguro para contingencias específicas. © 2018 Willis Towers Watson. All rights reserved. Proprietary and Confidential. For Willis Towers Watson and Willis Towers Watson client use only.

El seguro de manifestaciones y garantías Tendencias en el mercado español Incremento del número de reclamaciones / notificaciones. Continua presión a la baja de la prima y franquicias. Eliminación de algunas exclusiones que antes se consideraban standard. Recurso 0 frente al vendedor. Influencia del estilo de pólizas americanas. Vendedor se mantiene responsable de los aspectos excluidos por la póliza o en exceso de la póliza de W&I. Mayor interacción con pólizas de título y medioambiente. Pólizas “de comprador” iniciadas por el vendedor. Mayor competencia en cobertura y sectores asegurados. © 2018 Willis Towers Watson. All rights reserved. Proprietary and Confidential. For Willis Towers Watson and Willis Towers Watson client use only.

El seguro de manifestaciones y garantías Utilización del seguro por sectores © 2018 Willis Towers Watson. All rights reserved. Proprietary and Confidential. For Willis Towers Watson and Willis Towers Watson client use only.

El seguro de manifestaciones y garantías Porcentaje de operaciones en la que se utiliza el seguro de W&I © 2018 Willis Towers Watson. All rights reserved. Proprietary and Confidential. For Willis Towers Watson and Willis Towers Watson client use only.

El seguro de manifestaciones y garantías Sí, pero… ¿funciona? La experiencia de AIG en siniestros de las pólizas emitidas entre 2011 y 2016 es la siguiente: A nivel mundial, y 1 de cada 5 pólizas emitidas por AIG entre 2001 y 2016 han recibido una reclamación Más de la mitad de las reclamaciones presentadas lo han sido en el primer año desde el cierre de la operación Globalmente, las manifestaciones sobre estados financieros son las que más reclamaciones presentan, pero: En EMEA, son las manifestaciones sobre cuestiones fiscales las que encabezan el ranking De nuevo y a nivel global, las cifras varían si atendemos al sector en que opera el grupo objeto La frecuencia y severidad de las reclamaciones varia en función de varios factores (geográficos, tamaño de la operación, sector…) Source: AIG Global M&A Claims Study 2018 Based on policies written by AIG between 2011 and 2016 © 2018 Willis Towers Watson. All rights reserved. Proprietary and Confidential. For Willis Towers Watson and Willis Towers Watson client use only.

¿Cuándo se presentan las reclamaciones? Sí, pero… ¿funciona? Aproximadamente el 60% de las reclamaciones revisadas se recibieron en el primer año desde el cierre de la operación. Sólo el 18% de las reclamaciones fueron presentadas tras 18 meses desde el cierre de la operación. Back © 2018 Willis Towers Watson. All rights reserved. Proprietary and Confidential. For Willis Towers Watson and Willis Towers Watson client use only.

Reclamaciones por tipo de manifestación alegada Back © 2018 Willis Towers Watson. All rights reserved. Proprietary and Confidential. For Willis Towers Watson and Willis Towers Watson client use only.

Reclamaciones por tipo de manifestación alegada según sectores Back © 2018 Willis Towers Watson. All rights reserved. Proprietary and Confidential. For Willis Towers Watson and Willis Towers Watson client use only.

La frecuencia en función del tamaño de la operación © 2018 Willis Towers Watson. All rights reserved. Proprietary and Confidential. For Willis Towers Watson and Willis Towers Watson client use only.

Las operaciones más grandes tienen los siniestros más severos Las operaciones de mayor tamaño son las que presentan mayor frecuencia y severidad en los siniestros. Pese a que la media del pago por siniestro en este tipo de operaciones ha caído de $22m to $19m, el impacto potencial de los incumplimientos en estas operaciones es evidente. © 2018 Willis Towers Watson. All rights reserved. Proprietary and Confidential. For Willis Towers Watson and Willis Towers Watson client use only.

Preguntas © 2018 Willis Towers Watson. All rights reserved. Proprietary and Confidential. For Willis Towers Watson and Willis Towers Watson client use only.

The scenarios described herein are offered only as examples The scenarios described herein are offered only as examples.  Coverage depends on the actual facts of each case and the terms, conditions and exclusions of each individual policy.  Anyone interested in the above product(s) should request a copy of the policy itself for a description of the scope and limitations of coverage.  The data contained in this presentation is for general informational purposes only.  The advice of a professional insurance broker and counsel should always be obtained before purchasing any insurance product or service. The information contained herein has been compiled from sources believed to be reliable.  No warranty, guarantee, or representation, either expressed or implied, is made as to the correctness or sufficiency of any representation contained herein. American International Group, Inc. (AIG) is a leading global insurance organization. Founded in 1919, today AIG member companies provide a wide range of property casualty insurance, life insurance, retirement products, and other financial services to customers in more than 80 countries and jurisdictions. These diverse offerings include products and services that help businesses and individuals protect their assets, manage risks and provide for retirement security. AIG common stock is listed on the New York Stock Exchange and the Tokyo Stock Exchange. Additional information about AIG can be found at www.aig.com and www.aig.com/strategyupdate | YouTube: www.youtube.com/aig | Twitter: @AIGinsurance | LinkedIn: http://www.linkedin.com/company/aig. AIG is the marketing name for the worldwide property-casualty, life and retirement, and general insurance operations of American International Group, Inc. For additional information, please visit our website at www.aig.com. All products and services are written or provided by subsidiaries or affiliates of American International Group, Inc. Products or services may not be available in all countries, and coverage is subject to actual policy language. Non-insurance products and services may be provided by independent third parties. Certain property-casualty coverages may be provided by a surplus lines insurer. Surplus lines insurers do not generally participate in state guaranty funds, and insureds are therefore not protected by such funds. © 2018 Willis Towers Watson. All rights reserved. Proprietary and Confidential. For Willis Towers Watson and Willis Towers Watson client use only.